CLASSIC MINI
http://classic.minicooperklub.cz/

Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"
http://classic.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=13&t=3806
Stránka 14

Autor:  Martin ML [ 31. říj 2010 12:48 ]
Předmět příspěvku:  Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

Ahoj všichni.
Tak jsem si splnil jeden ze svých snů a pořídil Miniho. Bude na něm hafo práce, ale na to se vlastně těším.
Fešák na fotkách je z roku 1974. Má najeto "poctivých" 56tis. km :-))) a má lépe vedenou servisku než můj Passat :-)
Zní to hezky, ale auto celých 25let stálo v garáži ve Švýcarsku a proto bude potřebná jeho kompletní resuscitace.
K mému údivu se rez ve větší míře projevila jen na plechu který drží dveře a na prahách a zadním blatníku.
Rámy a podlaha jsou v pořádku. Karosářské práce proto po prvních zjištěních nebudou tak náročné. Interiér je poměrně zachovalý a stačí jej pořádně vyčistit.
Miník je origo kompletní, jen motor 25 nejel, takže ho čeká rozborka, stejně jako celé auto. Dokonce jsem v autě našel dvě rezervní kola, kompletní sady těsnění snad na všechno, novou vodní pumpu a svíčky, dva nové nárazníky a originál chromové poklice.
Přikládám pár foteček a budu rád za vaše názory na tohohle prcka. Jsem Mini začátečník a tak budu rád, když mi zrovna o tomhle kusu řeknete nějaký info a zajímavosti. Díky všem Marty

Přílohy:
Predek1.jpg
Predek1.jpg [ 170.33 KiB | Zobrazeno 26615 krát ]
zadek.jpg
zadek.jpg [ 181.42 KiB | Zobrazeno 26615 krát ]
prava.jpg
prava.jpg [ 132.99 KiB | Zobrazeno 26615 krát ]
stitek.jpg
stitek.jpg [ 111.1 KiB | Zobrazeno 26615 krát ]
podlaha.jpg
podlaha.jpg [ 101.94 KiB | Zobrazeno 26615 krát ]
okno.jpg
okno.jpg [ 61.64 KiB | Zobrazeno 26615 krát ]
Motor.jpg
Motor.jpg [ 115.97 KiB | Zobrazeno 26615 krát ]
interier.jpg
interier.jpg [ 96.38 KiB | Zobrazeno 26615 krát ]
doklady.jpg
doklady.jpg [ 75.05 KiB | Zobrazeno 26615 krát ]
leva.jpg
leva.jpg [ 150.42 KiB | Zobrazeno 26615 krát ]

Autor:  highlander [ 31. říj 2010 14:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mini 1000, 1974 Leyland

ahoj _ vitej v klubu..blahopreji ke koupi tveho miniho - videl jsem ho na aukru.. a preji ti pohodovou renovaci :wink:

Autor:  miniludek [ 31. říj 2010 14:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mini 1000, 1974 Leyland

Gratuluji ke koupi ...... :bigups:

Autor:  minicar [ 31. říj 2010 15:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mini 1000, 1974 Leyland

cus,gratuluju k porizeni,peknej kousek,a dost prace,drzim palce

Autor:  milhauz [ 31. říj 2010 16:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mini 1000, 1974 Leyland

Hezkej. Přeju hodně radosti při rekonstrukci. Práce máš dost.
Taky sem o něm přemýšlel, ale doma by mě zaručeně vyhodili :lol:

Autor:  hokulia [ 11. lis 2011 00:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Skydiver - Mini 1000, 1974 Leyland

Ahoj, koupil jsem rozebranyho 998, 1972 British Leyland. :banana: Taky cervenej. Budu ted delat lak a pak strojit z krabic....
z jsi nejak pokrocil? Pokud ne, muzes mi prosim nafotit detaily motoroveho prostoru a pristrojovky? Mam v krabicich( udajne ) is spoustu dalsich dilu z te doby, tak kdyz bude horet, ozvi se. :wink:

Autor:  Martin ML [ 13. srp 2019 13:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Martin ML - Morris

Tak konečně po letech mohu s velkou radostí a nadšením oživit své vlákno.

Auto jsem před lety kupoval s myšlenkou, že koupím nějaké na renovaci a dám Vtec. Nějaký ten čas jsem lovil po internetu a pak objevil aukci od koruny na Aukru. Celý jsem si to ani moc nepromyslel a auto koupil jen z fotek. O Mini jsem v té době vlastně nevěděl skoro nic, neměl jsem dostatečné finanční ani technické zázemí. Prostě se mi to tenkrát koupě jevila jako dobrej nápad a ostatní, že se nějak pořeší.

Auto jsem zaparkoval v dřevěný boudě a začal konečně pořádně pročítat tohle forum. Všem opravdu doporučuji, aby zvolili opačný postup, tedy ČÍST a pak KOUPIT :D . Nedlouho po koupi, jsem začal zjišťovat, jaký jsem měl vlastně štěstí. Auto bylo po dekádách vytažené ze Švýcarské stodoly, kam jej zřejmě zaparkovali pro závadu na motoru. Ten nejde ani protočit. Mini ale nebylo nikdy napadeno jakoukoliv úpravou a je vše původní. Myšlenku na Vtec jsem tedy zavrhl a rozhodl se jej zachovat v převážně původním stavu. Hlavně padlo velmi důležité rozhodnutí. Nechat auto v celku do doby, než budu mít dostatek peněz, vhodné zázemí a v neposlední řadě i známostí. Nechtěl jsem, aby auto skončilo v krabicích. Zároveň kdybych byl nucen auto prodat, určitě je lepší, když je kompletní, než když člověk prodává soubor dílů. A v celku zůstalo bohužel opravdu velmi dlouho :(

No a mezi tím jsem potkal dívku :inlove: a po nějaké době společného soužití, jsem jí nenápadně představil New Mini. Auto si zamilovala tak, že její Peugeot 206 brzy nahradil modrý Mini R50, který máme už sedm let a je nedílnou součástí naší domácnosti. Díky tomuhle autíčku jsme pak společně vyrazili na pár srazů a poznali super lidičky okolo mini. Díky velké náhodě, jsme náš první sraz sdíleli chatku s Peťou (Minicarem), díky kterému jsem začal balit špunty do uší :wink: , ale hlavně mě nechal poprvé v životě řídit klasický Mini. Do té doby, jsem jen jak malej kluk, chodil do mého nepojízdného auta točit volantem a představoval si, jaký to bude, až vyjede.

Pak přišla koupě bytu, rekonstrukce bytu, stěhování, svatba, narození naší dcerky, koupě domu, rekonstrukce domu, stěhování a vždy tedy Mini, muselo kvůli financím, na svoje znovuzrození počkat. Všichni okolo a chvilkama i já sám, si mysleli, že tohle autíčko asi nikdy nevyjede. Mezi tím jsem alespoň začal svou domácnost vybavovat potřebným nářadím, literaturou a díly. Taky jsem ještě pořídil od Rosti Metro kvůli motoru a čtyřpístkům.

Uplynulo tak už téměř devět let od pořízení a konečně můžu konstatovat, že čas Morrise konečně přišel.

Přílohy:
Poznámka: Metro od Rosti

Poznámka: Zaparkováno

Poznámka: Cesta domů po koupi


Autor:  Pavel260 [ 13. srp 2019 14:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

Pěkný příběh, dost podobný mému, jen jsem nebyl tak "rozumný" (?) a hned jsem ho rozebral a pak až škudlil korunku po korunce, ale zase už jezdím..
Tak ať se dílo daří :bigups:

Autor:  Maps [ 15. srp 2019 00:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

Koukám že nás mladejch pitomců bylo víc :biggrin: Taky bych se mohl pod podobný příběh podepsat.. a bohužel i já ho tenkrát stihl rozebrat.. a stále čeká :roll:

Autor:  Martin ML [ 19. srp 2019 10:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

Takže po úvodním povídání konkrétní akce.
Díky pročítání fóra, jsem narazil na Michala89. Vlákna s jeho renovacemi jsem viděl snad stokrát a v duchu doufal, že moje auto jednou dostane také podobnou péči. Zkusil jsem jej tedy oslovit a domluvili jsme se na renovacích jednotlivých částí miníka. V tuhle chvíli bych chtěl konstatovat, že jsem si nikdy na autě ani nevyměnil olej. Auta jsem sice vždycky miloval, ale znalosti o jejich fungování jsem měl vlastně skoro nulové. A tak jsem začal studovat. Obrovskou výhodou renovace Miniho je to, že existuje nespočet videí, diskuzí a fotografií. Takže jako první přišel na řadu zadní rám. Naštěstí je jeho vyndání poměrně jednoduchá záležitost a zvládl jsem to sám :thumbup: .
Když byl rám venku, konečně jsem se mohl pořádně podívat, co napáchal zub času. Bohužel hned bylo jasné, že zachránit původní rám zřejmě nepůjde, nebo by jeho zachraňování stálo mnohem víc, než koupě nového. Takže se komplet zadní osazený rám zabalil a frčel k Michalovi89. Mám navíc obrovský štěstí, že Michalův kamarád jezdí pravidelně do našeho města a byl ochoten mi rám odvézt a přivézt zpět až do domu.
Jak rám dopadl po příjezdu do operačních sálů MR Conceptu je patrné z fotek. Opět prostě dokonalá práce. Objednávka dílů od TomášeCZ proběhla také dobře a díly z Anglie putovaly rovnou do dílny k Michalovi. Rám byl jen v jakési přepravní barvě, takže se musel také pískovat a následně se použila prášková barva. Nebyl jsem si úplně jist použitím komaxitu na rám, ale dle slov Michala jde o vhodnou technologii. Jaké máte zkušenosti vy? Raději kvalitní barvu nebo tu práškovou? Kdybych si musel vše dělat sám, musel nechat díly pískovat, zinkovat, barvit atd., vše navíc někam vozit, myslím, že cena by nebyla o tolik vyšší. No a teď mám obrovskou radost z hotového rámu.

Přílohy:

















Autor:  Rosta [ 19. srp 2019 20:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

Krasna prace Michale! ps.tady se moc chvaly nedockas...

Autor:  jirka2030 [ 20. srp 2019 07:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

Ahoj Martine
Když vidím tvoje Mini tak se mi vybaví Aukro v roce 2010 a telefonát prodávajícímu že to auto je docela Ok a že se můžu přijet podívat :D . Nakonec jsem to už dnes nevím proč neodklepl a ty máš Mini :D .
Já pak koupil v zimě 2010 moje SPi a protože nemám rád krabice tak to během láta 2011 dal do kupy.
Každopádně přeji dost sil a nervů při renovaci protože to vypadá na dost práce.
Jirka

Autor:  Martin ML [ 04. říj 2019 13:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

Tak další zásadní krok je za mnou. Rozborka je dokončena. Pořídil jsem si sadu pro začátečníky :-) (štítkovač, pytlíky a centrofix) a každý krok si fotil a vše poctivě značil. Snad to tedy pak dám zase nějak dohromady :-) Celkově to šlo docela pěkně. Pár těžších chvilek jsem zažil asi jen při sundavání pedálovky a volantové tyče. Motor jsem vynadal tak, že se předek položil na paletu a pak se zvedl předek kastle a vytáhla paleta s motorem. Šroubů ulomeno naprosté minimum (na náraznících, uchycení blinkrů a zničené matky uchycení mechanismu stěračů).
Při rozebírání jsem také našel pro mě záhadný kulatý předmět v barvě karoserie. :-) Ví někdo, k čemu to slouží? (poslední foto)

No a v neděli vezu auto na otrýskání sodou do firmy, kterou mi doporučil Worry (https://www.ftg-prumyslovecisteni.cz) a následně rovnou ke klempíři, kde začne další kapitola oživení Morrise.

Přílohy:








Autor:  Lukass.Vala [ 04. říj 2019 13:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

Teď mě tak napadlo, kolik váží takhle holá kastle? Dá se to ve dvou naložit?

Začínáš celkem hezkým tempem :) jsem zvědav kolik koroze vyleze po pískování

Autor:  Martin ML [ 04. říj 2019 13:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

Kastle váží okolo 140kg. Nakládali jsme to ve dvou a úplně v pohodě.

Autor:  brooklynspeedy [ 04. říj 2019 20:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

Takhle holou kastli odneseš ve dvou úplně pohodě. Několikrát vyzkoušeno. Jeden vpředu druhy vzadu. Když jsem kupoval druhé mini, které bylo komplet jen bez motoru, zadní kola prázdný a bubny přirezlý, tak jsme ho vzadu čapli každej z jedné strany za podběhy a už se jelo ze stodoly až k plaťáku. Tam jsme rozhodli, že než roztočíme naviják tak se naserem a hodíme ho až nahoru. Původní majitel z Deutschlandu moc nechápal ...

Autor:  Martin ML [ 17. říj 2019 10:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

Tak auto je otrýskané. Práci firmy hodnotím na jedničku. Naštěstí se na autě neobjevilo nic, s čím bych už nepočítal. Dle klempíře, ke kterému se hned auto odvezlo, je to naštěstí jeden z nejméně rezavých Mini, co tam měl. Prý jich udělal už asi deset. Takže auto je určitě v dobrých rukách.
Cena za otrýskání byla 15 tis.

Ještě poprosím o radu, zda je tenhle díl ( https://www.minisport.com/40-10-88-2-bo ... odels.html ) vhodný na opravu strany podlahy kufru. Z fotek jsou patrná prorezlá místa.
Moc děkuju.

Přílohy:













Autor:  Georgeus [ 17. říj 2019 12:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

použij toto https://www.aci.cz/0201389-podlaha-zava ... 06468.html

Autor:  Martin ML [ 02. úno 2020 22:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

Tak mini je od klempíře zpět u mě doma. Nějak jsme nenašli společnou řeč ohledně kvality prováděné práce.
Fotky jeho práce pro představu přikládám. Co na to říkáte vy? O klempířine nevím vlbec nic, ale nezdá se mi to jako hezká a kvalitní práce.
Zároveň se potřebuji zeptat. Klempíř udělal práh a podlahu neoriginálně s použitím plechu, který tam podle mě nemá být.
Udělal kus nové podlahy viz obrázek 1 a pod to navařil díl z odkazu http://www.minispares.com/product/Class ... o%20search
Je možné tento postup použít, nebo to budu muset všechno vyřezat a nechat udělat znovu? Díky moc za radu.

Přílohy:






Autor:  Martin ML [ 02. úno 2020 22:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

No a ještě ty další foto klempířiny. Za názory budu moc rád. Asi nepotřebuji mít Mini 100% dle originálu, jen bych chtěl, aby to bylo funkční a bezpečné.

Přílohy:







Stránka 14 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/