Logo
Právě je 28. bře 2024 21:43

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 24. led 2010 17:50 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra

Registrován: 05. lis 2008 22:55
Příspěvky: 84
Bydliště: Sušice
Chtěl jsem se zeptat, jáký jsou podmínky, abych mohl miniho dát na veteránský spz. Jak z papírový strany tak ze stavu a stáří auta, za rady děkuju


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 24. led 2010 21:09 
Offline
guru minifóra
guru minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 22. srp 2009 12:22
Příspěvky: 898
Bydliště: Pardubice
Kdysi jsem to taky četl, třeba si to někdo přečte taky...

Podmínky pro udělení veteránských SPZ

Tento typ značek není snadné získat, a to jak technicky tak z hlediska byrokracie. Vozidlo musí nejprve projít tzv. klubovou testací, což znamená, že se majitel registruje k prověrce vozu u některého z klubů sdružujících majitele starých vozidel. Již jen tato testace stojí několik tisíc korun a je závislá na jednotlivých klubech. Jejím účelem je potvrdit historický původ automobilu. V případě úspěchu při klubové testaci je nutno vozidlo podrobit tzv. krajské testaci. Zde se kontrolujte technická způsobilost vozidla. Vozidlo musí být ve výborném jak technickém tak optickém stavu, nesmí mít vady na laku, škrábance či promáčknutí a musí bez závad splňovat klasickou STK. Dále platí, že vozidlo musí být staré minimálně 25 let (s tím, že se s největší pravděpodobností bude měnit legislativa a toto stáří by se v nejbližších letech mělo zvýšit na 30 let).

I po udělení veteránských SPZ je vozidlo místo jednou za dva roky povinno podrobovat se STK každý rok a je vždy nutné projít bez závady. Z byrokratického hlediska je nutné předložit doklad o původu vozidla včetně roku výroby, osvědčení o technickém stavu, pět fotografií vozidla z levé strany ze předu a z pravé strany zezadu (6 x 9 cm), dále pak vyplněný formulář „Žádost o provedení testování historického vozidla“.

Dále je pak potřeba uzavřít povinné ručení, které se rovná 1/12 jeho běžné ceny a jako obvykle je dáno objemem válců; a zaplatit správní poplatek. Při vyřizování krajské testace je třeba dostavit se ke komisi sídlící v kraji, ve kterém má majitel trvalé bydliště. Mezi další nezbytnosti patří vyplněná přihláška k registraci historického vozidla do registru historických a sportovních vozidel, potvrzená žádost o provedení klubové a krajské testace, jedna fotografie z levé strany ze předu a z pravé strany zezadu (6 x 9 cm), doklad o povinném ručení
a doklad totožnosti (občanský průkaz). V případě, že uchazeč o veteránské SPZ všechny výše uvedené podmínky splní, neměl by již na městském úřadě s rozšířenou působností mít problém tyto značky obdržet.
Výhody a nevýhody veteránské testace

Hlavní výhodou tohoto statutu je nízké povinné ručení. Jak již bylo zmíněno, vlastník veterána platí pouhou jednu dvanáctinu z běžné ceny povinného ručení. To je velmi výhodné hlavně u vozidel s vysokým objemem, u kterých se cena povinného ručení pohybuje kolem 10.000 Kč za rok. Ziskem statutu historického vozidla tak bude majitel muset platit méně než tisícikorunu. Co se týče nevýhod je třeba si uvědomit, že náklady na uvedení vozidla do stavu schopného obstát při testaci a na udržení tohoto stavu budou jistě nemalé. Dále je třeba počítat s nepříjemnou časově náročnou byrokracií. Další nevýhodou je to, že vozidlo není možné používat pro podnikatelské účely (není tedy možné např. jej zapůjčovat na svatby, vyhlídkové jízdy apod). Z tohoto důvodu mají všechna historická vozidla v Praze (včetně předválečných pragovek) klasické SPZ. Je tedy třeba si ještě před žádostí o tuto registrační značku uvědomit, co od ní očekáváme a jestli má vůbec smysl o ni žádat. Často není problém u testací se setkat s lidmi, kteří se z důvodu nízkého povinného ručení snaží o zisk veteránských SPZ pro staré škodovky, golfy apod. Jakmile jim však testační komisař oznámí, že aby vozidlo uvedly do stavu hodného absolvování testace, musí do něj investovat minimálně 50.000 Kč. Většinou se už tito lidé před komisí nikdy neukážou.
Legislativní nestabilita

Dalším problémem veteránských SPZ je nejisté právní prostředí. Již několikrát zazněly návrhy v tom smyslu, že by se veteránské doklady měly udělit pouze těm vozidlům, která budou jezdit výhradně na srazy, omezený počet kilometrů za rok apod. I co se týče oné 1/12 povinného ručení, může kdykoliv dojít ke změně. Nakonec se tak ta prestižní zelená značka označující historické vozidlo může ukázat pouze jako známka cti a prestiže.

Na závěr se tedy dá podotknout jen to, že statutem historického vozidla se ve většině případů pyšní pouze ta vozidla, která si to opravdu zaslouží. Ekonomická efektivita je takřka nulová, a proto se skutečně jedná o známku prestiže a pocitu, že je člověk součástí jisté komunity. Pokud jste i nyní přesvědčeni, že o veteránské SPZ máte zájem, s největší pravděpodobností je při troše píle dostanete.

_________________
Mini & Sex & Rock 'N' Roll


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 24. led 2010 21:24 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra

Registrován: 05. lis 2008 22:55
Příspěvky: 84
Bydliště: Sušice
Díky za vyčerpávající odpověď, na to muj minik nemá ani věk :) a majitel trpělivost :D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 24. led 2010 22:15 
Offline
guru minifóra
guru minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 22. srp 2009 12:22
Příspěvky: 898
Bydliště: Pardubice
copak ja to jen zkpíroval :biggrin: no jo je to hroznýho sra... pokud bys to chtěl jen abys nemusel platit 10 tisic za přihlášení tak tohle tě vyjde eště dráž a hlavně časově a náročně na hodně dlouho. Ikdyž to je můj názor, ja o tom kdysi jen přemýšlel, Ti co tu veteránské spz mají třeba vědí jak na to, ale myslím si že i tak to sranda není.

_________________
Mini & Sex & Rock 'N' Roll


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 31. črc 2014 10:10 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 24. bře 2013 19:37
Příspěvky: 5
Bydliště: Znojmo
Zdravím, chtěl bych znovu otevřít téma veteránské SPZ. Mám možnost koupit minika, rok cca 1965. Bohužel nemá papíry, je nějaká možnost auto provozovat. Auto bylo dovezeno v dávné době komunismu. Děkuji předem za všechny rady.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 31. črc 2014 11:54 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 31. říj 2010 11:53
Příspěvky: 260
Bydliště: Mariánské Lázně
Mám asi dva roky starou informaci, takže se najde určitě někdo, kdo je trochu aktuálnější, ale asi takto.
JDE TO :-)
Musíš s autem před komisi, která auto posoudí a to vše se řídí vyhláškou č. 144/2012 Sb.
Veteránské doklady jsou nepřenosné a např. při prodeji, dědictví atd. jejich platnost zaniká a je pak povinnost je vrátit na registrační místo.
Cena za vystavení dokladů myslím okolo 5tis. Ale to jen střílím.
A musíš mít o autě informace, které jsou nutné uvést do protokolu o testaci, což není problém zde či v literatuře sehnat.
Žádost o testaci mám, můžu kdyžtak poslat na ukázku.
A většinu informací zjistíš zde http://www.fkhv.net/informace-o-fkhv/

_________________
Speedwell blue Morris Mini 74.
Mini Clubman S R55 - JCW soft by OKCZ.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz