Stránka 1 z 2
Mejdloš - Rekonstrukce Frantíka
Napsal: 10. bře 2007 12:38
od Ivan Mejtský
Tak jsem se konečně dočkal pěkného počasí
a vrhl se na auto
. Čeká ho totální odstrojení, vyvaření kastle, oprava některých nedorazů - ložisko v předním kole, možná řízení a samozřejmě co se ještě najde. Za první odpoledne jsem vybydlel interiér a kufr, teď se chystám na demontáž zadního pomocného rámu a další blbosti. Motor asi sám nevyhodím, ale zkusím rozebrat co půjde. Fotkama vás unavovat nebudu,1/nemám digitální foťák, 2/stejně to všichni znáte.
Tak mi držte palce. Mejdloš
Napsal: 12. bře 2007 17:51
od O.T.
Tak já držím všechny palce co mám (i ten v rozdělovači
) a pokud bys měl nějaké zkušenosti z této opravy či dotazy, hoď to na fórum, ať to můžeme rozebrat
co je to?
Napsal: 13. bře 2007 23:01
od Ivan Mejtský
Tak jsem po dni usilovné práce vyrval
z vozu zadní rám. Brzdy šly nádherně
, jen na rámu jsem urval asi dva šrouby
, ale myslím, že nejsou moc důležité. Protože pracuju na zahradě
, měl jsem problém s brzdovými rozvody, ale protože je stejně budu tahat nové, urval jsem je
. Posledním problémem bylo lanko od ručky, ale poté, co jsem ho odpjil od páky , šlo už vše hladce. A teď k věci. Co je to za sráč - takový váleček, kam vede hadice z nádrže. Je to na levé straně rámu a nevím, jestli jsem to nepochroumal.
Teď už jen odpojím ramena, rám očesám a šup s ním na opískování a vyspravení. No a teď předek. Dotaz číslo 2. Čím se povoluje náboj předního kola. 32ka byla malá?
Mejdloš
Napsal: 13. bře 2007 23:15
od MiniMike
mejdlos je to v metricky mire neco jako 34... v anglickych bohuzel netusim, ale vzdycky sme to povolovali 34
Napsal: 13. bře 2007 23:41
od minitom
Tak jsem to zrovna dnes dělal a je to 34 s malinkou vůlí ale je to v pohodě a to co je ten váleček tak tu někdo dokonce psal palivovej filr ale to nevím jistě protože já to tam nemám.Foto je z martinovo rekonstrukce.
Napsal: 14. bře 2007 08:40
od Martin&Verča
Jo, jo, ten váleček je palivový filtr.
Co s předkem?
Napsal: 14. bře 2007 17:00
od Ivan Mejtský
Tak a teď se chystám na předek. Už jsem tu viděl celej motor i s pomocňákem venku z kastle - jak se to dělá? nebo je lepší rozebrat to pěkně kus po kuse - rám a další části asi budou potřebovat ošetření?
Tak babo raď. Díky Mejdloš
Napsal: 14. bře 2007 20:00
od MiniMike
mas dve moznosti
bud horem jen motor a nebo dolem i s ramem
Napsal: 15. bře 2007 16:11
od Martin&Verča
Pokud máš sloupový zvedák, tak je lepší vyndat i s rámem spodem.
Já ho nemám tak hold musel motor vrchem, nějak si nedovedu představit, že bych zvedal celou kastli.
Napsal: 18. bře 2007 17:52
od jurash
Martin&Verča píše:Já ho nemám tak hold musel motor vrchem, nějak si nedovedu představit, že bych zvedal celou kastli.
hehe, my sme kastli zvedali...pekna drina
Napsal: 19. bře 2007 08:30
od Martin&Verča
jurash píše:hehe, my sme kastli zvedali...pekna drina
Pokud vás bylo víc, tak asi se to dalo, ale když je člověk sám
Tak zase kus!
Napsal: 01. dub 2007 22:30
od Ivan Mejtský
V pátek a v sobotu jsem se činil
a motor je venku
. V mot. prostoru zbývá vyndat pár pitomostí a bude
. Te´d už jen vyndat okna, odmontovat dveře a hurá do servisu. Při rozbružování utrhaných šroubů jsem zjistil, že zadní rám je trochu z formy. Předpokládám, že se dá vyvařit, jinak neválí se někomu doma nějakej slušněj za slušnou cenu?
A co ty šrouby, který v jednom rohu nic nedržej - je to pod tím obdélníkovým výřezem a který jsem urval. Mě přijde, že jsou na nic, ale k čemu by tam byly. Jo a v elektrice mám několikrát dvojí vývod, přičemž jeden je nevíc. Má to nějaký smysl? Mejdloš
PS: až budu mít čas, sepíšu ze svých zkušeností elaborát, možná nošení dříví do lesa, ale pro elévy určitě škola života
Dva roky prázdnin...
Napsal: 15. bře 2009 18:52
od Ivan Mejtský
Tak je to akorát dva roky
, co jsem odeslal auto do světa a ono se mi teď konečně vrátilo. Nebudu unavovat detaily, jen krátce. Cca rok u nějakého pitomce
, který ho rozřezal a víceméně nechal stát. Potom se vrátilo do zlatých českých ručiček a citlivý chlapec
to zase dal do pořádku a kastli resuscitoval. Kdesi v Ústí to mravenečci nalakovali a na mně je teď, abych tu skládačku dal dohromady. Pozitivem je, že jsem získal garáž, kde to můžu dělat. Ještě navozím zbytek věcí a začnu. Na začátek, co antikorozní ošetření, když je to pěkně v negližé
. Vždycky jsem vystačil s Restiny ML a CAR
. Nehodlám jezdit v zimě a ani ne moc v dešti
. A co na spodek kastle
A zadruhé. Když je motor venku, jaké základní úkony doporučujete. Nechci dělat generálku, ale co takhle řetez nebo něco dalšího. Foto později
Mejdloš
PS: British racing green
je ta pravá barva na englický vůz.
Napsal: 16. bře 2009 15:17
od vrabi
Restin ML a Car jsou celkem dobré, jeden je na spodky a jeden na dutiny. Do toho dutinového přidávám cca 1/10 nového motorového oleje, aby nevysychal a pěkně navzlínal do všech spojů. Můžeš samozřejmě použít i něco zahraničního, obecně jsou přípravky na bázi parafínu lepší z hlediska antikorozní ochrany, ale zase se více vytloukají od kamínků. Pokud chceš jezdit jen v létě, klidně se můžeš na nějakou drahou cizinu vykašlat, tyhle naše nijak výrazně kvalitativně nezaostávají. Na ochranu plechových dílů podlahy a podobných míst používám barvu rust-oleum
http://www.trigacolor.cz/eos/dokumentac ... 20list.htm
No a u motoru bych tak nějak udělal klasiku, kontrola rozvodů, tlaky ve válcích, přetěsnění, vůle na ventilech, předstih a bohatost.
Re: Rekonstrukce Frantíka
Napsal: 10. led 2011 18:50
od Ivan Mejtský
V úterý 15.listopadu 2005 jsem sem dal příspěvěk o první práci na destrukci auta
Dnes jsem poprvé zatočil starérem, auto je na kolech, skoro celý poskládaný
Zbývá zasklít předek a zadek, doladit elektriku, rozchodit motor a odvzdušnit brzdy a bude to!!! Foto dodám později, nejsem zrovna IT typ, ale auto jsem poskládal zcela sám bez jakéhokoli motoristického vzdělání jen podle knížek, internetu a dobrých rad lidí z fóra
Tolik pro ty, kteří ještě váhají. Byla to sice pakárna, stálo to fůru peněz
, ale je to náááááááádhera
. Mejdloš
Re: Rekonstrukce Frantíka
Napsal: 10. led 2011 18:52
od Ivan Mejtský
Tak bylo to 13.března 2007, ale to na věci nic nemění.
Re: Rekonstrukce Frantíka
Napsal: 10. led 2011 19:48
od worrycz
Tak jsem shodou okolností byl dneska na návštěvě u kamaráda Richarda Kaliny v Ráji Kol na Kladně a on mi o Tobě vyprávěl
Tak jsem dvojnásob zvědav na to Tvoje MINI
Re: Rekonstrukce Frantíka
Napsal: 04. dub 2011 18:22
od Ivan Mejtský
Tak jsem auto poskládal tak na 95 procent, chybí už jen blbosti a rozchrchlat motor. Přidávám pár foteček. M
Re: Rekonstrukce Frantíka
Napsal: 04. dub 2011 18:35
od Ivan Mejtský
Re: Rekonstrukce Frantíka
Napsal: 17. dub 2011 18:39
od Ivan Mejtský
Tak dnešní den je takřka historický
- podařilo se mi s Ondrou, či spíš Ondrovi
rozchrchlat motor, takže můžu směle říct - jel jsem zase v Mini
. Mělo to pár chybek - skoro to nebrzdilo
moc nešly řadit rychlosti
okolo olejového filtru to šíleně chcalo
a nazpátek do garáže to samo nevyjelo
protože to netáhlo, ale jinak paráda
. Hned zítra volám T.Ublovi, protože dál už to asi neposunu, to chce odborníka
Ondra možná přidá foto ze slavnostního vyjetí z garáže
. M