CLASSIC MINI
http://classic.minicooperklub.cz/

Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"
http://classic.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=13&t=3806
Stránka 44

Autor:  Č e f o [ 16. lis 2022 18:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

Vypadá to parádně, tak at se dílo podaří dotáhnout do konce a snad na nějakém sraze ve 2023

Autor:  MikeC [ 17. lis 2022 09:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

Máš to krásné! Ten pocit když ti nejde tlak oleje znám až moc dobře. Po tom co jsem teď strčil moto do auta jsem chtěl udělat tlakovou zkoušku (na stojanu/podlaze na to nebyl prostor/zázemí) - no ani Ň... hned za pumpou to jen trochu bublalo. Takže černé myšlenky s vizí výměny olejového čerpadla s motorem v autě... Naštěstí po přečtení několika diskuzí na UK fórech jsem ho ještě zkusil "natlačit" shora, protože mohlo nebýt po tom dlouhém stání bez oleje vygenerovat podtlak... a naštěstí se pak chytlo. Ale pocit hodně nepříjemný...
Držím palce!

Autor:  Looki [ 17. lis 2022 14:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

Moc pěkný kousek, snad se problémy co nejdříve vyřeší a povrčí :wink:

Autor:  Jahoda [ 17. lis 2022 17:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

Divím se že pokud je motor stavěn na zakázku že není odzkoušen ( přitom stačí par minut záběhu - to by měl být základ )
viz treba zde

https://youtu.be/_2DJTcblpWQ

Autor:  brooklynspeedy [ 18. lis 2022 22:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

Zeptám se úplně blbě, motor vypadá nově složený = naprosto suchý. Zalil si olejové čerpadlo před prvním startem? Zubové čerpadlo si samo nenasaje …

Autor:  MikeC [ 18. lis 2022 22:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

Tak pokud mu to napřed nějaký tlak ukazovalo, a teprve pak přestalo, tak to nějaký olej natlačit muselo, takže v tom bych problém asi neviděl...

Autor:  Martin ML [ 19. lis 2022 00:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

Ahoj, motor při jeho instalaci na zkoušku samozřejmě běžel. A ještě pak několikrát krátce potom.
Přesně jak píše Speedy, při prvním startu proběhlo zalití čerpadla olejem a hned naskočilo krásných asi 70 psi.
Zatím to vypadá na selhání nového olejového čerpadla, nebo jeho těsnění.
Prý jsou ty čerpadla teď v hodně různých kvalitách, kdy i nové můžou být rovnou na vyhození.

K tématu pro ostatní doporučuju následující videa:
https://www.youtube.com/watch?v=-ogmAuY7VSA
https://www.youtube.com/watch?v=-bVpGdDTaiY

Autor:  JK Mini [ 19. lis 2022 16:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

To je život s Mini,Martine.To auto nemůžeš jen sešroubovat,to musíš vyrobit.Znám to sám....Džim palce s opravou! :bigups:

Autor:  Pitrys [ 21. lis 2022 08:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

Nebudu ještě Martine gratulovat, ale přeji pevné nervy, to chce vydržet!
Někdo tady nakousl zkušební stolici, měl jsem podobné problémy, kdy po opravách motoru bylo nutné následně motor zpět z auta démontovat. Sami víte, jak je to časově náročné, a nemluvme o kvalitě dnešních ND z UK!

Přílohy:


Autor:  Michal 89 [ 22. lis 2022 09:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

Připojím se k diskuzi ohledně engine standu který jsme si také vyrobili . Každý nově postavený motor zabihame a nastavujeme , dle mne se da spoustě věcí předejít a doladit před instalací do vozu. Video zde : https://youtu.be/TZlXpdGRFBE

Jinak přeji ať se dílo daří , po dlouhé době projekt který vypadá pečlivě dotahnutý do konce .

Přílohy:





Autor:  Ondra [ 23. lis 2022 11:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

Parádní věc Michale!

Autor:  Martin ML [ 27. dub 2023 21:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

Tak je to tu :-) Po té nekonečné době může auto konečně na silnice. Auto má STK :-)

Teď už můžu začít jízdou vychytávat dětské nemoci. Po prvních pár kilometrech zatím zjištění, že se tomu nechce moc brzdit :-) a zadní gumový "cecky" zřejmě budu muset vyměnit na nový.
Motor už jede a tlak oleje je konečně přítomen :banana: , ale je potřeba ho pořádně doladit. Jako pomocníka jsem se rozhodl pořídit měřák AFR s širkopásmovou lambdou, který budu dohledné době instalovat.

Jinak jako "nutnost" moderní doby jsem pod palubovku schoval zásuvku s dvěma USB, ať je jak nabíjet tel. a případně napájet kameru.
No a na facetku, kterou mám v kufru jsem si udělal krabičku, ať to nějak vypadá :-)

Přílohy:




Autor:  MikeC [ 29. dub 2023 23:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

Ze zvědavosti, který AFK měřák si pořídil? Taky už delší dobu po nějakém koukám :)

Autor:  Martin ML [ 02. kvě 2023 09:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

MikeC píše:
Ze zvědavosti, který AFK měřák si pořídil? Taky už delší dobu po nějakém koukám :)


Nejdříve jsem chtěl klasický AEM kulatý budík. Cena je asi 8tis. Nechtěl jsem ale, aby mi něco takhle "moderního" trvale čouhalo z palubky.
Na nějakým foru jsem se ale dočetl o chlápkovi, který tady v Čr dělá obyč. sadu a prodává za 3500,- https://auto.bazos.cz/inzerat/167915980 ... lsu-49.php
Displej je možné nechat jen v krabičce, kterou k tomu dodává. Takže v plánu mám, že při ladění bude měřák normálně položenej na palubce nebo v ruce spolujezdce :-) a pak jej zase odpojím a místo lambdy dám záslepku.
Mít to auto vyloženě závodní, určitě koupím AEM, ze kterýho lze data z jízdy následně vytáhnout do grafu, ale pro moje účely, abych pochopil co se v motoru cca děje, tohle určitě stačí. Důležité je, že i ta levná sada má širokopásmovou 4.9 Bosch lambdu.

Autor:  MikeC [ 04. kvě 2023 21:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

O tom AEM právě taky uvažuju (tady v PL vyjde komplet sada v přepočtu nějak na 5.5k kč), ale posledně jsem narazil na to samé na Bazoši, co si postoval ty. No uvidím no :)

Autor:  Martin ML [ 17. kvě 2023 10:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Martin ML - Mini 1000 - "MORRIS"

Tak mám za sebou instalaci lambdy a AFR měřáku.
Za mě super pomocník pro laiky jako jsem já. Zvládl jsem s tím nastavit karbec tak nějak přijatelně, aby to jelo, s jedinou jehlou, kterou mám k dispozici. Předtím mě moje hraní s karbcem stálo, po pár testovacích km, jedny uchlastaný svíčky :-).

Instalace měřáku a lambdy je relativně jednoduché, jen je potřeba dodržet pár zásad.

1) Lambda by měla být umístěná nejlépe hned za svody. Někde píšou max 70-100cm od motoru. Případně jde použít svody z MPička, které mají matici na lamdu. Na forech jsem viděl i instalace na středním dílu výfuku až za řazením. Důležitá je těsnost výfuku, aby nebyl z venku přisáván vzduch a neovlivňoval přesnost měření. Já mám lambdu na propojovacím dílu mezi freeflow svodama a maniflow výfukem.

2) Lambda by měla být na výfuku minimálně pod úhlem 10° viz. obrázek. Prý to umožní samočištění od karbonu a zabrání usazovaní vlhkosti na lambdě.

3) Elektrika:

- Napájení samotné lambdy by mělo být aktivováno nejlépe až po nastartování. Lambda se totiž během pár vteřin nahřeje na cca 500-700°C a kdyby jste na ní po prvním startu pustili o dost chladnější výfukový plyny a ještě s případnou vlhkostí usazenou ve výfuku, mohlo by dojít k jejímu rychlému zničení. Mám tedy lambdu i displej napojen na spínač světel. Nejdříve nastartuju a po rozvícení světel se mi aktivuje lambda a displej.

- Při instalci labdy dejte pozor, kde vám vede kabel od baterky. Já musel trochu poupravit jeho trasu, aby nebyl v blízkosti velice horké lambdy.

- Dál už bylo jen potřeba napojit 2x kostru. Jednu pro lektroniku a jednu pro lambdu. Dle instrukcí co nejdál od sebe, aby se zabránilo rušení elektroniky při spínaní výhřevu lambdy.

Přílohy:

labda úhel.png
labda úhel.png [ 3.84 KiB | Zobrazeno 5329 krát ]


Stránka 44 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/