přehřívání všeobecně většinou má tyto příčiny:
špatný termostat
ucpaný chladič
prasklé těsnění pod hlavou prasklá hlava nebo blok (dost často se stává,že se auto nepřehřívá,ale voda vychrstává ven expanzní nádobou,protože se tlakuje ne přehřáváním ale dostává se tam tlak z válců,což má ve finále důsledek úbytku chladící kapaliny a následkem se začne auto přehřívat,dostává se voda do oleje ...atd ... -ztráta výkonu)
v případě miniho může být teda obráceně vrtule chlazení
může se stát,že lopatky ve vodní pumpě už postupně vyreznou a tak není co by vodu pohánělo - ale tohle je opravdu spíše spekulace,než častá příčina.
pokud se ti "zrácí" olej a není to důsledkem netěsnosti,tak buďto máš vyběhaný motor (změřit kompresi) a nebo má prasklé těsnění pod hlavou,hlavu... zkus se podívat jestli na víku ventilů nemáš třeba olejovou emulzi....
možná jsou i další možnosti,ale tohle mě tak bez nějakého uvažování napadlo