Logo
Právě je 19. čer 2019 04:38

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 08. čer 2019 13:58 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 16. kvě 2019 02:14
Příspěvky: 9
Bydliště: Ostrava
Zdravím všechny a Rosťu Škubníka především :wink:

Připojuji se tímto do řady bláznů které pobláznilo klasické Mini a jeho deriváty.. a díky toho jsou Ostravě dva nové kousky.

Po skoro asi 100 autech které jsem vlastnil, včetně r56 Cooperu S na který nemám nejlepší vzpomínky, jsem se v poslední době zbláznil do klasického Mini mk7 97-2000. Původní plán byl rok 99-2000, limitka 40th, Knighstbridge v béžové kůži, sportpack. Takové jsem chtěl už v roce 2003-2004 a málem jsem ho i koupil, ale mělo začínající korozi a jiné vady které mi vadí.

Nakonec jsem se domluvil s Rosťou Škubníkem a vzal od něj do péče Open z roku 97. Hlavní důvod byl krásný stav a údržba která proběhla a u jiného by stejně musela proběhnout. A opravdu nelituji, Rosťův přístup je perfektní, je to velký fanoušek udělal mi autem neskutečnou radost. Sportpack mám kompletní nachystaný, vcetně 13 palcových kol, ale jak tak na auto týden koukám a jezdím, tak nějak přestávám mít potřebu sportpack dodělávat. Buď to dopadne tak, že až se mi auto trochu okouká oživím ho tím že ho dodělám, nebo si ho schovám na horší časy.

Jak už jsem psal, z auta mám velkou radost, 11 aut co mám týden stojí v garáži a jezdím pouze Miníkem :)

Jedná se o Mini open v barvě Tahiti blue s plnou béžovou kůží po střední renovaci. U Rosti v Minikově proběhka vyvářka, výměna prahů a detailů. Nadělil mu nový přední nárazník, nový výfuk, spoustu nových detailů a nový lak po střechu, namontovol prodloužení řidičovy sedačky, hi-lo. Imobilizér je vypojený, k autu je sada dvou klíčků a kromě zníměného imobilizéru je vše funkční. Dvojce to chce dát trochu víc času, ale rychlosti nevypadávají, motor jede hezky (pokud člověk neveze spolujezdce :) ) interiér je moc hezký, dřevo nepoškozené, střecha plně funkční. Všechny okna včetně předního jsou z 97.

Za skoro týden co ho mám jsem mu dal další drobnou nezbytnou péči. Po jedné paní majitelce z De na autě zůstaly staré pneumatiky které už moc oválné nebyly, takže menší anabáze se sehnáním nových 145/70/12, geometrie (s tím že volant jsem si stejně musel nastavit), zavoskování tvrdým voskem, čištění a impregnace kůže, rozleštěné dřevo na palubovce, doplněno dobové rádio Becker Traffic Pro (mám 3 kousky, jedno už roky v Mercedesu R129) s nezapojenou navigací, dřevěná řadička z MkIV, rozleštění střechy a pár dalších detailů. Ještě to bude chtít malinko seřídit kapotu až přemluvím doraz s pružinou, možná časem dát do perfektního stavu kůži, přetěsnit jedno gufero a bude dělat pouze a jen radost. Do auta jsem se doslova zamiloval..

Edit: Dnes už definitivně odešla baterka, tak je taky nová..

Pár fotek:

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek


Naposledy upravil Alois dne 10. čer 2019 11:32, celkově upraveno 10

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 08. čer 2019 14:23 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 16. kvě 2019 02:14
Příspěvky: 9
Bydliště: Ostrava
A protože jedno Mini nestačí, včera večer přijel z Itálie do ČR další Clubman Estate. O autě toho vím hodně, viděl jsem hodně fotek, ale ještě jsem ho v reálu neviděl. Těším se na něj převelice, přihlášení a převoz z Brna bude trvat asi týden, pak budu referovat.

Jedná se o Clubman Estate 1100, rok 1980. Vypadá že je v moc hezké stavu, kromě detailů (našel jsem na fotkách dvě malé tečky) na zadních dveřích by měl být nezrezlý, má pěknou výbavu, podle mého vcelku raritní šíbr (viděl jsem pouze tento a ještě jeden obdobný v Itálii), plastíky z Miniho a pár dalších doplňků.

Pár fotek:

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 15. čer 2019 23:12 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 16. kvě 2019 02:14
Příspěvky: 9
Bydliště: Ostrava
Tak Estate už je doma..

Aktuálně s ním jezdím, dnes dokonce stěhoval menší kompresor :) (člověk nabere doplna za 300-400,- a auto jen jezdí a jezdí - to je komické) a myslím si, že to byl dobrý kup. Mám takovou hezkou patinu a je bez koroze, kdyby se rozebral, možná by se nějaká drobnost našla, ale na poměry Estate je to velký nadprůměr. Podstatné je, že ho jestě nikdo nevyvařoval (kromě zadních vrat z venkovní strany - mají trochu jiný odstín, ty už asi opravované budou), což je celkem neobvyklé. Těsnění pod posuvnýma oknama je samozřejmě trochu jedlé, pod tím povrchovka asi bude, ale možná že taky ne a jsou ten jen kolejničky.

Vzhledově je nejhorší lak na LP blatníku. Má matný vrchní transparentní lak, místy se loupe a pod ním je původní lak krásný. Jak ten šlatný lak nedesktruktivně sundat netuším, takže uvidíme jak to budu řešit. Buď lokální opravou, nebo celolakem auta, to jestě netuším. Potřeba to ale není, auto rozhodně nedělá Estatům ostudu. Lak je prevážně původní, řekl bych..

Vše je funkční (kromě zadního zámku, tomu se nechce, zkusím ho rozchodit) každá žárovička, včetně dodělané mlhovky (tam stačilo zatočit s žárovkou) a zpátečky. Jezdí dobře a motor něco kolem těch 30kw mít asi bude, za žádné okolnosti jsem ho neviděl zakouřit, chytá na drc. Převodovka skvělá, nic nejde přes zuby, synchrony ok, řadit jde velice hezky. Pravý přední blinkr je prasklý, maska matnější, chromy na náraznících už něco pamatují, ty zvažuji nové, ale opět to není nutnost.

Vypadá že auto má nové pneu, tlumiče, komplet výfuk. Olej dělaný 1500km zpět ale v 2017 - na autě jsou nálepky od výměny oleje, servisováno bylo v servise Mini Cooper Miláno. Přichytil jsem akorát hadici sání u filtru, protože už nedržela.

Co je špatně. Všechny brzdy jsou bubnové, nemá to posilovač a moc to nebrzdí, u nádobky brzdové kapaliny je něco odpojené, zítra vyfotím a budu potřebovat poradit od místních odborníků o co se jedná.. Vypadá to jako konektor, možná od kontrolního tlačítka na palubovce. Pak je ještě výstup na filtrboxu, kde nic není, tipuji na nějakou hadičku.

Pakny jsou při vedrech 35'C slyšet, to bude asi potřeba udělat. Startér - dvakrát jsem slyšel jak se protočil na prázdno - pastorek, jinak auto chytá na drc. Pak nějaké gumové součásti podvozku, to už taky není žádná sláva a voda v chladiči už nemá moc zdravou barvu... Jinak letí 110-130 bez zaváhání, neplave. Víc jsem neměl srdce zkoušet, připadalo mi že letím v Bmw M4 (kterou mám) 250km/h.. :)

Co mi nejvíc vadí, je ventil topení. Když ho zavřu, stejně jde od topení hrozné vedro, asi už netěsní - bude zarezlý?, to budu chtít vyměnit - pokud lze sehnat nový? Táhlo se vrátí, ale ventil se nezavře, ten musím zavřít v motorové prostoru a stejně asi zbytečně. Celkově celé topení v interiéru je vařící, teplota je po zahřátí stále v polovině, nikdy jsem jí neviděl přes polovinu.

Další zjištění, boční a zadní okna jsou tónované pokovením, nikde žádný štítek k tomu není, dovozovou TP už máme za sebou :D Už jsem to na Google viděl na pár Estatech, nebylo to koncem výroby (1980) jako volitelný doplněk? Autu to sluší, takže to zvažuji zachovat. Podotýkám, nejsou to fólie a vyladá to originálně.


Auto dostalo kompletní čištění, včertně interiéru, odstranění smůly ze stromu, černých teček na laku a tvrdý vosk. Celkem prokoukl, jelikož přijel totálně špinavý z té daleké cesty :)

Takže tak, tady pár fotek:

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 16. čer 2019 09:10 
Offline
Čefák minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 10. led 2006 18:42
Příspěvky: 872
Bydliště: Petřvald 1
Estate vypadá moc pěkně, gratulace k přírůstkům a ať to jezdí

_________________
na velikosti záleží / size matters
NR Mini Club


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 16. čer 2019 09:19 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 19. úno 2008 15:30
Příspěvky: 438
Bydliště: Plzeň CITY
Taky gratuluju k oběma miníkům.Udělal sis pěknou radost!Estate je nádhernej,to potřebuju ve svý garáži mít!

_________________
Finally,I've been MINISHED!!!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 16. čer 2019 14:16 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 16. kvě 2019 02:14
Příspěvky: 9
Bydliště: Ostrava
Děkuji, mám z Miníků radost..

Čefo: Bydlím kousek v Dolní L., někdy můžeme dát Sejšn. Rád kouknu na tvé kousky :wink:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 16. čer 2019 19:59 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra

Registrován: 28. pro 2006 18:45
Příspěvky: 181
Alois píše:
Tak Estate už je doma..

Aktuálně s ním jezdím, dnes dokonce stěhoval menší kompresor :) (člověk nabere doplna za 300-400,- a auto jen jezdí a jezdí - to je komické) a myslím si, že to byl dobrý kup. Mám takovou hezkou patinu a je bez koroze, kdyby se rozebral, možná by se nějaká drobnost našla, ale na poměry Estate je to velký nadprůměr. Podstatné je, že ho jestě nikdo nevyvařoval (kromě zadních vrat z venkovní strany - mají trochu jiný odstín, ty už asi opravované budou), což je celkem neobvyklé. Těsnění pod posuvnýma oknama je samozřejmě trochu jedlé, pod tím povrchovka asi bude, ale možná že taky ne a jsou ten jen kolejničky.

Vzhledově je nejhorší lak na LP blatníku. Má matný vrchní transparentní lak, místy se loupe a pod ním je původní lak krásný. Jak ten šlatný lak nedesktruktivně sundat netuším, takže uvidíme jak to budu řešit. Buď lokální opravou, nebo celolakem auta, to jestě netuším. Potřeba to ale není, auto rozhodně nedělá Estatům ostudu. Lak je prevážně původní, řekl bych..

Vše je funkční (kromě zadního zámku, tomu se nechce, zkusím ho rozchodit) každá žárovička, včetně dodělané mlhovky (tam stačilo zatočit s žárovkou) a zpátečky. Jezdí dobře a motor něco kolem těch 30kw mít asi bude, za žádné okolnosti jsem ho neviděl zakouřit, chytá na drc. Převodovka skvělá, nic nejde přes zuby, synchrony ok, řadit jde velice hezky. Pravý přední blinkr je prasklý, maska matnější, chromy na náraznících už něco pamatují, ty zvažuji nové, ale opět to není nutnost.

Vypadá že auto má nové pneu, tlumiče, komplet výfuk. Olej dělaný 1500km zpět ale v 2017 - na autě jsou nálepky od výměny oleje, servisováno bylo v servise Mini Cooper Miláno. Přichytil jsem akorát hadici sání u filtru, protože už nedržela.

Co je špatně. Všechny brzdy jsou bubnové, nemá to posilovač a moc to nebrzdí, u nádobky brzdové kapaliny je něco odpojené, zítra vyfotím a budu potřebovat poradit od místních odborníků o co se jedná.. Vypadá to jako konektor, možná od kontrolního tlačítka na palubovce. Pak je ještě výstup na filtrboxu, kde nic není, tipuji na nějakou hadičku.

Pakny jsou při vedrech 35'C slyšet, to bude asi potřeba udělat. Startér - dvakrát jsem slyšel jak se protočil na prázdno - pastorek, jinak auto chytá na drc. Pak nějaké gumové součásti podvozku, to už taky není žádná sláva a voda v chladiči už nemá moc zdravou barvu... Jinak letí 110-130 bez zaváhání, neplave. Víc jsem neměl srdce zkoušet, připadalo mi že letím v Bmw M4 (kterou mám) 250km/h.. :)

Co mi nejvíc vadí, je ventil topení. Když ho zavřu, stejně jde od topení hrozné vedro, asi už netěsní - bude zarezlý?, to budu chtít vyměnit - pokud lze sehnat nový? Táhlo se vrátí, ale ventil se nezavře, ten musím zavřít v motorové prostoru a stejně asi zbytečně. Celkově celé topení v interiéru je vařící, teplota je po zahřátí stále v polovině, nikdy jsem jí neviděl přes polovinu.

Další zjištění, boční a zadní okna jsou tónované pokovením, nikde žádný štítek k tomu není, dovozovou TP už máme za sebou :D Už jsem to na Google viděl na pár Estatech, nebylo to koncem výroby (1980) jako volitelný doplněk? Autu to sluší, takže to zvažuji zachovat. Podotýkám, nejsou to fólie a vyladá to originálně.


Auto dostalo kompletní čištění, včertně interiéru, odstranění smůly ze stromu, černých teček na laku a tvrdý vosk. Celkem prokoukl, jelikož přijel totálně špinavý z té daleké cesty :)

Takže tak, tady pár fotek:

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

tak jsem ho dnes vudel na vlastni oci,projel a muizu konstatovat,ze jsem nejel v lepsim skoro puvodnim estejtovi....gratuluji majiteli a radim,neprodavat.udrzovat a delat si radost!!!

_________________
www.minikov.eu


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 17. čer 2019 00:01 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 16. kvě 2019 02:14
Příspěvky: 9
Bydliště: Ostrava
Děkuji Rosťo. Zjistil jsi že už je před lety přelakovaný, každopádně taky si myslím že není špatný, obě Mini dělají velkou radost. Děkuji, rád jsem tě viděl..


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz