04. črc 2013 22:02
...jestli mohu svojí troškou do mlýna...
kvalitní těsnění, jeho správné usazení, dokonalá rovina styčných ploch hlavy a bloku a správné utažení je bez diskuse = samozřejmost. Dost jsem se s touto problematikou napekloval, obzvlášť při vyšším kompresním poměru a trvalejším provozu ve vyšších otáčkách byly krachy těsnění pod hlavou časté. Velmi úspěšné řešení spočívá ve změně technologie opracování styčných ploch hlavy + bloku =) NEBROUSIT ale OFRÉZOVAT na frézce !!! Po broušení jsou plochy dokonale hladké, což usnadňuje vysmeknutí nebo podšlehnutí těsnění. Při frézování zanechává obráběcí nástroj - fréza za sebou stopu pracovního pohybu - jakési vějířky, které ačkoliv jsou miniaturní velmi napomáhají pří sevření těsnění mezi hlavu a blok jeho udržení na svém místě a eliminují možnost jeho podšlehnutí, nejčastěji mezi druhým a třetím válcem. Utahuji na 70 Nm a ani při vrtání 73,5 mm mi od doby, co používám tuto metodu těsnění nikdy neodešlo. A když to máš dýl žašláplý na 7 500 RPM, tak to stejně spíš vyfoukne ojnici z bloku, než těsnění z pod hlavy