Pokud chceš relativně spolehlivé auto a nemáš v plánu se v něm vrtat tak si kup Mpi. Litr je také spolehlivý ale ne tak výkonný. Na druhou stranu litrové Mini ve velmi slušném stavu seženeš za 70 000 a na Mpi si musíš nachystat od 120 000 do 160 000.
Výkonově jsou na tom všechny třináctky podobně. Mpi má podle papírů o fous vyšší točivý moment, ale v reálu to v porovnání s Spi nebo karburátorem nepoznáš. Spolehlivost motoru se u jednotlivých ročníků moc neliší a pokud porovnáš životnost 998 vs. 1275, tak litr vyhrává. Karbec si dá dohromady skoro každý, kdo tomu trochu rozumí. U Spi jsou problémy s poruchovostí vstřikování a řídících jednotek. Mpi je jak jsem psal v tomto ohledu spolehlivé.
Co se týče úprav tak mi stříkačky přijdou jak jednoznačně nejhorší varianta. Je sice pravda že Mpi se dá alespoň přečipovat (psal to tu myslím někde Ondra), ale pokud chceš z motoru vyrazit nějaké koníky navíc, tak je určitě lepší se soustředit na hardware než na software. Pokud chceš upravovat či měnit komponenty motoru, tak nejvíce variací nabízí určitě karburátor.
Náhradní díly nejsou tak velký problém i když si na ně musíš občas počkat. Něco koupíš v AutoKelly a pak je tu HS Tuning, kde je velmi slušný výběr. Další možnost je Hwezda v Rakousku a samozřejmě Anglie, kde seženeš vše, co tě napadne. Pak můžeš samozřejmě sehnat použité díly tady na fóru.
Navíc je tu ještě jedna věc, kterou každý miníkář moc dobře zná. Jmenuje se
koroze:onfire: . Pokud bych ti měl vyjmenovat, kde všude Mini rezne tak bychom tu byly velice dlouho. Ono totiž rezne skoro všude. Nejčastější místa jsou tato- pod předními světly, pod předním sklem, dveře, prahy a mohl bych pokračovat ještě dlouho.
Pokud chceš Mini na celoroční ježdění tak počítej s tím, že pěkné auto s minimální korozí se ti za 3 až 4 zimy promění v orezlou plechovku. Možná si myslíš že to přeháním ale pravda je opravdu taková. Pokud chceš auto na léto a na víkendy tak je to skvělá volba.
Určitě bych hned nekoupil první auto, na které narazíš. (Vím co říkám, protože přesně to jsem udělal já
) Pokud už najdeš v Čechách auto na prodej, tak sem hoď fotky nebo odkaz a určitě se dozvíš spoustu názorů na stav i na cenu. V.