Prepnout do plneho zobrazeni
Pohonné jednotky v Mini a všechny úpravy s nimi spojené...
Odeslat odpověď

Zvyšování výkonu jednotky 998 ccm

26. črc 2008 01:18

Právě jsem na www.mini.cz zveřejnil Vrabiho článek o instalaci Stage 1 kitu.
Pokud máte kritiku, upřesnění, doplnění a pod. tak sem s tím.

(Zároveň se omlouvám autorovi, že to tak dlouho trvalo.)

poznatky

09. srp 2008 13:21

Tak ten stage kit 1 jsem zkusil a nepoznal jsem rozdíl ale spíš to bylo tím že jsem měl hodně jetý blok. nejsem moc zběhlý ale doporučil bych si ke stage 1 přibrat i pružinu do karburátoru s většín odporem(v minisport jsou hned tři), sehnat karburátor Hif 38 a ty svody obalit páskou na výfukové potrubí, dále ten inlet maniflow připojit na vodní chlazení když je to auto už jednou rozdělané tak ať se to nemusí dělat podruhé.
PS: jinak po instalaci nečekejte že budete trhat asfalt obvzlášť pokud máte vaše mini posazené na 13kách.
pa

MINI POWER

13. srp 2008 01:50

CHLAPY JSEM STREDNE POKROCILY ALE O VASICH VIIICE VYKONECH JSEM NESLYSEL-MOHLI BYSTE ME ZAUCIT ? O PRUZINCE U HF A CELKOVE V CEM KIT UPRAVY SPOCIVA? DIKI MIRAJS :)

15. srp 2008 14:37

Pružinka ti udělá "ostřejší" reakci karburátoru v návaznosti na plynový pedál. No a o kitu máš povídání v tom článku v odkazu, pokud ti něco není jasné ptej se konkrétně a rád ti odpovím. Konkrétně u mě byl nárůst výkonu po montáži kitu velmi výrazný. Jinak jsem k těmto věcem dost skeptický a zdaleka jsem neočekával výsledek, který se nakonec dostavil :idea: Buď si můžeš sehnat kompletní kit včetně celého výfukového potrubí a nebo koupit tzv. half sadu (tu jsem měl já) kdy z výfukového potrubí dostaneš pouze svody a zbytek výfuku si vytvoříš dle svých představ. Když si vzpomenu, hodím ti sem fotky zbytku výfuku co jsem si vyrobil.

16. srp 2008 16:15

Rapídne sa mi na 998 A plus podarilo zvýšiť výkon pocitový len týmto spôsobom.
Velká hlava 12G , LCB potrubie, ostrá vačka, 2 karburátory + KN filtre,bezkontaktný rozdelovač a teraz to auto jazdí úplne ináč dá sa točiť do 7000rpm, ale ešte by to potrebovalo prevod 3,44 aby to stíhalo aj v kopcoch a lepšie v akcelerácii.Keď s tým chcete jazdiť svižnejsie tak to treba držať nad 4000rpm ale to už je spotreba 8 - 9L. Kolesá mám 165/60 12. Ale vy čo máte 12 alebo 13 kolesá a dali by ste prevod 3,44 alebo kratší tak to by ste už cítili zmenu lebo MINI 1000 na 13 kolesách vôbec niejde. A ešte sa stým mojím chystám ísť na brzdu tak potom uvidíme ako sa mu vskutočnosti zvýšil výkon.

16. srp 2008 22:05

chlapy porad mi to neni jasny..uceny z nebe nespadl a ckoliv ted opravuju bouracky jako vyuceny truhlik,, v cem teda spociva hlavni uprvava? je to v kolech,vyfuku a diferaku???? :shock: di kza kazdy prispevek,mirajs

17. srp 2008 08:01

Kolesá nepridávajú výkon, ale okrem nich vo všetkom čo som písal. Najväčší podiel na náraste výkonu má hlava valcov a ostrejšieho chodu motora vačkový hriadeľ. Karburátor tiež len sa musí hodne obohatiť aby dával viacej benzínu( musí byť ten správny), ladené potrubie LCB na lepší odvod spalín a tak ďaľej písať by sa dalo velmi dlho.

18. srp 2008 07:28

Zdravim,tak se zvyšováním výkonu na MINI nemam přímý zkušenosti,souhlasim s tim co tady chlapy napsali.Ale jen chci napsat k tomu jak tady mnozí tvrdí,že po nasazení 13",nebo širších 12" malej nepojede,jen to nehrabe na každejch světlech,to ne,ale valivej odpor by se měl snížit.Jde jen o konečnej průměr kola směs a profilování dezénu.Nekamenujte mě,můžu to vysvětlit :oops:

Re: Zvyšování výkonu jednotky 998 ccm

09. kvě 2010 18:51

Základním předpokladem zvýšení výkonu je perfektní stav stávajícího motoru. Nevyběhané válce , perfektní sedla ventilů atd, jinak vložené náklady na přestavbu nepřinesou žádný efekt.

Re:

09. kvě 2010 21:45

JK Mini píše:Zdravim,tak se zvyšováním výkonu na MINI nemam přímý zkušenosti,souhlasim s tim co tady chlapy napsali.Ale jen chci napsat k tomu jak tady mnozí tvrdí,že po nasazení 13",nebo širších 12" malej nepojede,jen to nehrabe na každejch světlech,to ne,ale valivej odpor by se měl snížit.Jde jen o konečnej průměr kola směs a profilování dezénu.Nekamenujte mě,můžu to vysvětlit :oops:

Z vlastnej skúsenosti po nasadení 13" kolies 175/50, je poznať že to mini-mu trocha ubere na sile a to mám 1,3Mpi ktorá je na 13" kolesá "stavaná". Predtým som mal 12" 165/60, pneu v oboch prípadoch YOKOHAMA A539. Ak by som mal liter určite by som išiel na 10". Koniec koncov asi to spravím aj na 1,3-ke..

Re: Zvyšování výkonu jednotky 998 ccm

11. kvě 2010 22:30

Myslím , že ten přechod na 10" kola nebudete mít tak jednoduchý. Co máte za brzdy v předu ?

Zvýšení výkonu 998cm 28KW - poradí mi někdo?

12. dub 2011 16:13

Hezký den všem, potřeboval bych laicky vysvětlit - má tu někdo zkušenost (předpokládám, že má :biggrin: )s motorem 998cm 28KW - zvýšením výkonu? Uvažuju jak vylepšit o pár KW a potřeboval bych si udělat představu co to znamená z hlediska zásahu + ceny za něj, eventuálně odkazu, kde můžou zrealizovat (sám si netroufnu). Btw. nehledám žádné brutální zvýšení, spíše optimálně dorovnat do úrovně 1.3. Díky za info a vysvětlení ve formátu "pro absolutního analfabeta".

Re: Zvýšení výkonu 998cm 28KW - poradí mi někdo?

12. dub 2011 17:05

Jsme sice z jine sekce, ale neda mi to. Neni lepsi poridit 1,3 bez uprav a budes mit to, co chces ? :bigups: Myslim, ze je to levnejsi reseni nez "tunit" litra...

Re: Zvýšení výkonu 998cm 28KW - poradí mi někdo?

12. dub 2011 17:44

asi jako Worry....

jinak pises, ze nechces nic brutalniho, ale mas zajem se ze 40koni dostat na 65koni.... coz mi prijde jako brutalni dost :-)

jinak jako nejjednodussi postelovani litra (za malo penez) je poridit Stage 1 sadu z Anglie, neprida to asi skoro nic, jen lepsi pocit :-)
Odeslat odpověď