První ostrý start Clubmana očima „navigátora“…
… ač nejsem členem NR Crew, tak jsem měl možnost se aktivně zúčastnit prvního ostrého startu GéTé Clubmana v rally. Los navigátora padl na mě z čeho jsem měl v první chvíli velkou radost,ale čím více se blížil termín závodu, tím se více radost proměňovala v obavy a lehké svírání žaludku. Jenom přeci se mělo jednat o první ostrý start této anglické techniky, první start v rally řidiče.. a já taky ještě nikdy neseděl na sedadle spolujezdce a nezkoušel při průjezdu ostrých zatáček ještě koukat do papíru a předvídat řidiči jaká zatáčka asi bude za tím stromem.. prostě spousta neznámých. Tyto obavy a dalo by se to nazvat i strachem u mě panovaly prakticky až do konce první eRZety.
Jak tedy vše probíhalo …
18:45 – čtvrtek 6.4.2010 Frýdek-Místek (spřátelené garáže NR)
Přijíždí Lubo a Ondra, pokoušíme se naložit potřebné vybavení, přezout Clubyho a přenastavit z Vysokomýtského speciálu pro potřeby rally. Znovu řešíme problém s rezervním kolem „kam s ním?“ .. jako obvykle zjistíme,že bez většího zásahu prostě rezervu nepovezeme a tak se shodneme,že prostě nepíchneme a je vyřešeno.
23:59 – čtvrtek 6.4.2010 ValMez
Příjezd do ValMezu, Cluby již na vozíku za Rangem. Přibližně v jednu hodinu se jde spát. Móňa připravila jídlo na dva dny, za co ještě jednou děkuju – krásná práce . (je třeba podotknout ,že množství bylo opravdu veliké a rázem jsem nevěděl,jestli se chystáme na dva dny ku Praze, nebo jedem minimálně na týden k moři) No krásná kateringová podpora.
4.00 – pátek 7.4.2010 Valmez
Pokouším se vstanout což se mi ne úplně daří,ale i tak jsme schopni přibližně kolem páté vyrazit směr Hořovice.
11.00 – pátek 7.4.2010 Hořovice
Po lehkém zdržení v Praze přijíždíme do servisní zóny Hořovické rally na letišti. Stavíme naše zázemí pro auto a vyrážíme na seznamovací jízdy. Tvoříme první rozpis dle kterého by jsme měli následující den jet.
15:57 – pátek 7.4.2010 Hořovice
Technická prohlídka. Organizátoři rally neměli velkých připomínek na auto a tak už nic nebránilo,aby se mohlo další den odstartovat …. A nervozita u mě začala pracovat na plné obrátky. Začal jsem si přepisovat rozpis do čitelnější podoby, dolil olej do motoru, doupravil na autě pár drobností. Rozpis jsem si pak přečetl snad ještě třicetkrát . Lehce jsem snížil nervozitu díky trošce zelené před spaním.
7:00 – sobota 8.4.2010 Hořovice
Probouzím se, všude kolem už je poměrně rušno,někteří závodníci už mají nastartováno a snaží se turovat motory, já nemůžu uvěřit co tady vlastně dělám. Do startu zbývá 1h a 43min(slovy: jedna hodina a čtyřicettři minut) Už nepomáhají výmluvy,že musím odejít,protože jsem si vzpomněl,že něco mám domluvené. Lubo mi to prostě nevěří. Už se z toho asi nevymluvím. Nezbývá než na sebe natáhnout převlek kosmonauta, námi taky lidově nazvaný klaunský obleček.
8:43 – sobota 8.4.2010 Hořovice
Dostáváme jízdní výkaz, vyrážíme směr náměstí,kde je start rally, jsem nervozní, není se mnou žádná řeč. V devět hodin deset minut jsme na časové kontrole před startem první eRZety.. při pohledu do rozpisu nechápu co znamenají poznámky ze včerejška.. netuším co budu hlásit a jak to bude fungovat … uvědomuji si,že v autě ve kterém sedím jsem poprvé na sedadle spolujezdce a že jsem vlastně strávil předtím veškerý čas za volantem.. A je to tady.. jsme na startu u časoměřičů, je nám ukázáno 15vteřin do startu.. .. 5.. 4 .. 3.. 2…1 …… start .. nevím kde se to ve mně vzalo,ale nějak začínám hlásit zatáčky co budou následovat.. kupodivu se mi i daří trefovat nebezpečné zatáčky a dojíždíme do cíle – konečně ze mě spadla nervozita.Zjišťuju,že rozpis nehlásím,ale spíše řvu,takže pro příště možná ušetříme váhu interkomu,páč ho nebudeme potřebovat. Od druhé rychlostní zkoušky jsem si to už užíval, krom drobností jako třeba,že jednu zatáčku jsem neměl vůbec napsanou , jsme dojeli po třech etapách zdárně do cíle.
Takhle ve zkratce probíhala moje první zkušenost s takovou asi nejzákladnější rally soutěží u nás v republice. Myslím,že ostudu jsme nedělali, samosebou se toho dá spoustu zlepšit,ale asi by bylo troufalé si myslet,že „dáme na prdel“ rally Favoritům a tak podobně .. ale nikdy neříkej nikdy . Prostě první start v rally soutěži byl naprosto vydařený.
Spoustu lidí zajímají určitě výsledky … nooo … z celkového počtu 52 přihlášených jsme vyjeli v absolutním pořadí 39. místo a ve třídě H2 (1200-1600ccm 6.místo). Jasně taky bychom se viděli radši někde blíže stupňům vítězů, ale i tak mi tohle vůbec nekazí dojem z nádherně strávené soboty.
Závěrem věřím,že si v dalším losování o navigátora opět vytáhnu krátkou sirku.
PS: na přání „pilota“ napíšu krátký popis eRZety:
1.RZ –
Start probíhá u značky konec obce a vydáváte se silnicí třetí třídy lemovanou stromy směrem k lesu. Po uvodní serii levých a pravých dvojek a dvakrát pravé první za sloup se dostáváte na rovinku přibližně 300metrů. Na této rovnice jde zařadit i čtyřka abyste následně brzdili do retarderu s výjezdem přes takový bordel (směs hlíny,kamení a listí), vjíždíte do lesa přes levou 4,která na konci klouže.. nasleduje mírná levá a pravá,takže řidič může naplno sešlápnout plynový pedál až do pravé pětky (reálně to je 4,ale protože mám o sebe strach,tak hlásím vyšší číslo).. váže levá tři středem (dont cut) a opět nastává moment,kdy může řidič zašlápnout plyn na dost dlouhou dobu.. do některých zatáček sice nejde vidět,ale jde vše projet pod plným plynem… za vlásenkou následuje na první pohled nevinně vyhlížející levá (v rozpisu levá pět),která má na výjezdu vytahaný bordel a předohrab si pěkně klouzne.. zde nastává prostor pro letmé pozdravení se s diváky, zařazenou dvojku necháte až do další zatáčky,protože hlásím pravá pět klouže! .. je to obdoba předešlé zatáčky s rozdílem,že zatáčíte na druhou stranu… do levé tři (zde musím poznamenat,že se Lubovi už při jednom z posledních průjezdů podařilo vytáhnout smykem z minulé pravé pětky ladným smykem do této levé trojky – krásná práce) .. pak následuje serie poměrně rychlých zatáček a jste v cíli.
Přílohy: |
IMG_5316.jpg [ 89.45 KiB | Zobrazeno 13492 krát ]
|
IMG_5210.jpg [ 131.84 KiB | Zobrazeno 13492 krát ]
|
img.jpg [ 117.32 KiB | Zobrazeno 13492 krát ]
|
horovice2010.JPG [ 112.17 KiB | Zobrazeno 13492 krát ]
|
normal_dsc_2367.jpg [ 106.59 KiB | Zobrazeno 13649 krát ]
|
normal_dsc_2110.jpg [ 110.78 KiB | Zobrazeno 13649 krát ]
|
_________________ Abarth 850TC - 847ccm power
|