Rover Mini 1.3 SPi 39kW na motorové brzdě
Napsal: 09. čer 2008 12:41
o víkendu jsem se na srazu ve Zvoleně jak slepý k houslím dostal k něčemu co mi sice vrtalo dlouho hlavou, ale nikdy jsem se k tomu neodhodlal.. a to.. jako bonus ke krásné trofeji jsem dostal poukaz na bezplatné otestování auta na profesionální motorové brzdě v ceně 1500Sk..
vždycky mě zajímalo jestli ten utlumený výkonnostní údaj 39kW tedy jen cca 52koní v techničáku není třeba jen omyl.. jestli to není stejných 63k jak máte všichni SPi a MPičkáři.. měl jsem z toho trochu strach, jestli motor vydrží ten nápor.. jenže výsledné čisté měření (pokud to neodflákli) když nepočítám technickou přípravu a zahřívání motoru se odbylo velice rychle. Podle měření se tedy ukázalo, že údaj v TP nelže.. všechno šlo velice rychle.. předními koly jsem najel na rotační válce, Mini se připoutal kurtama aby po válcích nechodil a před auto se dal silný větrák aby se motor stačil chladit. Pak si dovnitř sedl jen technik a pomocí dálkového ovládání si upravoval program podle potřeby.
tady jsou naměřené údaje:
Korigovaný výkon: 50,1PS
Výkon motoru: 49,7PS
Výkon na kole: 38,3PS
Ztrátový výkon: 11,4PS
Max.výkon při 5310 ot./min.
Točivý moment: 76,9Nm
Max.točivý moment při 3785 ot./min
Maximální dosažené otáčky: 6835 ot./min.
vždycky mě zajímalo jestli ten utlumený výkonnostní údaj 39kW tedy jen cca 52koní v techničáku není třeba jen omyl.. jestli to není stejných 63k jak máte všichni SPi a MPičkáři.. měl jsem z toho trochu strach, jestli motor vydrží ten nápor.. jenže výsledné čisté měření (pokud to neodflákli) když nepočítám technickou přípravu a zahřívání motoru se odbylo velice rychle. Podle měření se tedy ukázalo, že údaj v TP nelže.. všechno šlo velice rychle.. předními koly jsem najel na rotační válce, Mini se připoutal kurtama aby po válcích nechodil a před auto se dal silný větrák aby se motor stačil chladit. Pak si dovnitř sedl jen technik a pomocí dálkového ovládání si upravoval program podle potřeby.
tady jsou naměřené údaje:
Korigovaný výkon: 50,1PS
Výkon motoru: 49,7PS
Výkon na kole: 38,3PS
Ztrátový výkon: 11,4PS
Max.výkon při 5310 ot./min.
Točivý moment: 76,9Nm
Max.točivý moment při 3785 ot./min
Maximální dosažené otáčky: 6835 ot./min.