Pohonné jednotky v Mini a všechny úpravy s nimi spojené...
Odeslat odpověď

Laděný výfuk

28. kvě 2007 17:04

Ahoj minískáři,
kamarád broukař říkal, že si na svého miláčka udělá přesný laděný výfuk. K čemu je to dobré, čemu to pomůže, kolik to přidá koníků a jaká je zhruba cena? Tušíte někdo, kolik by to bylo u našich miláčků?

28. kvě 2007 20:03

čautě, o těch koíkách si nejsem jistej, ale když si necháš udělat přímý výfuk (bez středního tlumiče), a dáš dobrou koncovku tak ti to možná nějaký přidá (je to můj názor, nejsem technicky zaměřen, ale myslím že jsem to u někoho slyšel :) ).... Nu a to co ti to stoprcentně přidá je pro někoho krásný dunivý zvuk, pro někoho příšerný řvaní... Záleží na tom, jetli chceš oslňovat ve městě nejen krásným autem ale i zvukem (motoru, ne hudby :wink: )... No a navíc laděný výfuky maj krásný provedení tak piškotum i sluší...

ostatní doplňte mě prosim a uveďte na pravou míru jak je to s těma koníčkama :arrow: :shock:

28. kvě 2007 21:22

tak ne že bych se v tom vyznal. Ale: ... laděný výfuk neznamená,že to více řve, i když to bývá povětšinou pravda.. jde o to, v jakých pracovních otáčkách má motor pracovat a dle toho se počítá taky délka a průměr trubek. To znamená,že pokud mám originální motor bez jakých koli úrav a nechám otevřený výfuk (bez tlumiče),tak sice to kupříkladu bude děláno jako kdyby měl motor pracovat v otáčkách kolem 9000-10000 (pouze příklad),což samosebou nelze bez úpravy na vačce,odlehčení klik,klikovky..atd atd.. s tím spojený jiný karburátor atd... takže výsledkem pouze trubky jako výfuku může být vyšší spotřeba a výkon naopak horší. Samosebou jde výkon díky výfuku a sportovnímu filtru na běžném motor zlepšit oproti sériovce.
Udělání dobře laděného výfukového potrubí není zvláště obtížné. Záměrem je zachytit odražené vlnění jednoho válce a pomoci vypláchnout další válec.

Ale nebudu dělat chytrého :o),pokud by to někoho zajímalo,tak můžu připsat další "modra" :o)

28. kvě 2007 21:24

Ja muzu rict za sebe ze cele vyfukove potrubi prida dle motoru kolem 8-10 koni. tady ti posilam jeden na prodej. ale je to jenom stredni dil a koncovy. cena je 115 liber plus postovne. 8)
Přílohy
84_1_b.jpg
84_1_b.jpg (32.06 KiB) Zobrazeno 16575 krát

28. kvě 2007 21:35

Výkon to přidá, ale musí být udělanej dobře a hlavně kompletně. Když vyměníš koncový tlumič tak ti to bude akorát víc řvát.. Jde o to, aby výfuk "nedusil" motor, ale není to tak jednoduchý. Nejlíp ti pomůže, když to začne kroucenýma svodama, kde se plyny mírně zbrzdí a pak unikají pod větším tlakem (tak mi to bylo vysvětleno mechanikem) pak rovná trubka, případně sportovní katalyzátor (absence katalyzátoru přidá sama o sobě tak 4-6 koní), trubka nejlépe rovná až na konec kde je koncový tlumič, který tomu určí zvuk a design. Finančně je to hrozně moc otázka materiálu a jestli chceš katalyzátor nebo ne a jestli si výfuk necháš někde udělat nebo si ho necháš poslat.

Ale když už zvedat výkon, tak to chce kompletně. Ten výfuk ti přidá hlavně na pocitu. Když to auto sportovně "řve" tak máš pocit, že jedeš rychleji. Chce to i upravit sání, karbec, vačku, naleštit a vyvařit hlavu etc. A když to budeš hnát do extrému a cpát tam kovaný ventily apod. tak už se dostaneš na pár set tisíc korun.

28. kvě 2007 21:35

vidim to presne jako Libor, samotny vyfok neprida ani konika navic, ponevadz vsechno je se vsim spjato, takze to co napsal duly11 je nesmysl. Na seriovy motoru to proste nic neprida a jedna se jen o efekt a dobrej pocit ;-)

28. kvě 2007 21:55

minimike-Ja psal o celem vyfukovem potrubi.

28. kvě 2007 21:58

i cely vyfukovy potrubi ti na seriovym motoru pribude nula nula prd....

vsechno musi byt podporeno upravama motoru... protoze kdyby si jak pises ty, dal na seriovyho litra, kterej ma vykon 40koni, komplet vyfuk, tak mas razem 50koni coz je nesmysl.....

28. kvě 2007 22:00

hm takze firmy ktere prodavaji stage 1 podle tebe lzou jo?
Přílohy
stage-1-tuning-kit-inj-kn.jpg
stage-1-tuning-kit-inj-kn.jpg (34.38 KiB) Zobrazeno 16551 krát

28. kvě 2007 22:04

jo a psal jsem podle motoru. takze jesli me chces chytat za slovicka tak promin na litru 5 koni :roll:

28. kvě 2007 22:05

jenze Stage kity nejsou jen pisu JEN vyfukovy potrubi..... tech veci je tam mnohem vice, jak vsichni i mohou na obrazku videt.....

takze nelzou, ale proste vsechno musi byt nejak podporeno a ciste vyfuk nic proste neprida i kdyby ses na hlavu stavel....

28. kvě 2007 22:06

Souhlasím s MiniMikem samotnej výfuk i celé potrubý je jen finále ke kompletní upravě motoru.Jinak docílíš akorat větší spotřeby a hezčího zvuku to samé platí i o sportovním filtru.Jsou to jenom reklamní triky.Je to potvrzený lidma kteří se tím živý.Prostě koníky nečekejte akorat sportovní zvuk. :lol: :lol: :lol:

28. kvě 2007 22:10

jo navic jsou tam svicky a vzduchovy filtr. to vidi vsichni. takze at vim proste je to trik kupovat si stage kit 1. o.k

28. kvě 2007 22:14

duly11: nechci se tu hadat, ale cist jeste umim, takze si na strankach minisportu umim zjistit co vsechno ten kit obsahuje a urcite to neni jen vejfuk a svicky:
# Long centre branch (LCB) exhaust manifold
# Mini Sport Superflow side exit exhaust (ST400), which fits directly onto existing exhaust mountings
# Mini Sport alloy water heated inlet manifold
# Exhaust manifold gasket
# Performance Cone Air Filter
# Carburettor needle
# Carburettor spring
# Exhaust fitting kit
# Comprehensive fitting instructions.

takze napred si zjisti skutecnosti a pak tu neco pis.... dekuji

priznam se tu predevsemi, ze zadny automechanik nejsem, nemam zadnou skolu ohledne aut, ale proste si umim spocitat jedna a jedna a taky umim rozumne uvazovat....

takze bych se chtel vratit k tematu Nirena a pokud se to tu jeste rozvine kam nema, tak to tu promazu... dekuji za pochopeni

28. kvě 2007 22:18

Duly11.Nemusíš být naštvanej a u těchto sad je většinou napsaný v reklamštině kouzelné slovíčko AZ.A to je ten velkej problém. :lol: :lol: :lol: Někdo si to koupí jen kvuly vzhledu,zvuku a dobrýmu pocitu. :lol:

28. kvě 2007 22:26

ja nejsem. podivej se na ten kit co jsem poslal obrazek. je tam to co jsem rikal. http://www.minisport.com/classic-mini-s ... oduct.html
ALE TO JE JEDNO: TY BUDES MIT VZDYCKY PRAVDU!
JO A PRECTI SI CO TO OBSAHUJE!!!

28. kvě 2007 22:31

duly11 píše:ja nejsem. podivej se na ten kit co jsem poslal obrazek. je tam to co jsem rikal. http://www.minisport.com/classic-mini-s ... oduct.html
ALE TO JE JEDNO: TY BUDES MIT VZDYCKY PRAVDU!
JO A PRECTI SI CO TO OBSAHUJE!!!


za prve - nechapu proc sem davas obrazky pro MPi motory, kdyz v cechach je 99% mini karburatorovejch a Niran ma taky karburator... za druhe - o tom, kolik to ma "pridat" vykon tam neni ani zminka

a to psani velkejma si muzes pro priste odpustit....

P.S.: nebude mi delat zadnej problem tuto diskuzi promaznout a ja nerikam, ze mam vzdycky pravdu, ale proste staci premejslet.

28. kvě 2007 22:49

V klidu.. Duly, výdech - nádech.

Katalyzátor ubere na výkonu, protože brzdí výfukové plyny a ty nemohou dost rychle opustit výfuk.

Samotná koncovka výfuku nepřidá ani jednu zdechnou herku. Když výfuk na výkon, tak musí být kompletní.

Ale ono to auto je jako lego, a když je tam málo kostiček tak to není ono. A k čemu sportovní výfuk, když je zbytek motoru v sérii? Je to hlavně o pocitu. Pokud chceš zvednout výkon, tak je výfuk jedním dílem skládačky. Pokud chceš aby mělo mini zvuk, neutrácej za celej výfuk a kup si laděnou koncovku.

29. kvě 2007 08:37

to dully: já o úpravách výkonu aut něco málo vím (i prakticky) :lol: a tak tě mohu opravdu ujistit, že "laděný" výfuk se sériovým motorem opravdu toho moc neudělá :( Ano je to dobrý základ, nicméně k němu musíš přidat minimálně svody a sací potrubí. Ideální je ještě výměna vzduchového filtru a přetryskování (nebo jiné úpravy) karburátoru. Pokud chceš ještě něco navíc musíš už se pustit do brutálnější úpravy motoru (vačka, těsnění pod hlavou, olejová pumpa, kanály v hlavě, pružiny pod ventily, ...) Jelikož už jsem s nějakým tím autem do styku přišel, doporučuji začít kitem stage 1 který kromě výfuku již ty základní komponenty obsahuje, co znám ceny na jiné vozy, tak na mini je tohle opravdu za hubičku :idea: Pak můžeš dle libosti dál výkon navyšovat. Pouhá výměny potrubí ti ale kromě bolení hlavy z rámusu opravdu moc nepomůže, každý má subjektivní pocit, že když to víc řve, tak to musí i lépe jet, ale je to opravdu jen ten pocit, měření na motorové brzdě před a po výměně výfuku by ti o tom dalo praktický výsledek :wink: Jinak i laděných výfukových souprav (včetně svodů) je celá řada a odladit takovou soustavu není žádná legrace, jiný výfuk je na závody do vrchu a jiný na okruhy a vždy je toto jen doplněk dalších úprav, prostě výfuk je docela složitá věc a pokud ti nejde jen o co největší rámus tak je toto vesměs záležitost pro odborníky. Zkoupení blýskavého koncového dílu ti kromě hezkého pocitu že plašíš babičky na kole a veverky v lese nic jiného nedá :D

29. kvě 2007 10:20

Teda chlapi, netušil jsem, že tohle téma rozpoutá tolik vášně. Bavil jsem se znovu s tím kamarádem a ten mi řekl, že výfuk je skoro poslední věc. Taky říkal, že jsou dva druhy ladění, tj. pro zvuk a pak pro výkon. A hlavní věc, proč on chce laděnej je, že bude zvyšovat výkon motoru, tím pádem říkal, že stejně musí změnit i výfuk, aby ty změny nezabil a proč už rovnou neudělat laděnej (mají tam někde přímo rozměry), ještě ke všemu, když ho bude dělat z nerezu, takže vydrží výrazně víc ...
A ke mně. Mám litrovýho miníka CheckMate. Bez úprav v základu ... takže má otázka byla informativní a jak koukám, tak z naprosto druhýho konce ;)
Takže, prosím, konec vášní, každý má kus své pravdy ... prostě dobře udělaná přestavba motoru se dá výfukem zabít, přesněji dobře naladěný výfuk může proti neladěnému pár koníků přidat .. ale na seriovce, co mám já to prostě smysl nemá .. snad jedině ten nerez ;)
Odeslat odpověď