Tak Estate už je doma..
Aktuálně s ním jezdím, dnes dokonce stěhoval menší kompresor
(člověk nabere doplna za 300-400,- a auto jen jezdí a jezdí - to je komické) a myslím si, že to byl dobrý kup. Mám takovou hezkou patinu a je bez koroze, kdyby se rozebral, možná by se nějaká drobnost našla, ale na poměry Estate je to velký nadprůměr. Podstatné je, že ho jestě nikdo nevyvařoval (kromě zadních vrat z venkovní strany - mají trochu jiný odstín, ty už asi opravované budou), což je celkem neobvyklé. Těsnění pod posuvnýma oknama je samozřejmě trochu jedlé, pod tím povrchovka asi bude, ale možná že taky ne a jsou ten jen kolejničky.
Vzhledově je nejhorší lak na LP blatníku. Má matný vrchní transparentní lak, místy se loupe a pod ním je původní lak krásný. Jak ten šlatný lak nedesktruktivně sundat netuším, takže uvidíme jak to budu řešit. Buď lokální opravou, nebo celolakem auta, to jestě netuším. Potřeba to ale není, auto rozhodně nedělá Estatům ostudu. Lak je prevážně původní, řekl bych..
Vše je funkční (kromě zadního zámku, tomu se nechce, zkusím ho rozchodit) každá žárovička, včetně dodělané mlhovky (tam stačilo zatočit s žárovkou) a zpátečky. Jezdí dobře a motor něco kolem těch 30kw mít asi bude, za žádné okolnosti jsem ho neviděl zakouřit, chytá na drc. Převodovka skvělá, nic nejde přes zuby, synchrony ok, řadit jde velice hezky. Pravý přední blinkr je prasklý, maska matnější, chromy na náraznících už něco pamatují, ty zvažuji nové, ale opět to není nutnost.
Vypadá že auto má nové pneu, tlumiče, komplet výfuk. Olej dělaný 1500km zpět ale v 2017 - na autě jsou nálepky od výměny oleje, servisováno bylo v servise Mini Cooper Miláno. Přichytil jsem akorát hadici sání u filtru, protože už nedržela.
Co je špatně. Všechny brzdy jsou bubnové, nemá to posilovač a moc to nebrzdí, u nádobky brzdové kapaliny je něco odpojené, zítra vyfotím a budu potřebovat poradit od místních odborníků o co se jedná.. Vypadá to jako konektor, možná od kontrolního tlačítka na palubovce. Pak je ještě výstup na filtrboxu, kde nic není, tipuji na nějakou hadičku.
Pakny jsou při vedrech 35'C slyšet, to bude asi potřeba udělat. Startér - dvakrát jsem slyšel jak se protočil na prázdno - pastorek, jinak auto chytá na drc. Pak nějaké gumové součásti podvozku, to už taky není žádná sláva a voda v chladiči už nemá moc zdravou barvu... Jinak letí 110-130 bez zaváhání, neplave. Víc jsem neměl srdce zkoušet, připadalo mi že letím v Bmw M4 (kterou mám) 250km/h..
Co mi nejvíc vadí, je ventil topení. Když ho zavřu, stejně jde od topení hrozné vedro, asi už netěsní - bude zarezlý?, to budu chtít vyměnit - pokud lze sehnat nový? Táhlo se vrátí, ale ventil se nezavře, ten musím zavřít v motorové prostoru a stejně asi zbytečně. Celkově celé topení v interiéru je vařící, teplota je po zahřátí stále v polovině, nikdy jsem jí neviděl přes polovinu.
Další zjištění, boční a zadní okna jsou tónované pokovením, nikde žádný štítek k tomu není, dovozovou TP už máme za sebou
Už jsem to na Google viděl na pár Estatech, nebylo to koncem výroby (1980) jako volitelný doplněk? Autu to sluší, takže to zvažuji zachovat. Podotýkám, nejsou to fólie a vyladá to originálně.
Auto dostalo kompletní čištění, včertně interiéru, odstranění smůly ze stromu, černých teček na laku a tvrdý vosk. Celkem prokoukl, jelikož přijel totálně špinavý z té daleké cesty
Takže tak, tady pár fotek: