CLASSIC MINI http://classic.minicooperklub.cz/ |
|
Co lijete do Miníka? (Olej, benzín,...) http://classic.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=14&t=1068 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | Niren [ 28. lis 2006 14:32 ] |
Předmět příspěvku: | Co lijete do Miníka? (Olej, benzín,...) |
Jelikož jsem to zatím nikde nenašel, tak se ptám. Jaký olej je nejlepší do Miníka? Vzhledem k tomu, že má jednu vanu i s převodovkou, tak je to asi věda. Co tam tedy lijete? Já mám litrovej motor r.v. 1990, tedy uz na Natural. Mám pocit, že se olej má měnit každých 8 tis. km? Dále co lijete za nemrznoucí směs do chladiče? Teď ještě nemrzne a hlavně ještě nemám garáž, takže Mini je vystaveno venku před barákem a pomalu se začínám bát, že udeří zima a mráz a praskne mi motor ... Vyplachujete pak motor od nemrznoucí směsi (míněno na jaře)? Další kapalinou je brzdovka. Co používáte za brzdovku? Slyšel jsem, že je problém s její vzlínavostí, takže je potřeba ji často měnit. Jak často? Díky za rady a zatím, Véna alias Niren |
Autor: | vrabi [ 28. lis 2006 15:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
No olej do motoru leju minerál 15W-40 Multi Turboral (mám ho zadarmo), výměnná lhůta se nesmí podceňovat. Fridex mám celoročně, nějaký ten G48 do celohliníkových motorů (i když je to asi zbytečný). No a brzdovku syntlol HD 205, to je ta obyčejná žlutá. Co se týká vyměnných lhůt tak olej 8000 km, fridex by se měl měnit asi tak po 4-5 letech a brzdovku si nechávám měřit bod varu a podle toho ti v servisu řeknou jestli je už špatná, jinak se doporučuje jí měnit nepozději po třech letech i když se s autem nejezdí. Uvedené platí pokud jezdíš s autem v běžném provozu, pokud chceš závodit tak je to trochu jinak. |
Autor: | vrabi [ 28. lis 2006 15:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ber to tak, že tohle auto je konstrukčně cca 50 let staré a tudíž je konstruováno na podstatně horší provozní kapaliny, než se dnes používají. Pokud nemáš motor nějak upravovaný a nejezdíš závodním stylem, tak víceméně všechny provozní kapliny, které dnes zakoupíš, jsou podstatně kvalitnější, než byli v době, kdy byl tento motor vyvíjen Samozřejmě můžeš dopřát svému drobkovi i něco lepšího, ale není to bezpodmínečně nutné Jo a u toho oleje je dáno, že by se měl opět vyměnit po dvou letech i pokud nenajedeš potřebné kilometry, to se týká obecně všech aut. |
Autor: | minitom [ 28. lis 2006 21:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nevím jak vy ale já odpovím na otázku.....já tam leji benzín |
Autor: | jurash [ 29. lis 2006 17:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
mazes benzinem? uff asi jsem z jiny planety... |
Autor: | minitom [ 29. lis 2006 18:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
Odpověděl jsem jen na nadpis a to ještě z humorem |
Autor: | jurash [ 30. lis 2006 18:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Co lijete do Miníka? |
Niren píše: Mini je vystaveno venku před barákem a pomalu se začínám bát, že udeří zima a mráz a praskne mi motor.
motor ti nepraskne, od toho jsou tam mrazovy zatky... |
Autor: | Beniik [ 01. pro 2006 12:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Chladič ale rupne.. Minulej rok měnil spolužák chladič u pěti traktorů (studuju hnojárnu). Jinak dobrej olej taky zlepší jízdní vlastnosti, pozor na střídání syntetiky a polosyntetiky, což může i zničit motor. Jsem přesvědčen, že polosyntetika je na mini úplně v pohodě (pokud to nemáš poladěný). Vzhledem k tomu, že voda v chladiči se nemění často tak stačí nalejt fridex a pár let zapomenout. |
Autor: | vrabi [ 04. pro 2006 09:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo tohle se sice nelije, nicméně také bych to zařadil mezi provozní kapaliny Spousta majitelů zapomíná mazat maznicí mazací místa na voze, t.j. přední a zadní nápravu, když se na to dlouhodobě vykašleš, čeká tě docela náročná oprava. Takže zakup ruční mazací lis nebo si zajeď tam kde ho mají a nech si nacpat ložiskovou vazelínu tam kam patří, tuším že se jedná o 2x za zadku a 4x nebo 6x na předku. Konkrétně na mém autě se do zadní nápravy vešlo naprosto neuvěřitelné množství vazelíny , prravděpodobně to nikdo nemazal od roku 1985 |
Autor: | vrabi [ 04. pro 2006 09:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Co lijete do Miníka? |
jurash píše: motor ti nepraskne, od toho jsou tam mrazovy zatky...
No oni mrazovky nejsou všemocné, pomůžou, když je v autě alespoň trochu nemrzky a dělá se ledová tříšť, když je čistá voda a led udělá kompaktní hmotu, tak mrazovky jen trochu povylezou a blok praskne Mám to prakticky vyzkoušený u sousedova auta, tak dlouho šetřil na fridexu, až musel shánět nový motor A samozřejmě to odnese chladič a topení. |
Autor: | Niren [ 06. pro 2006 16:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak jsem sehnal owners manual k Minískovi a tam doporučují tyto náplně: olej: 10W/40 (sice je to k MPI,SPI, ale to by nemel byt rozdil) splňující normu RES.22.OL.G4 nebo ACEA A2:96 - což je trochu protimluv, protoze A2-96 jsou vetsinou ciste mineralni a 10W 40 zase polosyntetiky ... - doporučují Unipart Silver 10W-40 coz je polosyntetika olejová náplň je 4,8 litru brzdovka a spojka má být typu DOT4, doporučují typy AP New Premium Super DOT4 nebo Castrol Univerzal DOT4 jinak docela dobrej web s nabídkou olejů je: http://www.olejservis.cz/ |
Autor: | vrabi [ 07. pro 2006 09:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
No, co se týká oleje tak souhlasím, polosyntetika neublíží, ovšem pokud nevíš co předchozí majitel do auta lil, tak je okamžité nasazení kvalitní polosyntetiky riskantní, osobně doporučuji (a mám vyzkoušený) tento postup: první výměna kvalitní minerální olej a pravidelné sledování čistoty oleje, při nadměrném znečištění zkrátit výměnnou lhůtu, druhá výměna polosyntetika a zkrátit výměnnou lhůtu minimálně o 1/3 od doporučované, teprve potom přejít na polosyntetiku s dodržením výměnných lhůt. Pokud ale budeš kupovat pořád kvalitní minerál, rozhodně motoru nijak neublížíš. Co se týká brzdové kapaliny, tak čím je u kapaliny vyšší číslo DOT, tak tím je kapalina agresivněší pro pryžové části brzd a má kratší dobu výměny, tudíž kapaliny DOT4 a DOT5, by se neměli příliš používat u vozů staršího data výroby a u novějších vozů by se při použití těchto kapalin měla zkrátit jejich výměnná lhůta oproti té doporučované dvouleté. Co se týká různých vyplachovačů motorů a jiných sajrajtů pro "tekutou generálku" jejich použití, zvláště u mini vůbec nedoporučuji. Vyplachovač ti poměrně rychle odstraní všechen karbon v motoru a může dojít k ucpání mazacího kanálu, navíc po jeho použití začne motor prosakovat ve všech guferech a plochých těsněních protože tam karbon funguje jako přirozené těsnění. No a u Slicků a jiných podobných přípravcích, pokud pominu to že nefungují a navíc mohou poškodit motor viz. http://www.skoda.panda.cz/clanek.php3?id=405 ,je dalším velkým negativem to, že jsou konstruovány zvlášť pro motor a zvlášť pro převodovku, u mini, které má obě náplně společné může dojít použitím přípravku určeného pouze do jedné z těchto dvou věcí k negativnímu ovlivnění té druhé Někde se mi doma válí Haynes pro Mini, tak se schválně kouknu co doporučují za náplně tam a hodím to sem Fuj to jsemse ale po ránu rozepsal, až mě z toho brní prsty |
Autor: | Jiří [ 04. črc 2007 09:02 ] |
Předmět příspěvku: | Olej |
Ahoj, potřeboval bych zjistit, kolik oleje se lije do 1,3 MPI (r.v.96), popř. jaký doporučujete? Díky za pomoc. Jirka |
Autor: | Kuba [ 04. črc 2007 09:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Náplň je 4,8 l. Jinak debat o tom jakej olej používat do Miní už tady bylo mnoho. Jsou na to různorodé názory. Já dávám polosyntetiku. |
Autor: | Jiří Přiklopil [ 05. zář 2008 19:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ahoj, taky mě čeká výměna oleje, chtěl bych se optat na olejový filtr. Kde se dá sehnat, jaká značka... Mám Mini z roku 96 |
Autor: | spandau [ 05. zář 2008 20:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
Neviem aký máš model, ak máš 1.3i- 46kw (ani neviem či tam je rozdiel vo filtroch) ako ja tak tam ide filter FRAM PH9666- nemám teraz krabičku pri sebe. Zajtra ti napíšem to číslo presne. Tento filter sa dá kúpiť asi všade. |
Autor: | Č e f o [ 06. zář 2008 09:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
5W-40 castrol magnatec natural 95 kuřecí vývar gulášová polévka |
Autor: | Vojta [ 06. zář 2008 13:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
W power racing Valvoline 10W-40 |
Autor: | minitom [ 06. zář 2008 18:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
W Power racing Valvoline R1 racing 20W-50 |
Autor: | richard [ 07. zář 2008 07:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
minitom píše: W Power racing
Valvoline R1 racing 20W-50 Toto je správny olej do Mini parametrovo, mám ich aj ja vo všetkých mojich Mini. Motor Vám velmi stíchne a bude perfektne mazať aj pri velkej záťaži. A vôbec nieje drahý!!! |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |