Prepnout do plneho zobrazeni
Kdo poradí jak koupit, na co dát pozor, ......
Odeslat odpověď

Chci si jezdit jako Bean :-)

28. říj 2008 16:44

Ahoj,
chtěl bych Miniho, jenže nevím kde hledat... tady na fóru jsem vše už pročetl :)
Jaký motor? Nejradši bych 1,3MPi(z důvodu, že se dá i později relativně levně zvýšit výkon-čipnout-máte někdo?) nebo litr (ostatní varianty, podle toho co jsem četl "žerou a přitom tolik nejedou").
Jaký ročník ? Nevím, jestli platí i zde pravidlo, že některé první ročníky s novými motory měli mouchy, než je vychytali.
Kde se skrývají největší problémy (kde reznou,co odchází na motorech,atd.)?
Jak je to s náhrad. díly na 1,3MPi vs. litr?

A hlavně...kolik si mám připravit Kč? Aby to nebylo podezřele levné, ani drahé.

Předem Díky za pomoc při výběru...

28. říj 2008 18:26

Pokud chceš relativně spolehlivé auto a nemáš v plánu se v něm vrtat tak si kup Mpi. Litr je také spolehlivý ale ne tak výkonný. Na druhou stranu litrové Mini ve velmi slušném stavu seženeš za 70 000 a na Mpi si musíš nachystat od 120 000 do 160 000.
Výkonově jsou na tom všechny třináctky podobně. Mpi má podle papírů o fous vyšší točivý moment, ale v reálu to v porovnání s Spi nebo karburátorem nepoznáš. Spolehlivost motoru se u jednotlivých ročníků moc neliší a pokud porovnáš životnost 998 vs. 1275, tak litr vyhrává. Karbec si dá dohromady skoro každý, kdo tomu trochu rozumí. U Spi jsou problémy s poruchovostí vstřikování a řídících jednotek. Mpi je jak jsem psal v tomto ohledu spolehlivé.
Co se týče úprav tak mi stříkačky přijdou jak jednoznačně nejhorší varianta. Je sice pravda že Mpi se dá alespoň přečipovat (psal to tu myslím někde Ondra), ale pokud chceš z motoru vyrazit nějaké koníky navíc, tak je určitě lepší se soustředit na hardware než na software. Pokud chceš upravovat či měnit komponenty motoru, tak nejvíce variací nabízí určitě karburátor.
Náhradní díly nejsou tak velký problém i když si na ně musíš občas počkat. Něco koupíš v AutoKelly a pak je tu HS Tuning, kde je velmi slušný výběr. Další možnost je Hwezda v Rakousku a samozřejmě Anglie, kde seženeš vše, co tě napadne. Pak můžeš samozřejmě sehnat použité díly tady na fóru.
Navíc je tu ještě jedna věc, kterou každý miníkář moc dobře zná. Jmenuje se koroze:onfire: . Pokud bych ti měl vyjmenovat, kde všude Mini rezne tak bychom tu byly velice dlouho. Ono totiž rezne skoro všude. Nejčastější místa jsou tato- pod předními světly, pod předním sklem, dveře, prahy a mohl bych pokračovat ještě dlouho.
Pokud chceš Mini na celoroční ježdění tak počítej s tím, že pěkné auto s minimální korozí se ti za 3 až 4 zimy promění v orezlou plechovku. Možná si myslíš že to přeháním ale pravda je opravdu taková. Pokud chceš auto na léto a na víkendy tak je to skvělá volba.
Určitě bych hned nekoupil první auto, na které narazíš. (Vím co říkám, protože přesně to jsem udělal já :lol: ) Pokud už najdeš v Čechách auto na prodej, tak sem hoď fotky nebo odkaz a určitě se dozvíš spoustu názorů na stav i na cenu. V.

28. říj 2008 19:30

Díky.
U nás jsem zatím na nic nenarazil..., zato v Neměcku jich je relativně v bazarech více... Jenže zase trable z dovozem... Snad budu mít štěstí.

MINI

29. říj 2008 15:56

www.minikov.eu

mini

02. srp 2009 16:22

Ahojte, tiez rozmyslam o mini na vikendove jazdenie. Nasiel som tento a zaujima ma vas nazor.

http://www.autobazar.sk/inzerat/detail/42848/

Velka vdaka
Odeslat odpověď