CLASSIC MINI
http://classic.minicooperklub.cz/

Co lijete do Miníka? (Olej, benzín,...)
http://classic.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=14&t=1068
Stránka 13

Autor:  Niren [ 28. lis 2006 14:32 ]
Předmět příspěvku:  Co lijete do Miníka? (Olej, benzín,...)

Jelikož jsem to zatím nikde nenašel, tak se ptám. Jaký olej je nejlepší do Miníka? Vzhledem k tomu, že má jednu vanu i s převodovkou, tak je to asi věda. Co tam tedy lijete? Já mám litrovej motor r.v. 1990, tedy uz na Natural. Mám pocit, že se olej má měnit každých 8 tis. km?

Dále co lijete za nemrznoucí směs do chladiče? Teď ještě nemrzne a hlavně ještě nemám garáž, takže Mini je vystaveno venku před barákem a pomalu se začínám bát, že udeří zima a mráz a praskne mi motor ... Vyplachujete pak motor od nemrznoucí směsi (míněno na jaře)?

Další kapalinou je brzdovka. Co používáte za brzdovku? Slyšel jsem, že je problém s její vzlínavostí, takže je potřeba ji často měnit. Jak často?

Díky za rady a zatím,
Véna alias Niren

Autor:  vrabi [ 28. lis 2006 15:05 ]
Předmět příspěvku: 

No olej do motoru leju minerál 15W-40 Multi Turboral (mám ho zadarmo), výměnná lhůta se nesmí podceňovat. Fridex mám celoročně, nějaký ten G48 do celohliníkových motorů (i když je to asi zbytečný). No a brzdovku syntlol HD 205, to je ta obyčejná žlutá. Co se týká vyměnných lhůt tak olej 8000 km, fridex by se měl měnit asi tak po 4-5 letech a brzdovku si nechávám měřit bod varu a podle toho ti v servisu řeknou jestli je už špatná, jinak se doporučuje jí měnit nepozději po třech letech i když se s autem nejezdí. Uvedené platí pokud jezdíš s autem v běžném provozu, pokud chceš závodit tak je to trochu jinak.

Autor:  vrabi [ 28. lis 2006 15:12 ]
Předmět příspěvku: 

Ber to tak, že tohle auto je konstrukčně cca 50 let staré a tudíž je konstruováno na podstatně horší provozní kapaliny, než se dnes používají. Pokud nemáš motor nějak upravovaný a nejezdíš závodním stylem, tak víceméně všechny provozní kapliny, které dnes zakoupíš, jsou podstatně kvalitnější, než byli v době, kdy byl tento motor vyvíjen :andare: Samozřejmě můžeš dopřát svému drobkovi i něco lepšího, ale není to bezpodmínečně nutné :idea: Jo a u toho oleje je dáno, že by se měl opět vyměnit po dvou letech i pokud nenajedeš potřebné kilometry, to se týká obecně všech aut.

Autor:  minitom [ 28. lis 2006 21:32 ]
Předmět příspěvku: 

Nevím jak vy ale já odpovím na otázku.....já tam leji benzín :lol:

Autor:  jurash [ 29. lis 2006 17:46 ]
Předmět příspěvku: 

mazes benzinem? uff asi jsem z jiny planety...

Autor:  minitom [ 29. lis 2006 18:05 ]
Předmět příspěvku: 

Odpověděl jsem jen na nadpis a to ještě z humorem :lol:

Autor:  jurash [ 30. lis 2006 18:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co lijete do Miníka?

Niren píše:
Mini je vystaveno venku před barákem a pomalu se začínám bát, že udeří zima a mráz a praskne mi motor.


motor ti nepraskne, od toho jsou tam mrazovy zatky...

Autor:  Beniik [ 01. pro 2006 12:22 ]
Předmět příspěvku: 

Chladič ale rupne.. Minulej rok měnil spolužák chladič u pěti traktorů :) (studuju hnojárnu). Jinak dobrej olej taky zlepší jízdní vlastnosti, pozor na střídání syntetiky a polosyntetiky, což může i zničit motor. Jsem přesvědčen, že polosyntetika je na mini úplně v pohodě (pokud to nemáš poladěný). Vzhledem k tomu, že voda v chladiči se nemění často tak stačí nalejt fridex a pár let zapomenout.

Autor:  vrabi [ 04. pro 2006 09:39 ]
Předmět příspěvku: 

Jo tohle se sice nelije, nicméně také bych to zařadil mezi provozní kapaliny :idea: Spousta majitelů zapomíná mazat maznicí mazací místa na voze, t.j. přední a zadní nápravu, když se na to dlouhodobě vykašleš, čeká tě docela náročná oprava. Takže zakup ruční mazací lis nebo si zajeď tam kde ho mají a nech si nacpat ložiskovou vazelínu tam kam patří, tuším že se jedná o 2x za zadku a 4x nebo 6x na předku. Konkrétně na mém autě se do zadní nápravy vešlo naprosto neuvěřitelné množství vazelíny :lol: , prravděpodobně to nikdo nemazal od roku 1985 :woot: Yellow_Flash_Colorz_PDT_04 Yellow_Flash_Colorz_PDT_03

Autor:  vrabi [ 04. pro 2006 09:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co lijete do Miníka?

jurash píše:
motor ti nepraskne, od toho jsou tam mrazovy zatky...


No oni mrazovky nejsou všemocné, pomůžou, když je v autě alespoň trochu nemrzky a dělá se ledová tříšť, když je čistá voda a led udělá kompaktní hmotu, tak mrazovky jen trochu povylezou a blok praskne :bomb: Mám to prakticky vyzkoušený u sousedova auta, tak dlouho šetřil na fridexu, až musel shánět nový motor Yellow_Flash_Colorz_PDT_45 Yellow_Flash_Colorz_PDT_38 Yellow_Flash_Colorz_PDT_29 A samozřejmě to odnese chladič a topení.

Autor:  Niren [ 06. pro 2006 16:19 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem sehnal owners manual k Minískovi a tam doporučují tyto náplně:

olej: 10W/40 (sice je to k MPI,SPI, ale to by nemel byt rozdil) splňující normu RES.22.OL.G4 nebo ACEA A2:96 - což je trochu protimluv, protoze A2-96 jsou vetsinou ciste mineralni a 10W 40 zase polosyntetiky ...
- doporučují Unipart Silver 10W-40 coz je polosyntetika

olejová náplň je 4,8 litru

brzdovka a spojka má být typu DOT4, doporučují typy AP New Premium Super DOT4 nebo Castrol Univerzal DOT4


jinak docela dobrej web s nabídkou olejů je: http://www.olejservis.cz/

Autor:  vrabi [ 07. pro 2006 09:46 ]
Předmět příspěvku: 

No, co se týká oleje tak souhlasím, polosyntetika neublíží, ovšem pokud nevíš co předchozí majitel do auta lil, tak je okamžité nasazení kvalitní polosyntetiky riskantní, osobně doporučuji (a mám vyzkoušený) tento postup: první výměna kvalitní minerální olej a pravidelné sledování čistoty oleje, při nadměrném znečištění zkrátit výměnnou lhůtu, druhá výměna polosyntetika a zkrátit výměnnou lhůtu minimálně o 1/3 od doporučované, teprve potom přejít na polosyntetiku s dodržením výměnných lhůt. Pokud ale budeš kupovat pořád kvalitní minerál, rozhodně motoru nijak neublížíš. Co se týká brzdové kapaliny, tak čím je u kapaliny vyšší číslo DOT, tak tím je kapalina agresivněší pro pryžové části brzd a má kratší dobu výměny, tudíž kapaliny DOT4 a DOT5, by se neměli příliš používat u vozů staršího data výroby a u novějších vozů by se při použití těchto kapalin měla zkrátit jejich výměnná lhůta oproti té doporučované dvouleté. Co se týká různých vyplachovačů motorů a jiných sajrajtů pro "tekutou generálku" jejich použití, zvláště u mini vůbec nedoporučuji. Vyplachovač ti poměrně rychle odstraní všechen karbon v motoru a může dojít k ucpání mazacího kanálu, navíc po jeho použití začne motor prosakovat ve všech guferech a plochých těsněních protože tam karbon funguje jako přirozené těsnění. No a u Slicků a jiných podobných přípravcích, pokud pominu to že nefungují a navíc mohou poškodit motor viz. http://www.skoda.panda.cz/clanek.php3?id=405 ,je dalším velkým negativem to, že jsou konstruovány zvlášť pro motor a zvlášť pro převodovku, u mini, které má obě náplně společné může dojít použitím přípravku určeného pouze do jedné z těchto dvou věcí k negativnímu ovlivnění té druhé :cry: Někde se mi doma válí Haynes pro Mini, tak se schválně kouknu co doporučují za náplně tam a hodím to sem :lol: Fuj to jsemse ale po ránu rozepsal, až mě z toho brní prsty :compueter:

Autor:  Jiří [ 04. črc 2007 09:02 ]
Předmět příspěvku:  Olej

Ahoj, potřeboval bych zjistit, kolik oleje se lije do 1,3 MPI (r.v.96), popř. jaký doporučujete? Díky za pomoc.

Jirka

Autor:  Kuba [ 04. črc 2007 09:37 ]
Předmět příspěvku: 

Náplň je 4,8 l. Jinak debat o tom jakej olej používat do Miní už tady bylo mnoho. Jsou na to různorodé názory. Já dávám polosyntetiku.

Autor:  Jiří Přiklopil [ 05. zář 2008 19:04 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj, taky mě čeká výměna oleje, chtěl bych se optat na olejový filtr. Kde se dá sehnat, jaká značka... Mám Mini z roku 96

Autor:  spandau [ 05. zář 2008 20:01 ]
Předmět příspěvku: 

Neviem aký máš model, ak máš 1.3i- 46kw (ani neviem či tam je rozdiel vo filtroch) ako ja tak tam ide filter FRAM PH9666- nemám teraz krabičku pri sebe. Zajtra ti napíšem to číslo presne. Tento filter sa dá kúpiť asi všade.

Autor:  Č e f o [ 06. zář 2008 09:28 ]
Předmět příspěvku: 

5W-40 castrol magnatec
natural 95
kuřecí vývar
gulášová polévka
:D

Autor:  Vojta [ 06. zář 2008 13:25 ]
Předmět příspěvku: 

W power racing
Valvoline 10W-40

Autor:  minitom [ 06. zář 2008 18:07 ]
Předmět příspěvku: 

W Power racing
Valvoline R1 racing 20W-50

Autor:  richard [ 07. zář 2008 07:46 ]
Předmět příspěvku: 

minitom píše:
W Power racing
Valvoline R1 racing 20W-50

Toto je správny olej do Mini parametrovo, mám ich aj ja vo všetkých mojich Mini. Motor Vám velmi stíchne a bude perfektne mazať aj pri velkej záťaži. A vôbec nieje drahý!!!

Stránka 13 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/