Logo
Právě je 28. bře 2024 19:16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Kúpa prvého Mini- užitočné rady
PříspěvekNapsal: 26. pro 2013 00:57 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 25. pro 2013 23:12
Příspěvky: 1
Bydliště: Trnava
Ahoj,
v prvom rade sa ospravedlnujem, že tu píšem o niečom, čo tu bolo prebraté dost krát, prečítal som si čo-to, aby som sa vyhol najčastejším otázkam,a teda:

Mám 21 rokov a už dlhšie je mojím snom vlastniť klasické Mini,podmienkou je, že chcem staršie než som ja (1980-1991 max). Logicky myslím,že čím staršie, tým náročnejšie a drahšie.Ak je cena približne úmerná kvalite, investoval by som max. 6000 eur (150 000 kč). Myslím, že zato sa dá zohnat slušné, zachovalé a spolahlivé Mini. Prednosť by som dal radšej povodnému vybaveniu oproti modernému, čiže také, aké sa vyrábalo :-)

1, v autách sa moc nevyznám,čiže hladám 3 dverové, spolahlivé, po motorickej a vizualnej stránke čo najzdravšie. Pýtam sa:dá sa do tých 150 000 kč (6000eur) zohnať staré Mini, ktoré sa nebude často kaziť a bude v super stave?(nečakám od 20-30 ročného auta že sa na nom nič nepokazí, len dosť sa bojím, čo ak sa niečo pokazí...chcem sa viac voziť, ako opravovať :-) je to vobec možné u takého starého auta? čo nahradné diely?
2,využívať by som ho chcel aj v zime, garáž nemám, nakopol by som ho pri -10' C? Ake ma vyhody a hlavne nevyhody jazdit aj v zime? čo najviac trpí?
3, motor- dočítal som sa, že motorčeky sa robili 1000ccm benzín, neskor 1300ccm benzín, prijal by som ten silnejší motor (ak sa vyrábal do roku 1991), poprípade aké typy motorov sa ešte robili? ktoré sú najvýkonnejšie? ktoré sa najviac a najmenej kazia? O nejakých silných vytuningovaných motoroch som nepočul, ako je to s nimi?
4, výkon: chcel by som výkonnejší motor, aké to má zrýchlenie? max. rýchlosť? no nechcem dať prednosť výkonu pred poruchami a problémami
5,interiér: páčil by sa mi povodný, v super stave…dá sa reálne zohnat povodný interiér(sedadlá,volant,palubovka,poťahy, proste všetko jak sa povodne vyrábalo) v takom dobrom stave? radšej koženné či látkové?
6,výbava: neviem čo od toho možem čakat…má to klímu? rádio? airbag? čo sa nachádza vo výbave klasického Mini?
7, možno niektoré otázky sú trošku čudné, no bude to moje prvé auto v živote, a radšej sa 2 krát spýtam, než by som mal lutovať kúpu.moc by som do technickej stránky nechcel zasahovať, plánujem ho na denné vozenie,
8, prevodovka: aké sa robili? výhody? nevýhody?
9,aký typ/ročník/motor/výbavu...atd by ste mi doporučili?
10,na čo si treba dávať pozor pri kúpe? viem že stav tachometra nieje až taký doležitý,doležite je skontrolovat karoseriu,podbehy atd…

Vopred všetkým dakujem za každú radu, typ, trik a trpezlivosť.

S pozdravom J. Karel.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26. pro 2013 09:50 
Offline
weban minifóra
weban minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. led 2005 12:58
Příspěvky: 1338
Bydliště: Frýdek-Pístek
Pokud máš tyhle dotazy a Mini chceš jako první auto, tak si zatím vůbec Mini nekupuj. Nejdříve si pročti celé fórum, kde najdeš úplně každou odpověď na tvé dotazy. A těch "NE" tam bude víc než dost..


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26. pro 2013 12:10 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 31. říj 2010 11:53
Příspěvky: 260
Bydliště: Mariánské Lázně
Naprostej souhlas s Ondrou. Pokud máš tyhle otázky a požadavky, rozhodně klasický mini nebude zatím pro tebe vhodná volba.
Kup za ty peníze New Mini. Dnes seženeš za tuhle sumu i eSko a výkon maj od 120kW :-) . Přestože klasik je klasik, New mini ti taky vykouzlí ten přiblblej výraz na tváři, když do něj sedneš :-)

_________________
Speedwell blue Morris Mini 74.
Mini Clubman S R55 - JCW soft by OKCZ.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26. pro 2013 12:39 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 23. zář 2006 08:44
Příspěvky: 125
Bydliště: Slovácko
Pokud máš takové požadavky a chceš staší auto, tak si radši do začátku kup nějaké JINÉ starší auto a na něm se něco kolem nauč. Jak budeš mít pár zkušeností a nějaké zázemí, tak jdi do classic mini. Kup si třeba nějakou feldu z 95, tam poznáš co dělá zima a celoroční provoz.

_________________
ten Favorit v avataru je jen vzpomínka na první auto :)

zatáčky se dají projet třemi způsoby, 1)pomalu 2)rychle 3) s MINI


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26. pro 2013 17:09 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 26. črc 2008 10:41
Příspěvky: 236
Bydliště: Praha
Ahoj, já se pokusím tedy odpovědět na tvoje otázky.
za 150 000 se dá určitě sehnat mini v dobrém stavu, doporučil bych počkat na nějaký kus co se bude prodávat tady na fóru a bude k němu nějaká historie, co bylo a nebylo děláno atd..,rozhodně bych nešel pro mini za takový prachy do nějakýho bazaru.
Jízda v zimě - asi no problem,,nic významnýho bych k tomu nenapsal.
motor..pokud chceš aby to lépe jelo tak určitě sháněj tu 13ti stovku,,je tam výkonově velký rozdíl,,já měl tisícovku a moc to nejelo,,,samozřejmě se to nechá vše hodně poladit..spousta aut má už něco poladěno..výfuk, karburátor, sovdy atd.
mezi litrem a tou 13nátkou nejsou asi moc nějaký rozdíly co se týče problémů. p.s. dříve se dělali i 850ky.
Jinak zrychlení nevím,,ale ta maximálka se pohybuje kolem 140ti.
Klima se tam nedělal vůbec,,airbag se dělal do posledních verzí,,myslím že až do verze od roku 1996 s Mpi motorem,,možná i do verze od roku 1991 s spi.
Co se týče převodovky, tak to ti moc neporadím,,co vím, tak se dělají pouze 4rychlostní a pak automaty,,,hodně se potom řeší různé diferenciály.
Přio koupi si dej hlavně pozor na korozi,,,jakýkoliv menší pupínky můžou znamenat velkou korozi pod barvou či kytem. .... Myslím že u starého mini je nejdůležitější dobrá karoserie...jo a možná bych se vyhnul pérování zvané hydrolastik..nebo tak nějak,,,je to kapalinové,,sice trochu komfortnější, ale zbytečný problém navíc.
tak toť asi moje rady...možná sem v něčem nebyl přesný a někdo z machrů foora mě opraví či doplní...
jooo a taky bych ti asi nedoporučoval kupovat classic mini jako první auto..opravdu raději skoč do něčeho s čim nebudeš mít ze začátku problémy,,,přeci jen mini chce každou chvíli nějakou tu drobnější opravu a tudíž někoho s nějakejma skušenostma....co se tohoto týče tak bych to přirovnal ke škodě 120

_________________
www.autoservis24.eu


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 26. pro 2013 18:23 
Offline
guru minifóra
guru minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 22. srp 2009 12:22
Příspěvky: 898
Bydliště: Pardubice
miníků je víc než dost, i zde na foru jich pár seženeš.
Určitě tak uplně neplatí čim starší tim dražší a náročnější, je to auto konstruované z dob, kdy každý věděl jak se o auto starat a tak nějak se předpokládalo že sem tam si majitel motor vyndá rozhodí a ledasco si opraví sám, pokud to není tak uplně ve tvých možnostech, je to určitě do budoucna nemalá starost navíc.
Mini se od jiných starých aut zase tak příliš neliší ale rozhodně se liší od aut nových a to ve všech oblastech a pokud tomu nějak nehovíš,což je celkem očividné, odpovědělo by ti to na většinu tvých otázek, je to problém 2.
Pokud ti jde pouze o vzhled, zábavu, akceleraci a maximální rychlosti, taky to není uplně správný směr, ale co, u mini s rozpočtem 150 tisíc si do toho už můžeš dát motor dle svých představ.

Pokud ovšem hledáš klasické mini o které se bez zkušeností nebudeš muset nikterak starat, které budeš denně využívat, parkovat venku a jezdit i v zimě, ty peníze vyhodíš oknem.
Pokud máš rozpočet 150 tisíc, odečti si z toho nějakou suchou garáž, další vůz na celoroční provoz a z toho co ti zbude můžeš koupit něco, z čeho za pár let s trochou píle můžeš postavit hezké mini.
Jinak dej spíše na rady předchozích.
Mít Mini je hezká věc ale jestli něco není, tak rozhodně ne auto zadarmo a bez starostí a schopné konkurovat dnešním koncernům.

_________________
Mini & Sex & Rock 'N' Roll


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 27. pro 2013 00:06 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 11. led 2011 19:25
Příspěvky: 179
Bydliště: Piestany,SK
Ahoj,este jedna rada,v TT ma Mini Jan V.,kontakt najdes tu na fore,skoc za nim porozpravaj sa,mozno sa odvezies na Mini,poradi Ti z prvej ruky a uvidis co a ako.Dalsie miniky su v PN,ak chces pokecat,kludne napis aj mne.Libor :)

_________________
Mini je sen...SPLNENY!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 27. pro 2013 19:35 
Offline
guru minifóra
guru minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 26. led 2009 00:47
Příspěvky: 507
Bydliště: Piestany, Slovensko
http://auto.bazos.sk/inzerat/32458210/Mini-Cooper.php

_________________
Diagnóza M1N1 + Namrdracing


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz