Logo
Právě je 29. bře 2024 00:12

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 30. pro 2008 16:44 
Offline
weban minifóra
weban minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. led 2005 12:58
Příspěvky: 1338
Bydliště: Frýdek-Pístek
Už to slyším.. první co Vás napadne při pohledu na fotky bude "tohle přece není žádný Mini.. co to sem cpe?".. někteří možná "tohle auto jsem měl a vzal jsem z něho papíry a motor pro své Mini a potom sešrotoval.." tohle byl bohužel častý jev, že všechna Innocenti byla dárcemi orgánů pro Mini a dnešní realita je taková, že jsme s Jirkou Korovjakem teď asi jediní dva majitelé v ČR.. A ono je to škoda, protože ve skutečnosti je to jen o trochu míň Mini než takový ultimátní Marcos nebo úžasný Moke..

něco málo z historie tedy.. o tom, že firma Innocenti se stala někdy v šedesátých letech majetkem firmy British Leyland určitě všichni víte, protože z této italské dílny vyjížděly dnes velice vyhledávané a ceněné Innocenti Mini, které byly téměř totožné s anglickým originálem, ale právě pro ty drobné odlišnosti je znalci tak milují a cenní.. počátkem sedmdesátých let vznikla touha na podvozku Mini postavit auto naprosto designově odlišné od Mini a odpovídající tehdejším moderním trendům, tedy hrany výrazné a všude. V roce 1974 proto vyjíždí první Innocenti 90 a Innocenti 120. Liší se od sebe výbavou interiéru a použitím karburátorových motorů Mini 1000 u verze 90 a Mini 1275 u verze 120. Také podvozek je s drobnými odlišnostmi použit z Mini. Karosérie pro ně navrhla proslulá dílna Bertone a je narozdíl od dvoudvéřového Mini prostornější a třídveřová s výrazným zadním otvíracím dílem kufru. Postupem času se mamutí koncern British Leyland začíná dostávat do potíží a prodává italskou továrnu. Koupil ji v Itálii žijící podnikatel argentinského původu a bývalý závodník F1 Alejandro DeTomaso.. ten proslul stavbou sportovních aut Mangusta, Pantera a Deuville s americkými motory Ford V8. Výroba modelů 90 a 120 běžela dále až do roku 1982, kdy skončila spolupráce s BMC a auta Innocenti ač na první pohled téměř totožná od tohoto data už nemají s Mini opravdu nic společného.. Mají už kompletně přepracovaný a odlišný podvozek a používají japonské motory Daihatsu.

Nás ale zajímá právě to období 1976-1982, kdy pod taktovkou firmy DeTomaso vyjíždí z linek vedle modelů 90/120 ještě jedna verze a tou je sportovněji laděná Innocenti DeTomaso Mini. Má silnější motor 1275, místo kovových nárazníků agresivnější plastové, mnohé atraktivní odlišnosti v interiéru.

Já osobně jsem tohle auto začal velmi intenzivně vnímat při resuscitaci v Garage Olomouc, kde jej Pavel Nejedlý přiváděl k životu pro Jirku Korovjaka. Jezdili jsme se na něj koukat s Liborem a připadalo nám jako taková kouzelná Lancia "picolissima Delta".. už třeba pro ten úžasný stylistický prvek zvýšené střechy nakonci alá křidýlko nebo to, že auto se zepředu dozadu rozšiřuje.. ten italský temperament a emoce z něj v reálu vyloženě čiší a přitom je to stále Mini, neb mu v útrobách bije anglické srdce a na cestě drží anglický podvozek s "ceckami a trumpetami" tak jak jej všichni důkladně znáte ze svých Mini. Když jsem tedy našel inzerát poměrně blízko za hranicemi, váhal jsem jen chvíli, rozhodl jsem se prodat Mini Ondra 1 a Innocenti nechal dovézt.. to že jsem si měl dát pozor na sežranou kastli jsem od Pavla sice věděl, ale stejně jsem mu pak připravil bezesné noci jak jsem mu to do Garage Olomouc dovezl na resuscitaci.. ale to už je jiné povídání a hned jak to bude možné vložím do sekce Projekty..

celá historie resuscitace je k vidění zde:
http://www.canyon.wz.cz/?path=./Obrazky ... %20Tomaso/


Přílohy:
Poznámka: prozatím finální stav..
Innocenti DeTomaso Mini006.jpg.JPG
Innocenti DeTomaso Mini006.jpg.JPG [ 282.9 KiB | Zobrazeno 25471 krát ]
Innocenti DeTomaso Mini007.jpg.JPG
Innocenti DeTomaso Mini007.jpg.JPG [ 264.11 KiB | Zobrazeno 25471 krát ]
Poznámka: jízda z Olomouce domů a setkání prcků se sportovními geny dvou Italských generací dělících od sebe 30let
Innocenti DeTomaso Mini001.jpg.jpg
Innocenti DeTomaso Mini001.jpg.jpg [ 249.21 KiB | Zobrazeno 25471 krát ]
Innocenti DeTomaso Mini002.jpg.jpg
Innocenti DeTomaso Mini002.jpg.jpg [ 233.26 KiB | Zobrazeno 25471 krát ]
Poznámka: cesta do dílen A-Tec servis na dílčí úpravy (1)
Innocenti DeTomaso Mini004.jpg.jpg
Innocenti DeTomaso Mini004.jpg.jpg [ 220.76 KiB | Zobrazeno 25471 krát ]
Innocenti DeTomaso Mini003.jpg.jpg
Innocenti DeTomaso Mini003.jpg.jpg [ 141.35 KiB | Zobrazeno 25471 krát ]


Naposledy upravil Ondra dne 05. led 2009 13:40, celkově upraveno 2
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: ...
PříspěvekNapsal: 30. pro 2008 17:14 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. črc 2007 11:51
Příspěvky: 199
Bydliště: Praha
Teda Ondro..

Tak za prvé musím říct, jak jsi to krásně napsal, protože jsem to konečně pochopila i JÁ, ženská a laik :wink:

Za druhé: Týýý prďo, si pamatuju jak jsi mi posílal fotky před resuscitací a tedy výsledek je fakt kouzelný!! Tobě gratuluju jako majiteli této dnes už asi rarity (v Čechách určitě) a Pavlovi ZASE za super odvedenou práci :banana:

No a do třetice: Jsem dnes jela na McDonald drive, stojím, čekám na výdeji a koukám do zpětnýho zrcátka a říkám si jéééé nový "pětikilčo" jede na drive a pak jsem se zarazila... "Petikilčo" táhlo karavan :lol:
Nejspíš to byla ale kuriozita i pro majitele, protože ten jakmile najel pod ceduli McDonald vyběhl z auta spolujezdec a začal to zuřivě fotit ze všech stran... :lol:

_________________
"Většina žen sní o maxi... Mě by stačilo Mini..."


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31. pro 2008 15:55 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 12. črc 2006 13:35
Příspěvky: 325
Určitě to sem patří,protože je to Mini jenom v jiném kabátě a k původnímu Mini to má rozhodně blíž než BMW Mini :sorry:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 31. pro 2008 21:58 
Offline
guru minifóra
guru minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 13. pro 2006 23:57
Příspěvky: 717
Bydliště: Brno - Žebětín 602770206
FIAT zvažuje obnovení značky Innocenti

Při slavnostním předávání cen InterAutoNews se šéf Fiatu, Sergio Marchionne, zmínil o tom, že Fiat přemýšlí o znovuoživení italské značky Innocenti, která zanikla před deseti lety.

“Plánujeme vývoj a výrobu nového vozu, který by byl finančně dostupný všem vrstvám obyvatel a chtěli bychom jej prezentovat pod samostatnou značkou. Myslím, že pokud bychom se pro nový projekt rozhodli, tak Innocenti by byla díky své tradici a stálé oblíbenosti ideální volbou,” řekl Marchionne.

Společnost Innocenti vznikla roku 1920 a zpočátku se hodlala věnovat pouze výrobě ocelových trubek a komponent. Zakladatel Ferdinand Innocenti se po čase rozhodl vyrábět také různé součástky do motorů, strojní zařízení a motocykly, z nichž nejznámějším se stal skútr Lambretta.

V roce 1960 představila Innocenti na autosalonu v Turíně v licenci vyrobený Austin A40 a Austin Healey Sprite, redesignovaný studiem Ghia, označovaný jako Spyder 950. Zpočátku byly vozy vyráběny výhradně z importovaných dílů, ale postupem času byl od Austina dovážen pouze motor.

Mezitím dostal v roce 1961 Spyder 950 nový a silnější motor 1100 a přejmenoval se na Innocenti S. V dalších letech se rozjela výroba modelu IM3, což byl upravený Morris 1100, následován modely I4, Mini, Traveller a Cooper. V roce 1966 převzal vedení firmy syn Ferdinanda Innocentiho, Luigi.

Během roku 1972 se stává majitelem Innocenti nově vzniklá britská společnost Leyland, která zavádí výrobu modelů Regent a v roce 1974 nejznámějšího a nejpopulárnějšího produktu Innocenti, nového hatchbacku Bertone - Mini. Navzdory úspěšnému modelu byla firma postoupena státu, aby v roce 1976 získala nového vlastníka, společnost De Tomaso.

Na začátku osmdesátých let se hlavním dodavatelem motorů stává Daihatsu, který zásobuje Innocenti De Tomaso především modelem 622 twin, novým 1 litrovým tříválcem a dieselem o stejném objemu. Tyto jednotky tak postupně nahradily původní starší britské čtyřválce. Hlavním vozem s novým motorem Daihatsu se v té době stává verze Minitre.


Továrna ukončuje výrobu v roce 1997, jedním z posledních vozů Innocenti je model Mille, osazený benzínovým motorem o objemu 994 cm3 s výkonem 48 koní při 6000 ot/min., točivým momentem 72 Nm při 2600 ot/min., doplněný pětistupňovou, manuální převodovkou.

Převzato ze serveru Wordpress.com

http://imofa.wordpress.com/2007/07/22/f ... innocenti/

...je tam fotka i vozu Austin Healey Sprite / Spyder GT 950 který byl montován v Itálii od roku 1960 pod značkou Innocenti se všemi italskými díly - pouze motor byl dodáván od BMC. Obdobně byl realizován projekt Austin Italia.
----------------------------------------------------------------------------------
Dodal bych, že v dobách nedávných bylo okolo Brna docela dost těchto svišťů. A tak uvidíme 1. února, kdy bude hotova statistika na serveru MVCR za leden /po vlně odhlašování/ o typech a provedeních registrovaných vozidel.[/b]


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02. led 2009 15:48 
Offline
weban minifóra
weban minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. led 2005 12:58
Příspěvky: 1338
Bydliště: Frýdek-Pístek
Díky Murphymu za doplnění.. pokud se v mém článku vyskytly nějaké faktické nesrovnalosti, tak se omlouvám, psal jsem to z hlavy bez nahlížení do učené literatury, tak se mohlo stát že jsem něco špatně pochopil nebo se přepsal..

Jinak jsem členem globálního fóra Innocenti 90/120/DeTomaso + DeTomaso Turbo (aktivní členové od Kanady do Japonsko) takže mám přehled o aktuálním dění (v roce 2008 uspořádali značkový sraz při mamutím veteránském srazu na okruhu v Le Mans) a vím v ČR skutečně jen o mně a Jirkovi Korovjakovi.. a pak třech dieselech, což už ale nejsou Mini ani názvem.. ono se jich po revoluci dovezlo možná opravdu hodně na ND pro Mini, ale na to taky dojeli.. Takže je možné, že jich kolem Brna jezdilo několik, ale spíš by mě zajímalo kolik jich jezdí teď.. takže kdybys měl Murphy ze své pozice aktivního člena několika klubů povědomí o nějakém dalším Innocenti (Bertone) Mini, tak dej vědět.. Určitě bych ho rád kontaktoval.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02. led 2009 19:44 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 28. zář 2006 08:05
Příspěvky: 163
Bydliště: Stupava
Tiež som mal 2ks DE TOMASO ale boli beznádejne hnilé tak som nechal iba motor a kotúče.Jeden bol perfektne rúžový :lol: Ale keby si mal záujem určite by sa doma našli nejaké zaujímavé veci(palubovka, tapacír, svetlá,sedadlá....) Ale ten tvoj je fakt krásny kúsok, hlavne tie kolesá. Z čoho sú? Asi je tam upravovaná rozteč.

_________________
mini 6ks


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02. led 2009 20:31 
Offline
weban minifóra
weban minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. led 2005 12:58
Příspěvky: 1338
Bydliště: Frýdek-Pístek
Ahoj Richarde, no uvidíme jak to bude vypadat až se doskládá interiér.. možná využiju tvé nabídky a něco se hodit bude.. ačkoli teď když už vám slovákům budeme všechno platit v Eurech nevím nevím jestli u vás nezačne pro nás být draho :lol:

kola mají zajímavou historii.. koupil jsem je na německém ebay.. němec všechno co o nich věděl bylo že jsou to 5,5x13" a Made in England, takže je automaticky prodával že jsou to MIni rozteč.. až když mi přišly a přiložily jsme se na auto jsme zjistili, že jsou to 4x100.. ale na Innocenti se fakt šíleně hodily, takový ten Turbo styl z 80.tých let tak jsem je nechal předělat na Mini rozteč a udělat k nim i adekvátní matice


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Autocar
PříspěvekNapsal: 02. led 2009 22:17 
Offline
guru minifóra
guru minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 13. pro 2006 23:57
Příspěvky: 717
Bydliště: Brno - Žebětín 602770206
V minulém čísle časopisu Autocar http://www.iautocar.cz/index.php byl článek o Austin Princess (byť tam vyfotili Mk.II - WEDGE),

a v nejnovějším lednovém čísle je článek o Inno / De Tomaso.

Vůbec je to takový vypečený časopis, "very british" - viz článek několik čísel zpět - srovnání Lotusu Elise a New Mini JCW a jiné...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Autocar
PříspěvekNapsal: 03. led 2009 09:11 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 28. zář 2006 08:05
Příspěvky: 163
Bydliště: Stupava
Nedalo by sa zkopírovať ten článok sem, alebo bol by som vďačný za taký časopis ohladne Princessu.

_________________
mini 6ks


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Autocar
PříspěvekNapsal: 04. led 2009 21:07 
Offline
guru minifóra
guru minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 13. pro 2006 23:57
Příspěvky: 717
Bydliště: Brno - Žebětín 602770206
Jasne, jak se uvidime koncom januara, dam ti aj original casopis, mam to naskenovane. M.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 07. dub 2011 06:22 
Offline
weban minifóra
weban minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. led 2005 12:58
Příspěvky: 1338
Bydliště: Frýdek-Pístek
Tak Innocenti včera podniklo v Garage Olomouc ozdravnou léčbu.. A tato lázeňská kúra mu přišla k duhu.. poprvé se auto rozjelo bez škytání a vynechávání.. poprvé funguje rychloměr a poprvé jsem tento motor nechal nasávat za odměnu 20W50 od Millers Oils..

A když už tu jednou byla fotka setkání kombíků v Garage Olomouc, tak tyhle fotky fotky by se daly popsat jako "Poslední Innocenti Mohykáni" aneb "Středoevropský Innocenti Bertone Mini Meeting" poprvé v historii se sešla tyhle jediné 2 aktivně jezdící auta na jedmom místě a čase..


Přílohy:
IMAG0232.jpg
IMAG0232.jpg [ 115.44 KiB | Zobrazeno 23817 krát ]
IMAG0236.jpg
IMAG0236.jpg [ 133.36 KiB | Zobrazeno 23817 krát ]
IMAG0237.jpg
IMAG0237.jpg [ 123.18 KiB | Zobrazeno 23817 krát ]
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 07. dub 2011 08:20 
Offline
guru minifóra
guru minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 22. srp 2009 12:22
Příspěvky: 898
Bydliště: Pardubice
hezké, moc hezké :bigups:

_________________
Mini & Sex & Rock 'N' Roll


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 07. dub 2011 08:34 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 27. říj 2009 00:12
Příspěvky: 361
Bydliště: Nové Strašecí
ahoj Ondro, máš to fak moc pěkný :bigups: omlouvám se za OT ale kde ti upravovali ta kola a kolik to stálo? mám stejný problém. Díky Ondra

_________________
Mini je nejvíc !!!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 07. dub 2011 10:23 
Offline
weban minifóra
weban minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. led 2005 12:58
Příspěvky: 1338
Bydliště: Frýdek-Pístek
to Kuboš: díky.. chápu co tě k tomu vede.. my co máme hranaté věci na bázi Mini se musíme vzájemně konejšit, že to máme hezké, když už jsme diskriminováni, že tohle přece nepatří mezi Mini.. :-)

to Colic: no ačkoli kola jsou to anglická GKN Silverstone, tak se rozteč nakonec ukázala jako 4x100 a jelikož jsem to nechtěl nechat na náhotě jestli se s touto roztečí něco stane/nestane, tak jsem to nechal upravit na Mini rozteč 4x101,6mm.. cenu už si nepamatuju, ale vím že byla čtyřmístná a začínala na trojku.. :-( a drahá nebyla ani tak úprava kol, jako výroba matek s podložkama k nim..


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 07. dub 2011 10:30 
Offline
guru minifóra
guru minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 22. srp 2009 12:22
Příspěvky: 898
Bydliště: Pardubice
nééé vážně, mě se tvoje Inno líbí a velice :bigups:

_________________
Mini & Sex & Rock 'N' Roll


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 07. dub 2011 10:35 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 27. říj 2009 00:12
Příspěvky: 361
Bydliště: Nové Strašecí
No tak takovou částku jsem nečekal :( , ale když se nad tím zamyslím, tak to asi pracné bylo a šikovnost a kvalita se zaplatit musí ... díky za odpověď

_________________
Mini je nejvíc !!!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 10. dub 2011 23:42 
Offline
weban minifóra
weban minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. led 2005 12:58
Příspěvky: 1338
Bydliště: Frýdek-Pístek
v rámci pozvolného postupného vylepšování auta před sezónou (když Mini je stále na půl cesty ke zmrtvýchvstání) se po elektrické revizi a nastavení rozdělovače s karburátorem dostala na řadu i grafická stránka.. prozatimní amatérská pásková improvizace byla nahrazena novými zcela profesionálními polepy.. :-)
PS: ty zlaté kola jsou tam jen na zkoušku.. jinak jsou na prodej, kdyby měl někdo zájem.. 5,5x13 Carmona Mistral


Přílohy:
IMAG0265_001.jpg
IMAG0265_001.jpg [ 97.12 KiB | Zobrazeno 23632 krát ]
IMAG0267_001.jpg
IMAG0267_001.jpg [ 107.24 KiB | Zobrazeno 23632 krát ]
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Innocenti vs. Innocenti + 100koní
PříspěvekNapsal: 02. čer 2011 08:14 
Offline
weban minifóra
weban minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. led 2005 12:58
Příspěvky: 1338
Bydliště: Frýdek-Pístek
v Olomouci se zase děly divy.. najdete 5 rozdílů pod kapotou mého naprosto standartního motoru 1.3 v Innocenti a touto povedenou Rover 1.8 VCC zástavbou?


Přílohy:
Innocenti DeTomaso  Mini (66).jpg
Innocenti DeTomaso Mini (66).jpg [ 154.98 KiB | Zobrazeno 23438 krát ]
S6300016.JPG
S6300016.JPG [ 144.3 KiB | Zobrazeno 23438 krát ]
S6300018.JPG
S6300018.JPG [ 144.03 KiB | Zobrazeno 23438 krát ]
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02. čer 2011 09:57 
Offline
guru minifóra
guru minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 08. led 2005 16:57
Příspěvky: 846
Bydliště: Východní Čechy
Že by nový filtr a jiná expanzka :lol: Pěkna práce :bigups:

_________________
IS IT LOVE??????????..............Mini
MiniManiaCZ


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02. čer 2011 11:21 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 03. kvě 2007 10:12
Příspěvky: 182
Bydliště: Valašské Meziříčí
já tam nic nevidím... že by ten plastový dekl? :-))

ZLO!

_________________
No time to lose!... MINI

www.namrdracing.com


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz