Prostor pro příznivce klasických MINI, zde máte místo pro představení svých vozů spolu s napsáním chystaných plánů...
Odeslat odpověď

Re: jirka2030

07. čer 2012 15:36

Kdyby jsi použil to spodní ranemo, tak si rozhodíš odklony a to je zase jiná. Musel by jsi použít jiný spodní i horní uchycení, ale to zase budeš mít krátké poloosy ... chce to jiný, širší disky podle mě ... když tak mě opravte.

Re: jirka2030

07. čer 2012 17:48

Asi to nechám zatím jak to je,jen vyzkouším bez podložek a uvidím.
Při aplikaci podložek a následně blatníčků mě taková závada nenapadla,předpokládal jsem že když jsou namontované sportpaky tak je to ještě řirší,tak že to bude fungovat.Desitky se nechají koupit i se záporným Ét a jezdí to.
Popravdě jsem se s tím naučil žít .

Re: jirka2030

08. čer 2012 19:00

Můj osobní názor je že ani kolama ani podložkama to neni ... nikdy jsem se s tím nesetkal a to jsem dával na všechny možný auta různý kola s různýma podložkama a různým ET... spíš bych to viděl na něco fest v řízení jako takovém...

Re: jirka2030

09. čer 2012 21:29

jirka2030 píše:Jarní revize jestli je vše dotaženo a výměna čepů.
P4267268.jpg


P4277271.jpg


Čepy jsem měnil z důvodu že se mi nevrací volant sám do původního směru.Nepomohlo to. :?: Napalo mě že to bude podložkama na kolech ale 13 jsou ještě více ven a volant se vrací.Při brouzdání netem jsem narazil na článek:
Záklon rejdové osy τ a závlek je průmět úhlu mezi svislicí kola a rejdovou osou do roviny rovnoběžné s podélnou rovinou. Kladné hodnoty jsou uvažovány při rejdové ose skloněné vzad, tzv. záklon. Analogicky, je-li osa skloněna vpřed, hovoříme o předklonu.
cs_zaklon_rejdove_osy1.jpg

Závlek je pak vzdálenost mezi středem styku pneumatiky a průsečíkem rejdové osy s rovinou vozovky, promítnutá do roviny rovnoběžné s podélnou rovinou vozidla. Závlek je kladný, je-li průsečík rejdové osy a roviny vozovky před středem styku pneumatiky s vozovkou. V opačném případě hovoříme o tzv. předvleku.



Záklon rejdového čepu má na řízení stabilizační účinek a navrací kola do přímé polohy. Příliš velká hodnota záklonu ale způsobuje, spolu se zvýšením stabilizace kol, také zvýšení potřebné síly na volant (do řízení)


Nemáte stím někdo zkušenost ?
V Lounech na slalomu jsem si skoro utrhl ruce jak jsem dřel ze strany na stranu.Ale na 8 místo jsem hrdý,byla to moje první jízda do kuželů.


tento zaklon funguje jako vodici lajna ke kolu. musi byt 3,5 - 2,5 stupne. cim bliz k nule tim je to kolo jako kolo od nakupniho kosiku a cim vicpres 3,5 tim davas zabrat tlumicum a uchyceni.
ma svych mini mam namontovane nastavitelne spodni ramena i i tie rods /ty tycky co jdou ze predu do ramen/
potom si musisnechat udelat geometrii laserovou

jak jsemse dival na tvoje fotky z drivejska tak si myslim ze sis ohnul spodni rameno jak sji nedotahl ten sroubek a tak mes geometrii v haji. me se volant vraci na vsech nezavisle na 13x7 13x6 nebo12x5. nech si zmerit laserovou geometrii a uvidis co ti reknou.
Naposledy upravil cappy dne 10. čer 2012 10:45, celkově upraveno 1

Re: jirka2030

10. čer 2012 08:47

podla mna si nastav riadne geometriu ,a pri prednom pohone zabudni na vracanie volantu do priameho smeru.

Re: jirka2030

10. čer 2012 12:24

Zdravím tě Jirko,

Už nevím, jestli si měnil všechny čepy? Ale pokud je čep hlavně jeho kulová část vyrezlá drhne ve spodní misce a proti matici a tak zásadně zhoršule vertikální pohyb těhlice kolem osy. Totéž se děje jsou-li čepy v pořádku, ale nejsou dostatečně vymezené podložkami uvnitř čepu pod dosedací plochou matice, pak je čep moc stažený a klade odpor v pohybu. Třeba je to mimo tvůj problém, ale tohle jsem už vícekrát řešil, tak kdyby ti to k něčemu bylo? Přeju ať to brzy rozlouskneš a mini ti může opět naplno dělat radost. By Jozzy

řízení

10. čer 2012 15:09

Tak jsem se dne s jal řešit řízení,začal jsem demontáží podložek (auto vypadá jak tramvaj) - síla na zatáčení je výrazně menší než předtím,ale volant se nevrací.Jelikož jsou čepy všechny nové a na heveru do běhá celkem volně demontoval jsem sloupek řízení.
Docela mě překvapilo že jde volant bez řízení ztuha,při následné rozborce zjištěno že je sloupek i hřídel je o cca 10 mm prohnut a hřídel uvnitř dře.při sundaném volantu s tím nešlo skoro hnout.Srovnáno ,složeno a výsledek Točí se to a vrací seto.Ještě jsem nedal podložky ale asi to nebude tak zásadní rozdíl.stejně tam musí přijít,teď to vypadá opravdu směšně.Nedovedu si představit jakou to muselo dostat ránu že se to tak ohlo.
Tímto všem děkuji za konstruktivní informace.
:2drivers:

Re: jirka2030

19. črc 2012 10:34

Aby toho neměl Miník po Chodovaru málo, tak dostal porci dalších 662 Km.Plzen -Dvůr králové -Liberec - Plzen.Stačilo mu na to 7,8 l na 100 a to jsme uháněly po dálnici docela ostře.Supr projížďka ,jen ta hradecká dálnice je hrůza.

Setkání rodáků.
P7178678.jpg
P7178678.jpg (87.36 KiB) Zobrazeno 15461 krát


Výjez na Ještěd. Silnice jako stvořená pro Mini.Vřele doporučuji
P7188679.jpg
P7188679.jpg (60.52 KiB) Zobrazeno 15461 krát


P7188715.JPG
P7188715.JPG (46 KiB) Zobrazeno 15461 krát

Re: jirka2030

19. črc 2012 12:54

Super fotka, Ještěd-světová raritka :wink: . By Jozzy

Re: jirka2030

19. črc 2012 13:43

Jozzy píše:Super fotka, Ještěd-světová raritka :wink: . By Jozzy

Díky.Hrozně špatně se tam fotí i tak malé auto jako je miník.Je tam hrozně málo místa.

Re: jirka2030

19. črc 2012 20:48

Jj, silnice na Jested je super. Jeste lepsi je pak z Jestedu smer Krizany...

Re: jirka2030

30. črc 2012 13:37

Pro motor co prochází GO upraveno rozvodové kolo na stavitelné,snad to vydrží .Vyrobit odsazenej klínek se mi nedařilo a kola jsem měl . Načasování bylo hned snažší. :D

Obrázek

Obrázek

Re: jirka2030

30. črc 2012 23:14

Ahoj chci se zeptat kdo ti dělal ty rozvody jestli sám?Vypadá to dobře nastavitelné kolo jen aby to udrželo?A ještě se chci zeptat co jsi dávám za vačku?Taky uvažuji ale dával bych asi dvojté rozvody???

Re: jirka2030

31. črc 2012 09:59

Rozvody jsou dvojité,jen to na fotce není poznat. Po nastavení to ještě svrtam na kolík.
2012-09-26-126.jpg
2012-09-26-126.jpg (64.28 KiB) Zobrazeno 14877 krát


Osadil jsem i napínák řetězu,asi se tím nedá nic zkazit,někde se to tu řešilo ale už nevím kde a jaký byl výsledek.
2012-09-26-131.jpg
2012-09-26-131.jpg (61.47 KiB) Zobrazeno 14877 krát

2012-09-26-129.jpg
2012-09-26-129.jpg (42.36 KiB) Zobrazeno 14877 krát

Re: jirka2030

30. zář 2012 09:25

V rámci sezoní udržby proběhlo kompletní ošetření dutin a spodku voskem.Při tom jsem zkontroloval přední odpružení,mini mi skoro courá motorem po zemi.Tam kde jsem loni projel ,letos škrtam.Měřil jsem víšku pružící koule a je kolem 70mm,to se mi zdá málo.Asi dojde na HI-LO a v budoucnu na nové pružné gumy.

2012-09-27-156.jpg
2012-09-27-156.jpg (60.41 KiB) Zobrazeno 14878 krát


hilo.jpg
hilo.jpg (30.32 KiB) Zobrazeno 14878 krát


Je nějaký rozměr výšky vozu,např.od rámu?

Re: jirka2030

30. zář 2012 19:54

Tak jsem se do toho dneska opřel a ............................
2012-09-30-180.jpg
2012-09-30-180.jpg (118.1 KiB) Zobrazeno 14815 krát

...můžeme zvedat.
2012-09-30-186.jpg
2012-09-30-186.jpg (112.05 KiB) Zobrazeno 14815 krát

Re: jirka2030

30. zář 2012 22:37

soustruženo na CNC ?

Re: jirka2030

01. říj 2012 06:08

Já vidím klasickej soustruh a určitě k němu patří moc šikovný český ručičky. :biggrin:

Re: jirka2030

01. říj 2012 08:45

kuta píše:Já vidím klasickej soustruh a určitě k němu patří moc šikovný český ručičky. :biggrin:


Přesně - taky to tak vidím!!!

Re: jirka2030

01. říj 2012 12:11

brooklynspeedy píše:
kuta píše:Já vidím klasickej soustruh a určitě k němu patří moc šikovný český ručičky. :biggrin:


Přesně - taky to tak vidím!!!


Před vyřazením se na něm vyučilo několik generací škodováckých učnů ,a asi posledních 25let odpočívá u nás.Když vznikal tak CNC byl neznámej pojem.
Odeslat odpověď