Jak jsem psal, davat za auto 150k a “hledat chyby” byl pro me nerealny scenar. Kupovat auto za 300 a nemit k nemu vztah a jen jezdit take nebyl realny scenar. Ideal byl koupit auto za 50-100 MAX, nehledat chyby a proste ho postupne zacit delat. Co udelaly ceny mini za poslednich 5let vsichni vite. Zdvojnasobily se. Neverim, ze budou dal nesmyslne rust, protoze mini je sice stylovka, ale realnou hodnotu moc velkou nema. Nejedna-li se o nejake top extra verze s historii (typu “tohle mini hralo v beanovi) a tech je kolik. Desitky kusu. A troufnu si rict, ze zadne neni v CR. Aktualne je v CR nejzajimavejsi john cooper za (nepletu-li se) 300k (nebo neco podobneho). Auto nadherne, ze sbirky, bude tam jen “par veci”, ale na moje uziti je toho auta skoda. Zcela prapuvodni plan byl do toho opravdu dat hondacky motor. Tedy proto byl pro me kup “vraku”, jedinou variantou (ac nejsem purista, byla by skoda to davat do relativne slusneho auta, ktere udela nekomu radost v zakladu)... nehlede na to, ze takove auto “najit” uz neni moc easy... v Cr je aktualne na prodej par kousku, vetsinou 1.0 a vsechny okolo 150k. Pricemz (z fotek) to moc “zrenovovane” nepusobilo (viz ten cerny co je na prodej)...
Zaroven, jsem clovek, ktery kdyz se rozmysli, tak to proste “vzda”... uz mi takhle utekly mini pred 5ti lety, pred 3mi lety a stejne tak minuly rok. Proto jsem si rekl “bud a nebo”. V hranici od 0 do 100k jsou v CR 2-3 vozy. Jeden byl muj. Druhy cerny z bazaru, ktery je pomlaceny naprosto vsude.
Dojeli jsme na misto, stal 75k... ocekaval jsem lepsi stav (mnohem lepsi!) a problem pouze s pretlakovou hadickou. Motor si zachrcel, ale kastle byla opravdu zklamani. Nakonec jsem si rekl, ze kdyz to odvezu za 60, je to skoro totozna cena, jako zminovany cerny, ktery je za 50 a je naprosto nejlevnejsi na trhu. Zkratka a dobre levnejsi kus se uz nekoupi (to vsichni vite) a s renovaci jsem tak ci tak pocital... a bylo mi naprosto jasne (nejsem zas takovy idiot), ze nejlevnejsi kus = nejnarocnejsi renovace. A ted, co je lepsi... koupit v ceske republice “zrenovovane” vozidlo, kdy sam vim, jak se renovace casto delaji (cest vyjimkam, viz napr. scooby) a to bylo planem. Koupit to co nejlevneji, mit jistotu, ze je to vsechno na h.... a udelat to v ramci nekolika let poradne.
Nakonec do toho vstoupila zena a dalsi reseni, jestli si lajznu to provozovat nelegalne na hondackym motoru a zajistovani, jestli to protahnu pres polsko nebo ne. Nakonec jsem si rekl, ze na to kaslu. Tedy, ten zakladni predpoklad (je mi jedno v jakem stavu to je, protoze to stejne nebude “legalne” na papirech) se zmenil a zacal jsem hledat “zpusoby”, jak to tedy ozivit a dat do puvodniho stavu. V tom jsem se objevil az kdyz jsem auto zacal detailneji prochazet.
Tedy ano, takrka vse bylo znamo uz pred samotnou koupi, vyjma “jak moc bude nakladna renovace”, jelikoz kazdy na to odpovi jen “zalezi na stavu, to nedokazi takhle rict” a nebo “100tisic az 3 miliony”... tedy, nedavalo smysl to nejak extra resit a hrotit a proste se zkusit hodit do vody a “uvidet”, co zvladnu.
Jinak fotky jsou samozrejme delane jen tech casti, ktere jsou totalne v prd.... a ne tech, ktere jsou v pohode (moc jich tam konec koncu ani neni
)...
Ano, navarovane misto bylo odhaleni az ted posledne, kdyz jsem byl na dilne. Pricemz jine obdoby neceho podobneho jsem tam nenalezl (az na ukrutne “zlou” pristrojovku s airbrushem lebky a pavouka a ano, uz to mi dalo najevo, ze to vlastnilo pekny hipstersky vemeno...