Stránka 1 z 1
Zvyšování výkonu jednotky 998 ccm
Napsal: 26. črc 2008 01:18
od webmasterMini
Právě jsem na
www.mini.cz zveřejnil
Vrabiho článek o instalaci Stage 1 kitu.
Pokud máte kritiku, upřesnění, doplnění a pod. tak sem s tím.
(Zároveň se omlouvám autorovi, že to tak dlouho trvalo.)
poznatky
Napsal: 09. srp 2008 13:21
od cappy
Tak ten stage kit 1 jsem zkusil a nepoznal jsem rozdíl ale spíš to bylo tím že jsem měl hodně jetý blok. nejsem moc zběhlý ale doporučil bych si ke stage 1 přibrat i pružinu do karburátoru s většín odporem(v minisport jsou hned tři), sehnat karburátor Hif 38 a ty svody obalit páskou na výfukové potrubí, dále ten inlet maniflow připojit na vodní chlazení když je to auto už jednou rozdělané tak ať se to nemusí dělat podruhé.
PS: jinak po instalaci nečekejte že budete trhat asfalt obvzlášť pokud máte vaše mini posazené na 13kách.
pa
MINI POWER
Napsal: 13. srp 2008 01:50
od highlander
CHLAPY JSEM STREDNE POKROCILY ALE O VASICH VIIICE VYKONECH JSEM NESLYSEL-MOHLI BYSTE ME ZAUCIT ? O PRUZINCE U HF A CELKOVE V CEM KIT UPRAVY SPOCIVA? DIKI MIRAJS
Napsal: 15. srp 2008 14:37
od vrabi
Pružinka ti udělá "ostřejší" reakci karburátoru v návaznosti na plynový pedál. No a o kitu máš povídání v tom článku v odkazu, pokud ti něco není jasné ptej se konkrétně a rád ti odpovím. Konkrétně u mě byl nárůst výkonu po montáži kitu velmi výrazný. Jinak jsem k těmto věcem dost skeptický a zdaleka jsem neočekával výsledek, který se nakonec dostavil
Buď si můžeš sehnat kompletní kit včetně celého výfukového potrubí a nebo koupit tzv. half sadu (tu jsem měl já) kdy z výfukového potrubí dostaneš pouze svody a zbytek výfuku si vytvoříš dle svých představ. Když si vzpomenu, hodím ti sem fotky zbytku výfuku co jsem si vyrobil.
Napsal: 16. srp 2008 16:15
od richard
Rapídne sa mi na 998 A plus podarilo zvýšiť výkon pocitový len týmto spôsobom.
Velká hlava 12G , LCB potrubie, ostrá vačka, 2 karburátory + KN filtre,bezkontaktný rozdelovač a teraz to auto jazdí úplne ináč dá sa točiť do 7000rpm, ale ešte by to potrebovalo prevod 3,44 aby to stíhalo aj v kopcoch a lepšie v akcelerácii.Keď s tým chcete jazdiť svižnejsie tak to treba držať nad 4000rpm ale to už je spotreba 8 - 9L. Kolesá mám 165/60 12. Ale vy čo máte 12 alebo 13 kolesá a dali by ste prevod 3,44 alebo kratší tak to by ste už cítili zmenu lebo MINI 1000 na 13 kolesách vôbec niejde. A ešte sa stým mojím chystám ísť na brzdu tak potom uvidíme ako sa mu vskutočnosti zvýšil výkon.
Napsal: 16. srp 2008 22:05
od highlander
chlapy porad mi to neni jasny..uceny z nebe nespadl a ckoliv ted opravuju bouracky jako vyuceny truhlik,, v cem teda spociva hlavni uprvava? je to v kolech,vyfuku a diferaku????
di kza kazdy prispevek,mirajs
Napsal: 17. srp 2008 08:01
od richard
Kolesá nepridávajú výkon, ale okrem nich vo všetkom čo som písal. Najväčší podiel na náraste výkonu má hlava valcov a ostrejšieho chodu motora vačkový hriadeľ. Karburátor tiež len sa musí hodne obohatiť aby dával viacej benzínu( musí byť ten správny), ladené potrubie LCB na lepší odvod spalín a tak ďaľej písať by sa dalo velmi dlho.
Napsal: 18. srp 2008 07:28
od JK Mini
Zdravim,tak se zvyšováním výkonu na MINI nemam přímý zkušenosti,souhlasim s tim co tady chlapy napsali.Ale jen chci napsat k tomu jak tady mnozí tvrdí,že po nasazení 13",nebo širších 12" malej nepojede,jen to nehrabe na každejch světlech,to ne,ale valivej odpor by se měl snížit.Jde jen o konečnej průměr kola směs a profilování dezénu.Nekamenujte mě,můžu to vysvětlit
Re: Zvyšování výkonu jednotky 998 ccm
Napsal: 09. kvě 2010 18:51
od olda
Základním předpokladem zvýšení výkonu je perfektní stav stávajícího motoru. Nevyběhané válce , perfektní sedla ventilů atd, jinak vložené náklady na přestavbu nepřinesou žádný efekt.
Re:
Napsal: 09. kvě 2010 21:45
od spandau
JK Mini píše:Zdravim,tak se zvyšováním výkonu na MINI nemam přímý zkušenosti,souhlasim s tim co tady chlapy napsali.Ale jen chci napsat k tomu jak tady mnozí tvrdí,že po nasazení 13",nebo širších 12" malej nepojede,jen to nehrabe na každejch světlech,to ne,ale valivej odpor by se měl snížit.Jde jen o konečnej průměr kola směs a profilování dezénu.Nekamenujte mě,můžu to vysvětlit
Z vlastnej skúsenosti po nasadení 13" kolies 175/50, je poznať že to mini-mu trocha ubere na sile a to mám 1,3Mpi ktorá je na 13" kolesá "stavaná". Predtým som mal 12" 165/60, pneu v oboch prípadoch YOKOHAMA A539. Ak by som mal liter určite by som išiel na 10". Koniec koncov asi to spravím aj na 1,3-ke..
Re: Zvyšování výkonu jednotky 998 ccm
Napsal: 11. kvě 2010 22:30
od olda
Myslím , že ten přechod na 10" kola nebudete mít tak jednoduchý. Co máte za brzdy v předu ?
Zvýšení výkonu 998cm 28KW - poradí mi někdo?
Napsal: 12. dub 2011 16:13
od Honza Sm.
Hezký den všem, potřeboval bych laicky vysvětlit - má tu někdo zkušenost (předpokládám, že má
)s motorem 998cm 28KW - zvýšením výkonu? Uvažuju jak vylepšit o pár KW a potřeboval bych si udělat představu co to znamená z hlediska zásahu + ceny za něj, eventuálně odkazu, kde můžou zrealizovat (sám si netroufnu). Btw. nehledám žádné brutální zvýšení, spíše optimálně dorovnat do úrovně 1.3. Díky za info a vysvětlení ve formátu "pro absolutního analfabeta".
Re: Zvýšení výkonu 998cm 28KW - poradí mi někdo?
Napsal: 12. dub 2011 17:05
od worrycz
Jsme sice z jine sekce, ale neda mi to. Neni lepsi poridit 1,3 bez uprav a budes mit to, co chces ?
Myslim, ze je to levnejsi reseni nez "tunit" litra...
Re: Zvýšení výkonu 998cm 28KW - poradí mi někdo?
Napsal: 12. dub 2011 17:44
od MiniMike
asi jako Worry....
jinak pises, ze nechces nic brutalniho, ale mas zajem se ze 40koni dostat na 65koni.... coz mi prijde jako brutalni dost
jinak jako nejjednodussi postelovani litra (za malo penez) je poridit Stage 1 sadu z Anglie, neprida to asi skoro nic, jen lepsi pocit