to dully: já o úpravách výkonu aut něco málo vím (i prakticky)
a tak tě mohu opravdu ujistit, že "laděný" výfuk se sériovým motorem opravdu toho moc neudělá
Ano je to dobrý základ, nicméně k němu musíš přidat minimálně svody a sací potrubí. Ideální je ještě výměna vzduchového filtru a přetryskování (nebo jiné úpravy) karburátoru. Pokud chceš ještě něco navíc musíš už se pustit do brutálnější úpravy motoru (vačka, těsnění pod hlavou, olejová pumpa, kanály v hlavě, pružiny pod ventily, ...) Jelikož už jsem s nějakým tím autem do styku přišel, doporučuji začít kitem stage 1 který kromě výfuku již ty základní komponenty obsahuje, co znám ceny na jiné vozy, tak na mini je tohle opravdu za hubičku
Pak můžeš dle libosti dál výkon navyšovat. Pouhá výměny potrubí ti ale kromě bolení hlavy z rámusu opravdu moc nepomůže, každý má subjektivní pocit, že když to víc řve, tak to musí i lépe jet, ale je to opravdu jen ten pocit, měření na motorové brzdě před a po výměně výfuku by ti o tom dalo praktický výsledek
Jinak i laděných výfukových souprav (včetně svodů) je celá řada a odladit takovou soustavu není žádná legrace, jiný výfuk je na závody do vrchu a jiný na okruhy a vždy je toto jen doplněk dalších úprav, prostě výfuk je docela složitá věc a pokud ti nejde jen o co největší rámus tak je toto vesměs záležitost pro odborníky. Zkoupení blýskavého koncového dílu ti kromě hezkého pocitu že plašíš babičky na kole a veverky v lese nic jiného nedá