CLASSIC MINI
http://classic.minicooperklub.cz/

Rozpoznání motoru Karburator/SPi/MPi
http://classic.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=6&t=2219
Stránka 11

Autor:  Aldrian [ 17. zář 2008 14:43 ]
Předmět příspěvku:  Rozpoznání motoru Karburator/SPi/MPi

Ahoj, zdravím všechny příznivce MINI.

Už hodně dlouho uvažuji o koupi old MINI a v současné době pročesávám internet a sháním.

Rozhodl jsem se, že když už tak Cooper 1,3 karbec.
Co si budem povídat, tak peněz "moc" neni, ale je garáž,nářadí, snad i šikovnost a spousta známých okolo aut. - takže to bude auto na renovaci.

Ale abych se dostal k tomu co jsem teď chtěl - dá se poznat z obrázku motoru typ? (jestli je to karbec nebo SPi/MPi)

třeba todle je co?:

Obrázek


PS:už jsem reagoval na jeden inzerát. A výsledek ?- chodí mi tuna německýho SPAMu :roll: :o :)

PS2: Škoda že jsou NarozeMINI až u Brna zajel bych se podívat a načerpat inspiraci...

Autor:  MiniMike [ 17. zář 2008 14:51 ]
Předmět příspěvku: 

tak ohledne rozpoznani ;-)

to co jsi poslal na obrazku ty, je 1,3 SPi - tz. jednobodova strikacka, pozna se to hlavne podle toho, ze ma nalevo (pri pohledu zepredu), tu hlinikovou krabicku a nadobku na ostrikovace ma v kufru.

karburator vypada obdobne, jen nema "chytrou" krabicku a misto ni ma umistenou nadobku na ostrikovace

a MPI vypada uplne jinak ;-) ma chytrou krabicku, ma jinak usporadanej alternator a hlavne uz nema chladic a vrtuli napravo (jako na obrazku), ale ma naporovy chladic s vrtuli a hlavne je tam asi tak 2x vic dratu, nez u SPi a 4x vic dratu nez u karburatoru :-)

snad ti to takhle bude stacit ;-)

Autor:  Aldrian [ 17. zář 2008 15:31 ]
Předmět příspěvku: 

MiniMike píše:
tak ohledne rozpoznani ;-)
.....


Díky za rychlou a jasnou odpověď.

No a jelikož teď tady budu asi otravovat víc :D :D (teda snad se mi povede nějakého miníka sehnat) a zahlíd jsem článek o příspěvcích na chod fóra, tak by bylo asi vhodný taky přispět

takže předpokládám že todle číslo platí: 78-8820690277/0100

OK?

Autor:  Lucas [ 18. zář 2008 18:26 ]
Předmět příspěvku: 

zas tolik drátů v MPi není :lol:
já mám stále svojeho Miňase a ani není podřeba se rypat s nějakou eletrikou -stále vesele jezdí bez problemů :wink:

Autor:  Karolcom [ 19. zář 2011 12:03 ]
Předmět příspěvku:  Re:

karburator vypada obdobne, jen nema "chytrou" krabicku a misto ni ma umistenou nadobku na ostrikovace


Dovolim si nesuhlasit.. :?
Moj Karbik tu "chytrou" krabicku nema, ale zase na miesto nej... je nic.. ! Tu nadobku mam v kufru..

Dosiel som na to pred chvilkou ked som hladal odpoved na otazku.. Aky Karbik to vlastne mam..???
Na tomto fore som toho moc nenasiel, na zahranicnych hovoria zas ze HS a HIF su rovnake (HIF modernejsie):

HS6 = HIF44 = 44mm = 1"3/4
HS4 = HIF38 = 38mm = 1"1/2
HS2 = 32mm = 1"1/4

Kazdy hovori nieco ine, ale vraj BO mali povodne HIF38.., tak predpokladam ze mam HIF38... moze mi to niekto potvrdit? :?


Dik

K.

Autor:  Aldrian [ 19. zář 2011 12:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozpoznání motoru Karburator/SPi/MPi

Čau,

no otázka jestli máš HS nebo HIF je jednoduchá, HS má plovákovou komoru vedle sebe, zatímcí HIFF jí má "pod sebou".

Viz obrázky.

Já jsem nakonec sehnal cooper 1,3 carb z 91roku a mám tam 100% HIF 44. A nádržku tam kde má SPI elektroniku.

Teoreticky je možné že máš předělané SPI, protože jsem neslyšel, že by modely před SPI měli nádržku vzádu. Ale možné je lecos.

Jinak ty rozměny co uvádíš je pravda a je to myslím průměr do sání, takže se to změří a zjistíš co máš.

Přílohy:
Poznámka: HS6
1.JPG
1.JPG [ 25.96 KiB | Zobrazeno 9847 krát ]
Poznámka: HIFF44
SU-hif44.jpg
SU-hif44.jpg [ 30.7 KiB | Zobrazeno 9847 krát ]

Autor:  Karolcom [ 19. zář 2011 15:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozpoznání motoru Karburator/SPi/MPi

[quote="Aldrian"]
Teoreticky je možné že máš předělané SPI, protože jsem neslyšel, že by modely před SPI měli nádržku vzádu. Ale možné je lecos.


Tak to si ma moc nepotesil, neviem ako to mam chapat.. :?
Dufam ze to neni nejaka skladacka...

...ale google nasiel nejake karb bez nadobky v motorovom priestore..

Poteste ma niekto ze mate podobny "pripad" :biggrin:

K.

Autor:  Karolcom [ 19. zář 2011 15:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozpoznání motoru Karburator/SPi/MPi

Rad by som to vymazal, ale nejde mi to..

Autor:  Colic [ 19. zář 2011 15:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozpoznání motoru Karburator/SPi/MPi

Karolcom píše:
Aldrian píše:
Teoreticky je možné že máš předělané SPI, protože jsem neslyšel, že by modely před SPI měli nádržku vzádu. Ale možné je lecos.


Tak to si ma moc nepotesil, neviem ako to mam chapat.. :?
Dufam ze to neni nejaka skladacka...

...ale google nasiel nejake karb bez nadobky v motorovom priestore..

Poteste ma niekto ze mate podobny "pripad" :biggrin:

K.




Nejde o to že by to byla skládačka, ale o to že SPI vstřikování je celkem poruchové a blbě se opravuje tak to spousta lidí předělává na karburátor, který je "hloupý" a nemá se na něm v podstatě co pokazit, takže nebuď smutný, naopak nečekají tě do budoucna problémy ;-)

Autor:  Karolcom [ 20. zář 2011 09:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozpoznání motoru Karburator/SPi/MPi

No neni to az tak zla sprava, ale hlavne ze : "100 procentlich original, selbe zustand als in 94.." :blink:
Kazdopadne dik za info..

K.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/