Prepnout do plneho zobrazeni
Prostor pro příznivce klasických MINI, zde máte místo pro představení svých vozů spolu s napsáním chystaných plánů...
Odeslat odpověď

Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

16. lis 2022 18:53

Vypadá to parádně, tak at se dílo podaří dotáhnout do konce a snad na nějakém sraze ve 2023

Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

17. lis 2022 09:49

Máš to krásné! Ten pocit když ti nejde tlak oleje znám až moc dobře. Po tom co jsem teď strčil moto do auta jsem chtěl udělat tlakovou zkoušku (na stojanu/podlaze na to nebyl prostor/zázemí) - no ani Ň... hned za pumpou to jen trochu bublalo. Takže černé myšlenky s vizí výměny olejového čerpadla s motorem v autě... Naštěstí po přečtení několika diskuzí na UK fórech jsem ho ještě zkusil "natlačit" shora, protože mohlo nebýt po tom dlouhém stání bez oleje vygenerovat podtlak... a naštěstí se pak chytlo. Ale pocit hodně nepříjemný...
Držím palce!

Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

17. lis 2022 14:06

Moc pěkný kousek, snad se problémy co nejdříve vyřeší a povrčí :wink:

Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

17. lis 2022 17:04

Divím se že pokud je motor stavěn na zakázku že není odzkoušen ( přitom stačí par minut záběhu - to by měl být základ )
viz treba zde

https://youtu.be/_2DJTcblpWQ

Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

18. lis 2022 22:39

Zeptám se úplně blbě, motor vypadá nově složený = naprosto suchý. Zalil si olejové čerpadlo před prvním startem? Zubové čerpadlo si samo nenasaje …

Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

18. lis 2022 22:43

Tak pokud mu to napřed nějaký tlak ukazovalo, a teprve pak přestalo, tak to nějaký olej natlačit muselo, takže v tom bych problém asi neviděl...

Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

19. lis 2022 00:15

Ahoj, motor při jeho instalaci na zkoušku samozřejmě běžel. A ještě pak několikrát krátce potom.
Přesně jak píše Speedy, při prvním startu proběhlo zalití čerpadla olejem a hned naskočilo krásných asi 70 psi.
Zatím to vypadá na selhání nového olejového čerpadla, nebo jeho těsnění.
Prý jsou ty čerpadla teď v hodně různých kvalitách, kdy i nové můžou být rovnou na vyhození.

K tématu pro ostatní doporučuju následující videa:
https://www.youtube.com/watch?v=-ogmAuY7VSA
https://www.youtube.com/watch?v=-bVpGdDTaiY

Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

19. lis 2022 16:53

To je život s Mini,Martine.To auto nemůžeš jen sešroubovat,to musíš vyrobit.Znám to sám....Džim palce s opravou! :bigups:

Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

21. lis 2022 08:27

Nebudu ještě Martine gratulovat, ale přeji pevné nervy, to chce vydržet!
Někdo tady nakousl zkušební stolici, měl jsem podobné problémy, kdy po opravách motoru bylo nutné následně motor zpět z auta démontovat. Sami víte, jak je to časově náročné, a nemluvme o kvalitě dnešních ND z UK!
Přílohy
IMG_2793_640x480.jpg
Naposledy upravil Pitrys dne 22. lis 2022 23:42, celkově upraveno 1

Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

22. lis 2022 09:50

Připojím se k diskuzi ohledně engine standu který jsme si také vyrobili . Každý nově postavený motor zabihame a nastavujeme , dle mne se da spoustě věcí předejít a doladit před instalací do vozu. Video zde : https://youtu.be/TZlXpdGRFBE

Jinak přeji ať se dílo daří , po dlouhé době projekt který vypadá pečlivě dotahnutý do konce .
Přílohy
IMG_20190330_182622.jpg
IMG_20190409_152902.jpg
IMG_20190409_152725.jpg
IMG_20190401_131636.jpg

Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

23. lis 2022 11:24

Parádní věc Michale!

Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

27. dub 2023 21:11

Tak je to tu :-) Po té nekonečné době může auto konečně na silnice. Auto má STK :-)

Teď už můžu začít jízdou vychytávat dětské nemoci. Po prvních pár kilometrech zatím zjištění, že se tomu nechce moc brzdit :-) a zadní gumový "cecky" zřejmě budu muset vyměnit na nový.
Motor už jede a tlak oleje je konečně přítomen :banana: , ale je potřeba ho pořádně doladit. Jako pomocníka jsem se rozhodl pořídit měřák AFR s širkopásmovou lambdou, který budu dohledné době instalovat.

Jinak jako "nutnost" moderní doby jsem pod palubovku schoval zásuvku s dvěma USB, ať je jak nabíjet tel. a případně napájet kameru.
No a na facetku, kterou mám v kufru jsem si udělal krabičku, ať to nějak vypadá :-)
Přílohy
stk.jpg
USB.jpg
kryt.jpg

Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

29. dub 2023 23:00

Ze zvědavosti, který AFK měřák si pořídil? Taky už delší dobu po nějakém koukám :)

Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

02. kvě 2023 09:15

MikeC píše:Ze zvědavosti, který AFK měřák si pořídil? Taky už delší dobu po nějakém koukám :)


Nejdříve jsem chtěl klasický AEM kulatý budík. Cena je asi 8tis. Nechtěl jsem ale, aby mi něco takhle "moderního" trvale čouhalo z palubky.
Na nějakým foru jsem se ale dočetl o chlápkovi, který tady v Čr dělá obyč. sadu a prodává za 3500,- https://auto.bazos.cz/inzerat/167915980 ... lsu-49.php
Displej je možné nechat jen v krabičce, kterou k tomu dodává. Takže v plánu mám, že při ladění bude měřák normálně položenej na palubce nebo v ruce spolujezdce :-) a pak jej zase odpojím a místo lambdy dám záslepku.
Mít to auto vyloženě závodní, určitě koupím AEM, ze kterýho lze data z jízdy následně vytáhnout do grafu, ale pro moje účely, abych pochopil co se v motoru cca děje, tohle určitě stačí. Důležité je, že i ta levná sada má širokopásmovou 4.9 Bosch lambdu.

Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

04. kvě 2023 21:40

O tom AEM právě taky uvažuju (tady v PL vyjde komplet sada v přepočtu nějak na 5.5k kč), ale posledně jsem narazil na to samé na Bazoši, co si postoval ty. No uvidím no :)

Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

17. kvě 2023 10:24

Tak mám za sebou instalaci lambdy a AFR měřáku.
Za mě super pomocník pro laiky jako jsem já. Zvládl jsem s tím nastavit karbec tak nějak přijatelně, aby to jelo, s jedinou jehlou, kterou mám k dispozici. Předtím mě moje hraní s karbcem stálo, po pár testovacích km, jedny uchlastaný svíčky :-).

Instalace měřáku a lambdy je relativně jednoduché, jen je potřeba dodržet pár zásad.

1) Lambda by měla být umístěná nejlépe hned za svody. Někde píšou max 70-100cm od motoru. Případně jde použít svody z MPička, které mají matici na lamdu. Na forech jsem viděl i instalace na středním dílu výfuku až za řazením. Důležitá je těsnost výfuku, aby nebyl z venku přisáván vzduch a neovlivňoval přesnost měření. Já mám lambdu na propojovacím dílu mezi freeflow svodama a maniflow výfukem.

2) Lambda by měla být na výfuku minimálně pod úhlem 10° viz. obrázek. Prý to umožní samočištění od karbonu a zabrání usazovaní vlhkosti na lambdě.

3) Elektrika:

- Napájení samotné lambdy by mělo být aktivováno nejlépe až po nastartování. Lambda se totiž během pár vteřin nahřeje na cca 500-700°C a kdyby jste na ní po prvním startu pustili o dost chladnější výfukový plyny a ještě s případnou vlhkostí usazenou ve výfuku, mohlo by dojít k jejímu rychlému zničení. Mám tedy lambdu i displej napojen na spínač světel. Nejdříve nastartuju a po rozvícení světel se mi aktivuje lambda a displej.

- Při instalci labdy dejte pozor, kde vám vede kabel od baterky. Já musel trochu poupravit jeho trasu, aby nebyl v blízkosti velice horké lambdy.

- Dál už bylo jen potřeba napojit 2x kostru. Jednu pro lektroniku a jednu pro lambdu. Dle instrukcí co nejdál od sebe, aby se zabránilo rušení elektroniky při spínaní výhřevu lambdy.
Přílohy
lambda.jpg
labda úhel.png
labda úhel.png (3.84 KiB) Zobrazeno 5338 krát
AFR.jpg
Odeslat odpověď