Logo
Právě je 28. bře 2024 10:51

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: col de Turini 2014
PříspěvekNapsal: 07. kvě 2015 11:31 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 12. črc 2006 13:35
Příspěvky: 325
Po návratu z 50 narozenin Mini v roce 2009 v Birminghamu jsem začal přemýšlet jaký sen si s Mini ještě splním.Rozhodnutí bylo jednoznačné-50 výročí vízězství Mini v RMC,takže col de Turini.Rok jsem to nosil v hlavě,druhý rok občas nakoukl do mapy a v roce 2013 padlo rozhodnutí,pojedem.Udělal jsem předběžný itinerář na dvanáct dní.Byla to naše dovolená takže jsme se rozhodli,že se porozhlédnem po zajímavostech v okolí trasy.Blanka u notebuku proseděla hodně nocí při upřesnění trasy a shánění noclehů.Přes léto se ještě přidali Jaruška a Jake.Na podzim 2013 Blanka s Jaruškou zajistili bydlení po trase a začala doba příprav.Když jsem na jaře vytlačil mini z garáže po půlročním spánku,hned jsme věděli že takhle to nepůjde.Samej puchejř sem tam rez.Takže rychlá domluva s autoklempířem se zlatýma rukama a hurá na facelift.Dostalo nové čelo, blatníky, spodky dveří a zmizelo hrozné střešní okno.Potom rovnou do lakovny a pár bezesných nocí jakou dát barvu.Bohužel v lakovně se to zaseklo o dva týdny déle a problém byl na světě.Dodělal jsem ho za vydatné pomoci Blanky v deset večer den před odjezdem,takže celý rok stálo a neujelo ani metr.Utěšoval jsem se,že když to jelo loni tak to pojede i letos.11.8.2014 ráno v 5.00 jsme vyrazili na nejdelší trasu jakou jsme kdy s mini ujeli.Cílem prvního dne byl Garmisch Partenkirchen.Cesta vesele ubíhala ,ale jenom do Železné Rudy.Jenom jsme přejeli hranice tak na nás spadlo snad celé nebe v německu.Takovou průtrž mračen snad nepamatuju a že už hodně pamatuju.Najednou mini chvíli jelo potom zase nejelo a po asi šesti různě dlouhých zastávkách sto kilometrů před Mnichovem řeklo dost.Už jsem to začal řešit i odtahovkou abych se dostal na nějaké suché místo.Když se dlouho nic nedělo tak Blanka vytáhla deštník a já se pustil do řemesla.Rozmotal jsem celou elektriku v přední části,vysušil všechny spoje,rozebral a vysušil celý rozdělovač.Potom Blanka vzala za startér a ozval se ten nejkrásnější zvuk.Naskákali jsme do auta a vyrazili směr Garmisch.Sice ještě chvilkama zaškubalo ale pak se chytlo a večer jsme dorazili do cíle.Protože přestalo pršet tak jsem znovu vše zkotroloval,dali jsme pár piv a s velkou úlevou spokojeně usnuli.Druhý den ráno vylezlo slunce a vyrazili jsme smě rem na Stelvio.Bohužel po příjezdu pod Stelvio jsme zjistili,že stejný nápad dostal i jeden Ital který se rozhodl že dá Stelvio s patnáctimetrovým návěsem.Na svůj omyl přišel hned v prvním vracáku kde narval svúj návěs do stráně a totálně zacpal silnici z obou stran.Po nekonečné půlhodině pokusů vyprostil návěs ze stráně ,kousek couvnul a uvolnil kousek silnice.Bylo to jeho štěstí ,protože přítomným motorkářům se už začaly krátit žíly.Po přejezdu Stelvia 2 757m jsme dojeli do Bormia kde byl náš cíl druhého dne.To be continued


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: col de Turini 2014
PříspěvekNapsal: 07. kvě 2015 12:55 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 12. črc 2006 13:35
Příspěvky: 325
Třetí den nás cesta zavedlo k jezeru Como a po pobřeží do Lugana.Cílem tohoto dne bylo krásné městečko Ispra na břehu jezera Maggiore.tentokrát cesta proběhla v klidu.Cílem čvrtého dne bylo kouzelné San Remo.Cestu jsem zvoli přes Janov a 140km po pobřeží do San Rema.Musím podotknout ,že jet po pobřeží takovej kus uprostřed sezony asi nebyl nejlepší nápad.My to jeli asi pět hodin,ale z druhé strany pokoukání to opravdu bylo :biggrin: V San Remu jsme měli jeden den odpočinek a tak jsme ho řádně využili.Šestý den nás čekala královská horská etapa.Po krátkém problému s natankováním jsme vyrazili směr Sospel-Moulinet-col de Turini.Tuto slavnou erzetu jsme si opravdu vychutmali.Tady šel mozek prostě stranou.Po příjezdu na col de Turini jsme udělali pauzu v asi nejslavněnjší hospodě na trase.Tady se staví všichni střelci co tady na RMC trenují.Většinou tu každý necha startovní číslo,fotku nebo plakát s podpisem.Bohužel nic z toho není na prodej.Nepomohly ani prachy ani smutné oči.Tady by šlo strávit půl dne a stejně by tam člověk našel pořád něco nového.Po nezbytné kávičce a fotografováním ze vše poloh jsme vyrazili dále.Po krásných silničkách jsme vyjeli na nejvýše položené místo v Alpách kam se dá vyjet autem.Cime de la Bonette 2802 m¨.Užasné místo,rozhled 360 stupńu a všechny vrcholy pod vámi.Následoval col de Restefond 2 678 m,col de Vars 2 111 m a tento snový den jsme zakončili v krásném městečku Briancon.Při večerním posezení se bylo opravdu očem bavit.Další den nás čekal výjezd na col du Galibier 2 645 m.Cesta dost ošemetná ale panoramata úchvatná.Krásnou krajinou přes olympijské město Albertville jsme v poklidu dorazili do cíle dnešního dne-Chamonix.Tady jsme měli druhý odpočinkový den takže jsme vyrazili podívat se do tváře nejvyšší hory v Evropě -Mont Blanc.Už jenom jízda nejvýše položenou lanovkou v Evropě na Aiguille du Midi do výše tří a půl kilometru je pro otrlé.Pak je to třeba završit největší atrakcí -skleněná bedna nad kilometrovou propastí.Nejsem zrovna lekavej,ale přiznám že mě dost lepilo.Ale když jsem viděl že to dal japonec v invalidním vozíku tak jsem tam vlez taky.Večer jsme uklidnili nervy příjemným posezením a přípravou na další cestu.Ráno jsme svižně zdolali col de la Forclaz 1 526 m a zanmířili do Śvajcu.Nádherné silnice až na Furkapas 2 431 m a cestu jsme završili v městečku Fluelen na břehu krásného jezera.Poslední horský den jsme překonali slavný Klausenpass 1 948 m kde před válkou závodili největší střelci té doby a den zakončili asi pod nejkrásnějším hradem na světě Neuschwanstein.Poslední den už následoval skoro nudný přesun na trase Fussen-Most-Osek. foto MINIPAVEL.RAJCE.NET.Pár čísel k cestě příště :2drivers:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: col de Turini 2014
PříspěvekNapsal: 07. kvě 2015 21:20 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 10. dub 2005 21:26
Příspěvky: 76
Bydliště: Brňany
Pěkný :bigups:

Až se potkáme, budu mít doplňující otázky :biggrin:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: col de Turini 2014
PříspěvekNapsal: 10. kvě 2015 11:40 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 25. srp 2012 19:41
Příspěvky: 43
Bydliště: Kunčice pod Ondřejníkem
:roll: díky za nádherný popis vašeho putování po alpských pasech, krásně jsem se zasnil a viděl to v živých barvách.
Prožitek z cesty je v klasiku určitě ještě intenzivnější. Přeji další krásné zážitky z putování a těším se na další zápisky :banana:

_________________
ElectricBlue Mini Cooper S 2004 Mk1 /2006 JCW


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: col de Turini 2014
PříspěvekNapsal: 11. kvě 2015 09:51 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 12. črc 2006 13:35
Příspěvky: 325
Ještě pár čísel k výletu.Délka celého tripu byla 3 121 km.Spotřeba Jirkovo Mpi byla 6,2 litru moje dva karburátory si řekly o 6,5 litru.Díky jednomu brejlatýmu pánovi z ČNB vyšel litr benzinu v průměru na hrozivých 50kč.Když pominu vodu v elektrice tak vlastně jedinou závadou za celou cestu byl vypadlý kablík z přerušovače směrovek.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz