Prepnout do plneho zobrazeni
Pohonné jednotky v Mini a všechny úpravy s nimi spojené...
Odeslat odpověď

Tlak oleje

10. říj 2008 20:31

Včera mi poklesl v Mini tlak oleje.Na volnoběch budík tlaku ukazuje jen 1kg/cm.Sice při přidání otáček leze trochu nahoru.Nevíte někdo kolik by měl být standartní tlak na volnoběhu :?: Díky

11. říj 2008 20:24

Tak nevim kolik přesně na MINI,ale 1,5 Bar je na volnoběh tak standard.Zkus regulační ventil mazání,jestli se ti nezasekl. :wink:

16. říj 2008 20:49

Nikdo neví hodnotu tlaku na volnoběh u Mini :?: :(

16. říj 2008 21:30

Tak jsi mě přinutil se kouknout do manuálu a přelouskat to z angličtiny :)
Tak jem kecal,na volnoběh má mít tlak hodnotu 1,0 bar za běhu 4,2 baru,takže snad to máš v poho,to spíš před tim byl vysokej. :sly:
Ještě kdybys chtěl minimální dýlku pružiny v pojistnym ventilu tlaku mazání,tak má bejt 72,5 mm Yellow_Flash_Colorz_PDT_02

16. říj 2008 21:33

Moc díky.To jsi mě potěšil.Aspon zítra můžu vyrazit z garáže :andare: A pro klid v duši večír přeměřím pružinu :wink:

19. říj 2008 18:20

Tak jsem změřil pružinu a má nějakých 71,75mm .Než se motor zahřeje tak je tlak v normálu a po zahřádá klesne.Nevíte někdo co s tím :?:

20. říj 2008 08:07

Hm...Tak je jasný,že to studený bude mít trochu větší tlak,ale nevim teda jestli máš správnej po zahřátí,zkus si ho nechat někde změřit,jestli ti čidlo nekecá. :? Jinak musí bejt ta dutinka,kde máš regulační ventil úplně čistá a kulička tam musí volně běhat a ta dýlka pružiny snad neni takovej rozdíl,počítaje i s nějakou odchylkou měření :wink: Pak už aby nebyl sací koš ucpanej šponama,anebo ol. pumpa neměla to nejlepší za sebou :(

20. říj 2008 08:54

JK Mini píše:Hm...Tak je jasný,že to studený bude mít trochu větší tlak,


tak ja neviem, ja do toho moc nevidim, ale odjakziva nas v skole ucili stavovu rovnicu :
pV=nRT
z coho by malo vyplyvat,. ze ak je vyssia teplota je automaticky aj vyssi tlak, nie? :) ale ako vravim, nevidim do toho a neviem aky je tam presne mechanizmus,tak sorry ak som sa snazil vyzerat moc mudro :oops:

20. říj 2008 09:39

Tak abych se přiznal,tak jsi mě pěkně zmátl :shock: Ale asi se na mechaniku kapalin vyprdnu a budu se řídit svym pocitem :wink: Mam za to,že když bude hustší olej,tak se líp vymezí vůle v čerpadle a tlačí víc a okolo kuličky v regul. ventilu se taky trochu víc musí protlačit,ale nejsem žádnej vědátor,toť čistě muj názor. Yellow_Flash_Colorz_PDT_07

tlak oleje

20. říj 2008 10:33

JK MINI jelikož starši motory mají už nějaké vůle tak je lepší když obtokovej ventil otvírá později , dej pod pružinu asi dvoumilimetrovou podložku aby pružina víc tlačila . Dá se koupit nebo vyrobit seřizovací ,Dej vědět jestli to pomohlo.Takhle vypadá seřizovací.
Přílohy
seřizovací šroub mini.jpg
seřizovací šroub mini.jpg (5.44 KiB) Zobrazeno 17665 krát

20. říj 2008 11:49

Díky za tip. :thumbup: já mam ale s olejem všechno v pořádku,až na občasnou inkontinenci :lol: To se ptal Mekkk.
Tak to zkus chlape,zní to jako dobrej nápad.

tlak oleje

20. říj 2008 12:40

Tak promiň ,snad si to mekkk přečte taky. :oops:

20. říj 2008 14:54

JK Mini, ved... ja som sice neni doma a tu v praci nemam ten navod na mini, ale nie je tam v tom navode popisane ze ako sa ma tento tlak spravat a co je vhodne spravit v pripade ze tak nie je ? Keby som bol doma tak to mrknem, no.. ale hold nie som.. alebo, ak ho mas ty v elektro podobe (ten od Heynesa) tak by si mi to mohol poslat ? ak anio tak mi napis SZ, dohodneme sa, dik... tu v praci to nema ani odkial stiahnut :) Aspon si to tu v praci potom vytlacim a dam spravit ako knihu

20. říj 2008 15:23

Snad to bude jen v tom regulátoru.Horší je že pod pružinou není ani kulička ani ten pístek co by tam údajně měl být :? Modlím se ,aby nebyl problém v té pumpě :? a musel by se zase vyndat a rozdělat motor :bomb: Za tipy děkuji

tlak oleje

20. říj 2008 16:59

Davidko na tenhle problém nepotrebuješ žádnou knihu,Mekkku ten pístek tam být musí jinak ti to fungovat nebude ale kvůli tomu abys ho tam dal není potřeba rozebírat motor.Ještě jsem neviděl tak vydřenou pumpu aby nemazala.Co tam dáváš za olej? syntetiky jsou pro tyhle motory zbytečný a moc řídký . Ještě sundej ventilové víko nastartuj a když jde olej do vahadel tak si s tím nelam hlavu, může bejt vadný čidlo. Nevím čím měříš ten tlak a kolik si naměřil při teplým motoru. :oha:

20. říj 2008 18:12

Jasně ,že jsem nemyslel to vyndávání motoru kvůli pístku ,ale kvuli ol.pumpě.Tlak mi měří klasický budík co je v jednobudíku.Zkusím nějaký pístek najít a vrazit ho tam.On tam možná je ,ale otočen o 180stupňu :?Takže budu muset vymyslet jak ho dostat ven.Při teplém motoru je tlak cca 2kg v nějakých 3500t otáček :roll: A dál se mu vůbec nechce.

20. říj 2008 18:58

Mekkk:Tak jsem našel obrázek toho proklatýho pístku,abys věděl co z toho vyškrabat :wink: Ten tlak ve vyšších otáčkách fakt nevim jak to přepočítat na bary,fyzika mě na základce moc nebrala :lol:


Davidko:Ten návod od Haynese jsem si poctivě koupil,takže nemam co poslat a ofocovat celou knížku!? :onfire: Můžu ti jen kdyžtak skopčit slovníček,co k tomu je,ten se hodí,protože ta technická angličtina je fakt silná káva. :blink:
Přílohy
Regulační ventil mazání MINI.jpg
Regulační ventil mazání MINI.jpg (120.97 KiB) Zobrazeno 17602 krát

21. říj 2008 07:42

no jasne, slovnicek sa vzdy moze hodit :) lebo ked som aj pred tym nieco cital tak som si len myslel a dufal ze je to presne to co si myslim ze to ma byt .. dik

Mazanie

21. říj 2008 07:47

Pod tú pružinku sme dali obyčajnú podložku, tým tlak zdvihneš, ale to tu už niekto tuším písal. Ja som mal zásadný problém s olejom. Do Mini som ako neskúsený pre pár rokmi nalial 10W-40 čo doporučovala príručka a totálne som si tým zhumploval olejové čerpadlo. Teraz tam lejem 20W-50 a ide to jak hodinky, aj prevodovka omnoho lepšie radí a pracuje.

21. říj 2008 22:17

Tak jsem si oprášil fyziku :sigh: a 1 bar = 1.019 kg/cm2 ,takže máš určitě slabej tlak oleje,pokud ti ukazuje při 3500 2 kg/cm2.Tak držim palce.Snažil jsem se teď dát kámošovo Kadeta do kupy a ta sviňa furt nechce jet,tak snad dopadneš líp :satisfied: :thumbup:
Odeslat odpověď