02. črc 2007 12:35
Takže jsem si v pátek udělal půl dne volno a vydal jsem se Vážení a milí čtenáři na výlet směr Vrbno pod Pradědem, abych pro Vás nabylé poznatky a zkušenosti s firmou Bitpower shnul do následujícího článku..
Tohle téma mě přivedlo na myšlenku, že když MPi se dá "čipnout", tak proč by se něco (byť teda ne v plném rozsahu) nedalo udělat i s tím SPi.. hlavně s těmi co jsou uškrcené na 52k.. tedy prostoru ke zvýšení výkonů docela dost.. po prohlédnutí webu jsem obě firmy co to dělají a mají Mini v nabídce kontaktoval se stejným dotazem, ačkoli bylo zjevné, že firma Maxpower bude nejspíše jen nějakou spolupracující firmou či pobočkou, neb její údaje i grafika technických údajů byly úplně stejné jako u Bitpower. Tedy na obě firmy putoval pomocí webového formuláře dotaz, jestli jsou schopni a ochotni něco podniknout i s motorem SPi.. odpovědi na sebe sice nechaly čekat cca dva týdny, nicméně jak přišly, tak to nabralo rychlý spád.. Odepsali, že to ve své podstatě možné je, ale zatím nic neslibujou a potřebujou vidět řídící jednotku nafocenou v rozloženém stavu, anebo si se mnou dají schůzku a mrknou na to svým odborným okem.. OK.. říkám si.. Minik mi stojí měsíc v garáži a na srazy se nějak díky práci nemůžu dostat, tak si dám 250km výlet a provětrám sebe i Mini..
V pátek po druhé hodině tedy vjíždím do Vrbna pod Pradědem a říkám si, že v takovém podhorském městečku bych rozhodně nehledal firmu, která má v automobilovém sportu a tuningu takové jméno.. o to větší překvapení pak bylo, když jsem sídlo firmy, kancelář i samotné pracoviště nalezl až na kraji města v obytné zóně vedle řadových domků kousek od lesa.. celá firma sídlí v budově přestavěné asi trojgaráže.. ale interiér a funkční vybavení dalo zahnat veškerým pochybnostem.. opravdu jsem byl v chiptuningovém ráji.. uvítali mě oba společníci.. a to že mi vykali nebylo jen zdvořilostní, ale připadlo mi, že byli oba mladší než jsem já.. nicméně jejich přístup byl opravdu profesionální a sympatický po všech stránkách.. dokonce jsem hned dostal nabídnutou plechovku Red Bull..jen nevím jestli je to proto že jsem byl oblečený v barvách Red Bull KTM, nebo je to standartní přístup ke každému zákazníkovi.. tedy po tom co na parkovišti obdivovali Mini a já zase jejich sporťáky se jal vymontovávat řídící jednotku a jak jsme se domluvili,že pokud by měl být výsledek nejistý případně zcela mizivý, že se do ničeho nebudeme pouštět. Tak se v dílničce dal do rozebírání řídící jednotky.. šroubků z toho vymontoval dvě hromádky, ale ta základní deska stále držela na dalších a dalších.. hned po oddělání vrchního deklíku ho ale málem trefil šlak, když se mě ptal s vykulenýma očima "víte co je ale největší šupa?" když jsem odpověděl, že tedy skutečně nevím, tak říkal, že celá řídící jednotka oproti očekávání očividně už od výroby není vůbec izolovaná proti vlhkosti, což při jejím umístění hned za mříškou je na pováženou.. nicméně jsme tedy ofoukali 15let starý prach a pokračovali.. celá základní deska ale drží na pár šroubech, které jsou očividně přilepené do samotného hliníkového výlisku.. takže i přes zoufalou snahu nás obou v dokonalé spolupráci se nám nepodařilo tyhle šroubky povolit, tím pádem celý pokus o zásah do řídící jednotky na tomhle krachl, protože nebylo možno cokoli udělat.. nicméně se mi dostalo nějakého alespoň teoretického vysvětlení co a jak by se dalo byť u takové analogové řídící jednotky udělat, protože snad něco podobného dělali na starých bavorácích, které jsou připravované na kopce.. no tak jsme ji namontovali zpátky..
Ale jak říkám, jejich přístup byl opravdu v pohodě, tak jsme kecali a já nakousl téma diagnostika.. že podle mnohých i starých minikářů "SPi prý nemá diagnostickou zástrčku.. a že pokud se mi to podaří najít a napojit, že budu první v Evropě a že tam kde mi to udělají budou klidně jezdit i z Prahy".. no tak jsem jim říkal, že zástrčku mi našli už v Ostravě, ale nic nezjistili.. oni na to, že se ani nediví, protože tyhle staré systémy fungovaly na jiném principu než současné a to na principu vyblikávání závad.. a že mají teda čas než přijede další zákazník a teda mi aspoň pomocí diagnostického softwaru pomůžou objasnit, co by mě mohlo u SPi zlobit a na co si dát pozor.. takže kdyby někdo chtěl schéma SPi vstřikování, popisu a pár radama na co se kouknout pokud zlobí apod. můžu poskytnout..
Já osobně jsem tedy odjel s nepořízenou, ale s příjemným pocitem, že jsem to alespoň zkusil a že snaha byla ze všech stran.. takže vlastníky SPi asi nepotěším, ale pro Vás majitelé MPi bych tuhle firmu rozhodně doporučil.. určitě nešlápnete vedle pokud teda toužíte ze svých miláčků zístat pár koníků navíc.. obecně to prý dělá v průměru tak 10% výkonu a kroutícího momentu.. a důzazem o dobré pověsti a nespíš i důkazů dobré práce této firmy je i to že jeden známý, kterého považuju za jednoho z největších šetřilků a pánů Opatrných v mém okolí si u nich nechával přečipovávat jeho Porsche 911 turbo.. sice netuším co ho k tomu vedlo, nicméně si pro to vybral právě tuto chiptuningovou firmu a byl spokojen.. takže toť vše.. nemám co více dodat..