intro:
až druhý den jsem našel po tomhle náročném víkendu sílu si sednout a začít něco tvořit.. konečně jsem dohnal spánkový deficit a hlas se mi vrátil do normálu.. Mini jsem odložil do garáže se záměrem nechat ho chudáka na pár dní vydechnout a v duchu rekapituluju co se všechno na této úžasné akci událo..
úvod:
Po loňském prvním a řekněme si upřímně zkušebním ročníku, kdy jsme to brali jako něco co se už nemusí opakovat, ale co vyšlo nadmíru a opravdu nesmazatelně se zapsalo do paměti nás všech, co se této akce zúčastnili, tak letos už jsme Mýto brali jako akci, která prostě být musí.. Vojto.. nemáš na výběr.. zadluž hospodu.. vem si hypotéku na barák nebo prodej ledvinu (tu zdravou.. pokud ještě nějakou máš).. to je nám jedno.. každopádně bylo nadmíru jasné, že Mýto být musí.. a když se do organizace opět vložil téměř již profesionální promotérský a organizačně schopný tým z Mini.cz, tak to musí být pro všechny záruka 100% přístupu a solidnosti.
Okruh:
Nejdříve panovaly trochu dohady o schématu Mini Race Day.. jestli se zaměřit jen a pouze na Mini nebo připustit i další nejen anglické značky.. já jsem byl od začátku zastáncem otevřené startovky, kde samozřejmě přednost mají Mini/New Mini, ale ani ostatním majitelům klasických nejen anglických plechových miláčků s chutí si zajezdit se nebráním.. a jak jsem se bavil s mnoha účastníky, nikomu nevadilo sledovat a porovnávat z pozice diváka nebo závodníka díky porovnání časů jak na tom kdo je.. O tom, že si závodění uchovávalo rozličnost a poutavost celý den, což by upřímně kdyby jezdily pořád jen Mini nebylo, svědčilo i to, že tribuna z které byl skvělý výhled na trať byla po celý den hustě obsazená a že v době závodních jízd v depu byl jen nezbytný počet připravujících se závodníků podle právě startující kategorie.. a po odjetých jízdách šup zpátky na zaplněnou sluncem zalitou tribunku..
Classic Mini:
Co se týče kategorií, tak myslím, že už jsme našli optimální nastavení tříd a rozdělení aut.. Ve 1300 byla konkurence tvrdá a zvláště Minitom i Fany na to hodně šlapali.. Trošku zklamáním bylo, že se nepodařilo obsadit litrovou třídu víc než dvěma vozy.. chápu, že je to výrazný výkonový handicap vůči třináctkám když se jede v jedné tabulce, nicméně v případě většího počtu startujících by bylo vyhlášení litrové třídy samostatné, ale o to větší uznání Vrabimu a Lence za předvedené nasazení a odhodlání..
New Mini:
Oproti tomu jsem rád, že na fóru v poslední době velice aktivní sekce New Mini pochopila, že nejen na pózování před restauracemi a obchodními centry byla tahle auta konstruována a znovuzrozena.. O vítězství Romana Kavana v téhle třídě asi nebylo pochyb, jeho Cooper S jel jako z praku a svým celkovým 6. časem zajel vůbec nejlepší výsledek v kategorii produkčních tedy nezávodních aut. Ale ani standartní New Mini Coopery se nenechaly zahambit a pěkně to proháněli..
Mix + Open:
Kategorie "Anglických aut" obsazená především trojicí MGF a pak mixem Roverů a kategorie "Open" s Jaguarem XJS, Hondou Civic Type R, BMW M3 pak byla upoutávkou a výrazným oživením před nadcházející gradací.. na startu se objevují zástupci kategorie "Race". ATS Servis dodal trojici rychlých závoďáků.. Favorit bohužel po první jízdě vypověděl službu.. nicméně ho zastoupila Fiesta XR2i, která se časově umístila hned za „našemi“ želízky v ohni subkategorii "Mini Race Cars". Nerad bych zapomněl na nádherný Ford Focus RS Rally a hodně na srdce jedoucího pilota Fiatu 124.
Vyvrcholení:
Vrcholem obou z měřených jízd bylo očekávané "Superfinále". Zkušený ostřílený závodník p.Chmelař a nadějný brněnský mladík O.T. Už to jak se tyhle okruhové Mini speciály nastartujou je jako kdyby mocní olympští bohové seslali na okruh hromy a blesky.. a sledovat tyhle bestie na trati jedoucí jako po kolejích je něco úžasného.. Sice Otého Britax měl nějaké blíže nespecifikované problémy, ale jak jsem koukal na časy z loňska byly téměř totožné s těmi letošními, proto nezbývá než upřímně pogratulovat panu Chmelařovi za oprávněné vítězství a neoficiální rekord na Mini Race Day při závodu na dvě kola s pevným startem, který od soboty činí 0:01:52,928.
Mini race kategorie:
Doufám, že nejen tyto dvě okruhové Mini, ale nesmíme zapomínat i na nepříliš časově vzdálený rallyový speciál P.Chlustiny a polský závoďák, kterému ovšem už při tréninku praskla hlava.. tak že tyhle nádherné Mini uvidíme i v příštím ročníku znovu.. a co víc.. že se přidají třeba i další speciály vrchařské nebo rallyové, které se letos nedostavily.. pár by se jich ještě na středoevropském písečku našlo.. tak by bylo fajn udělat z Mýta takový neoficielní středoevropský Mini Race Day... Pozvat partičku kolem Hwezdy z Rakouska třeba.. když jsem na Mini slalomu v Andau viděl ty auta, tak si říkám to by panečku byla kategorie "Race"..
to už mám ale velké oči.. takže si nejspíš budeme muset vystačit sami v české kotlině a budeme doufat, že se podaří kooperace s jižním Polskem, kterou plánuje příští rok připojit a přivézt do Mýta Adam jak jsem se dověděl při vzájemném rozhovoru.
Ladies Cup:
Dámy sice mají přednost, ale v závodech i v mém reportu jsou zařazeny jako příjemné zpestření na konec.. To, že mezi minikářkama jsou opravdu divoké holky všichni víme.. ale to co předvedla Adamova žena Anna, bylo něco šíleného.. dyť mezi chlapy by skončila v polovině startovního pole a svého muže dokonce v jedné jízdě porazila.. naše holky dostaly silnou konkurenci a doufám, že i motivaci do příštího ročníku nebát se ten plyn více sešlápnout a na ty vadnoucí brzdy jít později
Organizace:
Co se týče organizace na okruhu, tak to jsem ještě nezmínil.. Při příjezdu každý účastník podepsal dokument o tom, že je sám zodpovědný za to co způsobí sobě či jiným.. o bezpečný vjezd na okruh se starala dvojice „startmaršálů“ pouštějících závodníky na trať až když je skutečně volno.. o závodníky i návštěvníky bylo skvěle postaráno kdy měli v ceně startovného guláš, grilované klobásky a kávu a žízeň mohli zahnat chlazenou kofolou a čepovaným pitem.. Časové schéma bylo nastaveno výborně a dařilo se je držet. Času pro tréninky před závody i na volné jízdy po závodech bylo víc než dost a dokonce se stávalo, že na trati bylo málo vozů, takže pro příště klidně můžeme ještě nějaké auta přibrat když letošních 35 bylo ještě pod hranicí propustnosti.. Výrazným zpestřením bylo i focení alá Le Mans a ty grid babes se vyvedly.. to bych ponechal i pro příště
Kemp:
Kapitola sama o sobě.. ono Mini Race Day je vlastně dvojitý sraz sám o sobě.. závodění a kemp.. loni jsme se uchýlili k variantě kempu víceméně z nouze, ale překvapilo nás to všechny jak tam bylo fajn, když máme kemp sami pro sebe a nemusíme se na nikoho ohlížet a tak letos ani nic jiného nepřipadalo v úvahu, než správce přesvědčit ať nás pustí znovu.. ponaučení do příštího ročníku je, že mu budu muset poslat definitivní počet lidí mnohem dříve než letos ať stihne připravit chatky.. letos nás totiž v kempu spalo 25 a 40 což je oproti loňsku a původní letošní objednávce 2x více a tak ze začátku se dost vztekal jak si to představujeme, že mají ještě zavřeno atd.. ale čefův a můj dobrácký kukuč ho přesvědčily, že se skutečně nic neděje a že to určitě zvládneme stejně jako loni.. počasí nám přálo a tak se grilovalo a grilovalo.. takže minimálně týden nechci žádný gril ani dřevo vidět..
a co se dělo po večerech? to se nedá ani popsat.. to se musí zažít.. některé fotky jsem Lubovi vyloženě přikázal smazat..
Závěr:
no co závěrem..? letošní ročník ještě předčil ten loňský po všech směrech.. bylo vidět, že je to akce, která se už pevně etablovala a čeká ji jen růst a to je dobře.. takže příští ročník jedu zase.. doufám, že to už se budu moci sklouznout i s Innocenti.. tak už teď se těším..
Rád bych ještě jménem svým a doufám, že zároveň i jménem všech, chtěl poděkovat nejen
Vojtovi, ale i
celému organizačnímu týmu Mini.cz a dalším pomáhajícím a taky
sponzorům z
Millers Oils.cz a
Mini-land.pl