Logo
Právě je 19. dub 2024 13:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 17. črc 2012 08:47 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 03. kvě 2007 10:12
Příspěvky: 182
Bydliště: Valašské Meziříčí
Někteří z Vás se rozhodli trávit víkend na srazu v Chodovaru, někteří na dovolené u moře či v horách, někteří se rozhodli pracovat na chatách, jiní prostě jen tak zevlili… my s Liborem jsme se již ve čtvrtek vydali na Rally Bohemia, největší rallyový podnik u nás, kde nás čekala Historic Show. Třídu, ve které se při “Bohemce” představí rallyové legendy jako Opel Kadet GT-E 16v, Audi 80 Quatro, Ford Sierra RS Coswortha, Lancia HF Integrale, Lancia Beta, Alfa Romeo 1750 GTAm jsme si prostě nemohli nechat ujít vidět na vlastní oči a co víc, si s nimi zajezdit a pobavit diváky. Jezdci z Velké Británie, Norska, Německa, Polska, Holandska a Slovenska a se jmény jako Jimmy McRae, Harald Demuth, Jirka Navrátil, John Manlon, slibovali skvělou podívanou.

Vlastně všechno začalo již ve středu podvečer, kdy jsme ve Frýdku nakládali Clubmana a nezbytné vybavení z Frýdecko-Místeckých NR garáží. GTéčko bylo díky vyladění OTy a úpravám od Libora ve formě. Nově vyztužená lyžina, upravená nádrž a konečně volné místo pro rezervu mě moc potěšilo a odjížděl jsem z F-M s pocitem, že jsme připraveni a můžeme se soustředit na závody.

Již při příjezdu do Mladé Boleslavi nás stihla slušná sprcha (po těch 30tkách docela nezvyk) a teplota okolo 15st.C, ale i tak jsme s úsměvem a napůl mokří doslova doběhli do hlavního “stanu” celé rally, do krásné budovy školícího centra Škoda Auto na Karmeli, kde nás čekala administrativní přejímka. Zde jsme nafasovali veškeré potřebné dokumenty a vydali se do 18km vzdáleného servisního zázemí rozléhající se na letišti v Hoškovicích u Mnichova Hradiště. Místo jsme si mohli vybrat, a tak po klasických konsultacích “tady to rozložíme… ne! tak tady to rozložíme… a nebylo by lepší to přesunout tu!” jsme začali rozkládat “SERVIS”…Šoustánek, kola, zvedáky a samozřejmě režisérské židličky… No servis!!! Ono to tak z prvu vypadalo, do doby než začali přijíždět další a další posádky naší třídy. Zatím, co my jsme vybalovali sady nářadí apod, jiní tahali ze svých dodávek, Avií, kamiónů převodovky, diferenciály, zadní a přední nápravy …na to Libor suše pronesl “Asi nemají připraveno!!! Sjaby!” Naházeli jsme vše zpátky do “Víti” a šli najíždět první rychlostní zkoušky.

Po prvních peripetiích dostat se ven ze servisní zóny podle nájezdového itíku to byl doslova nadlidský úkol, nakonec jsme se však zorientovali a pokračovali v najíždění. Vrátili jsme se v čase zpět (a prý to nejde!) do roku 2010, kde jsme byli spolu s Liborem na Barum Rally a šlo nám to jak po másle, shodli jsme se jak v obtížnosti zatáček, tak různých doplňujících znaků pro lepší určení průjezdnosti zatáček. Po návratu do servisní zóny nás čekala večeře ve formě rohlíků, salámu a sýru a jako desert frgály z Valašska. ;-) po zevlení na jiné profi posádky v servisu a očumování úmu jejich mechaniků jsme šli postavit stan a hurá na kutě.

Páteční ráno, a to píšu, že bylo fakt brzo ráno (cca 5:50) nás probudilo ježdění závodních aut cca 12 metrů od našeho stanu, mysleli jsme, že snad spíme na rychlostní vložce… ale to jen pánové testovali nastavení svých závoďáků… jen podotýkám, že NR mělo dávno naladěno! ;-) V tento den nás čekalo najetí zbylých rychlostních zkoušek (celkem 9), projití technické přejímky prováděnou přísnými komisaři (nalepili nám schvalovací nálepky, tak to šlo). V dopoledním programu byl Shakedown (3,3km dlouhý měřený trénink, který se nezapočítává do soutěže). Zde největší hvězda Mads Ostberg z Norska, jezdící světový šampionát, trefil při druhém průjezdu betonovou zídku, svůj speciál poškodil natolik, že pro něj skončila rally ještě před oficiálním startem. Smutné, co?

Večer nás čekal slavnostní start na náměstí v Mladé Boleslavi. Jenže se celá ta ceremonie nějak protáhla (asi přídavky při koncertu Olgy Lounové) a Historici se dostali na řadu až kolem 21:45, kdy to náměstí v Boleslavi již značně prořídlo. Pan Dolejš (z ČT) okomentoval každé auto, které muselo přejet slavnostní rampou, zařadili jsme se nakonec a při nájezdu na rampu bylo zřejmé, že už toho moderování má plné brýle ohlásil “Tak KONEČNĚ tady máme poslední vůz a to MINI GT” … pozdravili jsme největší rallyové srdcaře, rozdali těm nejmenší fandům nálepky NR miníků, odpověděli na otázky směřované na Libora a vydali se zpět na letiště Hoškovice. Řekli jsme si, že pivko zvládneme a tak jsme zašli do místního cateringu, trošku jsme byli překvapeni, když u druhé objednávky nám bylo řečeno, že pivo došlo (to nás ve stanu pro cca 200 lidí sedělo 6)... asi měli malý sudy! Hned jsem si vzpomněl na Chodovar, jak tam kamarádi popíjejí jedno za druhým... :-) Překvapení nás ještě čekalo u našeho stanu, kde asi do cca 3 hodin ráno jela centrála elektřinou zásobující jeden z obytných vozů...

A BYLO TO TU… Sobota ráno a den D! Vstávačka cca v 7:30, to už se letištní plocha hemžila nadšenci ze všech možných zemí a zatímco my jsme absolvovali ranní hygienu v Toy toy budce, zvědavci okukovali závoďáky s poznámkami, že do toho MINI se nikdo nemůže vlézt.

Nervozita začala působit a závodní atmosféra nás pohltila... Respekt a soustředění bylo cítit všude okolo, protože první zprávy naznačili, že se bude jednat o hodně těžkou soutěž. Hned 4 jezdci z naší špičky vypadli v první rychlostní zkoušce, mezi nimi i ti nejzkušenější jako Hanninen a Roman Kresta.

Oblékli jsme nehořlavé "klaunské oblečky" a pomalu se chystali na první časovou kontrolu, přesný čas 10:11 si Libor hlídal jako oko v hlavě. Vyrazili jsme na 36km dlouhý přejezd k 1. rychlostní zkoušce. Již na přejezdu jsme potkávali posádky, které zastihl nějaký technický problém. Mezi nimi i legendárního Emila Trinera, jenž měl doslova hlavu v dlaních, protože na přejezdu při zahřívání pneumatik se dostal mimo vozovku a poškodil si zadní zavěšení kola. Pro něj rally skončila dříve než začala.

Byl tu start a hned nás čekala 400m dlouhá rovinka z kopce dolů a pak !BRZDA! P3 středem - rozbalí (pravá zatáčka střední obtížnosti s brzdou) a následovala moc pěkná rychlostka s mnoha stromy, vytahaným bahnem a kamením v každé druhé zatáčce, spoustu diváků kolem cest. Je to nádherný sport plný adrenalinu a radosti z jízdy, spolupráce a bavení lidí!

Bohužel ve třetí rychlostní zkoušce hlavního závodu se stala dopravní nehoda naší přední české posádce s tragickým koncem, kdy na následky zranění zemřel Bohuslav Ceplecha, spolujezdec Martina Semeráda. Tím samozřejmě došlo k ukončení celé rally včetně doprovodného programu a předčasný návrat posádek domů.



Tímto NR rally team vyjadřuje upřímnou soustrast rodině Bohuslava Ceplechy, přeje rychlé uzdravení Martinu a doufáme, že se co nejdříve vrátí zpátky na tratě rychlostních zkoušek.



Luban a Libor


Přílohy:
Poznámka: Slavnostní start v Mladé Boleslavi
DSC_2149.JPG
DSC_2149.JPG [ 134.3 KiB | Zobrazeno 3830 krát ]
Poznámka: posádka...
posádka.JPG
posádka.JPG [ 81.62 KiB | Zobrazeno 3830 krát ]
Poznámka: Hájek rally team - řidič Jimmy McRae
DSC_2159.JPG
DSC_2159.JPG [ 143.02 KiB | Zobrazeno 3830 krát ]
Poznámka: Nejvíce dotěrný fanoušek, pořád si vyžadovat nálepky! ... promiň Žigi :-))
fanoušek.jpg
fanoušek.jpg [ 136.43 KiB | Zobrazeno 3830 krát ]
Poznámka: Ručka fungovala na jedničku ;-)
DSC_0428.jpg
DSC_0428.jpg [ 81.38 KiB | Zobrazeno 3830 krát ]
Poznámka: hlavně MÁVAT!
120714-bohemka_(22).jpg
120714-bohemka_(22).jpg [ 98.17 KiB | Zobrazeno 3830 krát ]
Poznámka: servis
DSC_2171.JPG
DSC_2171.JPG [ 131.56 KiB | Zobrazeno 3830 krát ]
Poznámka: Partnership NR rally team a ADAPTA world rally team
DSC_2118.JPG
DSC_2118.JPG [ 96.33 KiB | Zobrazeno 3830 krát ]
Poznámka: Audi 80 Quattro
321.jpg
321.jpg [ 97.45 KiB | Zobrazeno 3830 krát ]
Poznámka: Alfa Romeo 1750 GTAm
DSC_2087.JPG
DSC_2087.JPG [ 139.28 KiB | Zobrazeno 3830 krát ]
Poznámka: Lancia HF Intergale
DSC_2096.JPG
DSC_2096.JPG [ 154.56 KiB | Zobrazeno 3830 krát ]
Poznámka: Lancia Beta
DSC_2101.JPG
DSC_2101.JPG [ 141.13 KiB | Zobrazeno 3830 krát ]

_________________
No time to lose!... MINI

www.namrdracing.com
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 17. črc 2012 09:12 
Offline
weban minifóra
weban minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 10. led 2005 10:35
Příspěvky: 1433
Bydliště: Plzeň/Praha
:bigups:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 17. črc 2012 10:33 
Offline
Čefák minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 10. led 2006 19:42
Příspěvky: 961
Bydliště: Petřvald 1
... a pak že historici nesmějí tahat ručku :D

_________________
na velikosti záleží / size matters
NR Mini Club


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 17. črc 2012 11:14 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 20. čer 2008 13:44
Příspěvky: 295
Bydliště: Nord Czech
Pekna repre chlapáci :mrgreen:

ps..v nedeli jsem vam chtel jit fandit na Smrzovku fandit s vlajkou ..ale ta tragedie zmenila plany

..R.I.P. Bohoušovi a vsem posádkám RESPEKT :bigups:

_________________
I love cool cars with sex-appeal = MINI
Happy MINI Friends - "Ekšn and Dance man"


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz