Konečně jsem se dostal k tomu, abych se s Vámi podělil o zážitky z další skvělé akce, které jsem byl nejen divákem, ale kterou jsem si užil snad jako žádnou jinou.. to ale předbíhám..
už dva roky zpátky jsem vždycky jen slintal a neskrývaně záviděl Liborovi (..Fiat je Fiat..
) jenž se zúčastnil po dva předchozí ročníky Zlínské Classic Tour, která se letos tradičně již popáté konala při známé a věhlasné Barum rally s centrem ve Zlíně. Počet startujících je omezen jak počtem, tak věkově do 1975, ale naštěstí propozice obsahují takovou malinkou poznámku, kdy si pořadatel vyhrazuje právo vybrat zajímavá vozidla i z mladších ročníků.. tak jsem to zkusil a štěstí se na mně usmálo.. udělili mi výjimku a já mohl startovat.. ono se v podstatě jedná o veteránský sraz s orientační jízdou, plněním úkolů, a nakonec s předáním pohárů, což by samo o sobě nebylo nic zvláštního a netradičního, kdyby.. kdyby se orientační jízda nejela podle itineráře z Barum rally.. kdyby auta nebyla vyzdobena logy a polepy Barum rally s obrovskými startovními čísly.. kdyby nám na krku neplápolaly úplně stejné visačky jako třeba Štajfovi, Krestovi či Pechovi (s nápisem Barum rally - driver), které nám umožňovaly bezplatné vstupy úplně všude.. kdyby naše auta nestála a neparkovala přímo na tom samém uzavřeném parkovišti jako závodní speciály S2000, S1600 a celé naší i evropské rallyové špičky, se kterýma jsem se míjel, když jsem si šel pro občerstvení.. kdyby start i cíl celé Zlínské Tour nezačínal a nekončil na stejné startovací rampě na které startovali a končili závodníci.. a především.. kdyby hlavním tématem toho srazu nebyla rychlostní zkouška, kdy jsme projížděli RZ2 Slušovice hned po startovním poli jakmile všichni závodníci odstartovali.. kdo z vás už zažil něco takového, tak ví jaká jízda po uzavřené rallyové trati lemované diváky, kteří vás pískáním, troubením a tleskáním za odměnu za hezký průjezd ženou dopředu.. Barum rally patří v mistrovství Evropy podle jezdců k těm nejzajímavějším a nejnavštěvovanějším, proto divácká kulisa byla úžasná a i nás klasiky hnala vpřed.. Bohužel nebo bohudík s ohledem na bezpečnost a techniku naše RZ nebyla vypsána jako jízda na nejrychlejší čas, ale s doporučením pro startující jako jízda pravidelnosti na rychlostní průměr 40km/h.. tolik instrukce pořadatele pro ty, kteří by to chápali špatně a nutili sebe a své vozy do něčeho co jim nepřísluší jako třeba loni, kdy se jedna veteránská Octavia převrátila v zatáčce na střechu.. takže se startovní pole, které startovalo podle čísel po půl minutě rozdělilo na dvě poloviny.. na ty co přijeli bojovat o poháry a skutečně jeli tak pomalu jak to jen šlo a na ty, co to berou jako motoristický svátek a bylo by pro ně hřích jet po rallyové trati a neužít si to.. byť teda ztratí šanci na umístění a pohár.. a těch bylo docela početně.. ALfa Romeo GTV, Opel GT 1600, Fiat 131, Mercedes-Benz 260SL Cabrio, náš Mini a pár dalších, takže o předjíždění na trati nebyla nouze.. stejně jsem si to užil i já a povím vám.. byla to nádhera.. příští rok bych určitě chtěl jet zase, protože sice jsem už zažil dost nejrůznějších závodů, ale tohle je něco úplně jiného.. byl jsem z toho nadšený a pranic mi nevadilo, že jsme se nakonec díky tomu, že jsme do cíle přijeli mnohem dříve než jsme měli podle startovního času a rychlostního průměru. Byla to fakt paráda a adrenalin mi snad koluje v žilách ještě teď.. to byste nevěřili po jak nekvalitních cestách ty rallyové auta musí jezdit.. rozbité asfaltky, panelky, polňačky a improvizované skoky.. po adrenalinovém opojení ještě následovala orientační jízda s plněním dovednostních úkolů a oběd v restauraci a pak už hromadný přejezd do centra Zlína, kde jsme v "Parc Fermé" parkovišti závodních vozů čekali na startovní pole aby se přeřadilo a následovalo vyhlášení již 5. Zlínské Classic Tour.. tady nemá smysl se rozepisovat o výsledcích, protože důraz byl kladen na jízdu pravidelnosti.. snad jen, že mezi první drojicí byly dva nádherné Triumphy jako zástupci anglické školy a rozkošný bílý Fiat 500.
tady najdete fotky ze Zlínské Classic Tour 2007 (foto já a Pitrys):
http://www.canyon.wz.cz/?path=./Obrazky ... Tour_2007/