CLASSIC MINI
http://classic.minicooperklub.cz/

Jaký motor je nejlepší? Litr.. třináctka nebo stříkačka?
http://classic.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=6&t=42
Stránka 46

Autor:  MiniMike [ 02. srp 2005 21:38 ]
Předmět příspěvku: 

takze jeste neco malo k technice:

motor - rychlost - zrychleni - spotreba
1,3MPi (63koni) - 148kmh - 13s - 8,5/5,5/6,6
1,3 (63koni) - 148kmh - 12,5s - 8,4/5,8/7,1
1,3 (53koni) - 143kmh - 13,8s - 8,2/5,5/7,7
1,3 karburator (61koni) - 148kmh - 11,2s - 7,6/5,7/7,3
1,0 (41koni) - 132kmh - xx,xs - 7,6/4,7/6,4

tot asi vse :-) tedy vic sem toho nenasel ;-)

a tady takovej malej prehled ve formatu PDF. zde

Autor:  Jiřík [ 03. srp 2005 17:38 ]
Předmět příspěvku: 

tak takhle si predstavuju vysperkovany mini motor....
http://jj.trideja.com/MyMini/05-03/pages/IMG_0758.htm

Autor:  MiniMike [ 03. srp 2005 19:57 ]
Předmět příspěvku: 

no motor to je peknej ;-)
ale neni to na kazdodenni jezdeni ;-)

Autor:  mk [ 04. říj 2005 00:49 ]
Předmět příspěvku:  Jaké motory...? - karburátor nebo vstřikování

Ahoj všem,
jsem tu novej a chtěl jsem vás poprosit o pár info..

Chtěl bych vědět do jakýho roku jsou Mini s karburátorama a jaký všechny motory se tam dávaly (nejvíc by mě zajímala 1.3, výkon,atd..a taky cooper S nebo jak se mu říkalo, takovej ten víc naduplej a jestli se dá vůbec sehnat :? ). A co se tam dávalo za motory pak...

Nebo určitě budete vědět, kde bych si to mohl přečíst...aby jste to tu nemuseli vypisovat, chtěl bych toho vědět totiž víc... :wink:

Díky moc za každou radu..info..
Karel

Autor:  PEPE-K [ 04. říj 2005 09:39 ]
Předmět příspěvku: 

Jen se tak otáčím :) chceš-li o Mini vědět víc, pohledej na foru, taky na www.minicooperklub.cz a najeď na www.mini.cz , tam jsou nejen informace, ale i užitečné odkazy. Jestli chceš mít i něco doma, bezvadná je kniha "Mini" od Juraje Bukvčáka, vydal to Computer press a stojí tři stovky... stojí za to. Jinak Mini Cooper S, se dělal v několika více méně odlišných verzích prakticky až do konce výroby, a sehnat se dá, jen to chce trochu hledat, jen s prvními verzemi se jen tak nepotkáš, jsou vzácné. :D Tak to jen tak co si teď vzpomenu, aby nový fanda nezůstal zcela bez informací... :wink: Mini zdar PEPE-K

Autor:  MiniMike [ 04. říj 2005 11:09 ]
Předmět příspěvku: 

No takze taky se pripojim par informacemi ;-)

karburatory se delali asi do roku 1993, kdy je pak nahradili jednobodovy vstriky.

motory v mini se delali, v pocatcich 850ccm, pote 1,0l a 1,3l. Vykonove se lisily dle roku vyroby a dle nejakejch norem.

jinak jak pise Pepek, hodne toho je napsano v knize od Juraje.

a k tomu Cooper S, jestli ho sezenes budes dobrej, protoze oni se delali jen asi do roku 70, kdy BMLC prestalo spolupracovat s Johnem Cooperem (timto chci opravit Pepka ;-) ) a pak znovu az pred koncem vyroby, takze je to hodne velka rarita a tim padem i hodne cenena.

Autor:  Martina a Vilda [ 25. říj 2005 23:45 ]
Předmět příspěvku:  Motorizace

Dneska jsem to naše MINI trochu protáhl a zjistil jsem,že se s ním člověk nesmí moc mazlit.Auto jede jak pila,nevím,kolik jsem jel,ale na otáčkoměru jsem měl něco málo přes pět tisíc ot./min.
Všechno bylo v té rychlosti docela zrychlené a pocit perfektní.
Mám 1.3 Karbec.
Pokuste mi prosím sdělit,kolik má 1.3 přesný obsah válců,uvažuji o LCB svodech.Ve Státech je nabízí za 170$. mají 1.75" vnitřní průměr trubek
(45mm) a k nim navazující výfuk za stejnou cenu a je to ůplně rovná roura,která se nenápadně rozšiřuje do kužele a na konci má průměr 60mm.Předem děkuji za odpověď,

Pavel

Autor:  Ondra [ 26. říj 2005 09:24 ]
Předmět příspěvku: 

Koukám, že Pavel se ukázal na fóru.. tímto ho vítám a pokud mu někdo můžete poradit, tak to rozhodně udělejte, protože to není člověk co by něco říkal jen tak do větru.. Rozhodně by se hodila i nějaké srovnání s cenama co se dají splašit v Evropě, protože díly z Ameriky budou asi v konečné ceně pekelně předražené.. Takže pokud to čte někdo kdo ví za kolik se to dá splašit v Anglii a nechat objednat nebo v Německu/Rakousku, tak se zkuste rozpomenout a napište.. Sice nemám 1.3, ale pokukuju a taky mě to docela zajímá..

Autor:  Návštěvník [ 16. pro 2005 15:09 ]
Předmět příspěvku:  Postřehy ohledně motorů - litr nebo . . .?

To Jozzy: Cena by třeba i šla, ale já nechci litřík. Polemizovali jsme na toto téma s O.T. a dávám mu zcela za pravdu s tím, že tenhle motor je na realizaci mých plánů slabý. Už jen kvůli kolům, podívejte se třeba na MiniMika, dal na auto třináctky a už se taky začíná poohlížet po 1,3 ... A konzultace fin. zdrojů dopadla hrozně! Prý času dost a Mini se jim nějak nezdá, PCHE! No asi to znáte. Potřebuju dobře placenou brigádu na smlouvu, aby bylo z čeho šetřit, jinak si můžu hodit mašli...

Autor:  PEPE-K [ 16. pro 2005 15:14 ]
Předmět příspěvku: 

Jejda, už bych se měl taky zalogovat, když už někomu píšu. Promiňte, ten anonymus nahoře jsem byl já...
A ještě Mikovi: díky za info, tohle jsem nevěděl. Ale prozatím by to bylo fuk, auto bych nechal nějakou dobu v garáži, opravy a tak a pak bych teprve sháněl doklady. Příp. bych už s doklady dal značku do depozitu.

Autor:  MiniMike [ 16. pro 2005 16:03 ]
Předmět příspěvku: 

to Pepek: ja nepoznal rozdil kdyz sem dal na Mini 13 nebo kdyz sem jezdil na 12 ;-) jedinej rozdil byl v tom, ze jizda na tech 12 je takova komfortnejsi :-)

a ja stejnak na motor v soucasne dobe ani nemam ;-) bral sem to jako takovej blbej vtip ;-) me ten litrik uplne staci ;-) stejnak po meste vic jak 50 nejedu, takze uplne staci :-)

Autor:  PEPE-K [ 19. pro 2005 15:12 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to pak ano, jestli to bereš na jízdu po městě, tak prosím, ale já bych chtěl dát na auto třináctky a trochu poblbnout s motorem, takže se mi na to zdá 1.3 výhodnější...
A neříkej, že jezdíš ve městě jen 50km/hod... To ti s Mini nikdo neuvěří! :D :D :D

Autor:  MiniMike [ 19. pro 2005 15:48 ]
Předmět příspěvku: 

to Pepek: no to je sice pekny, ze planujes upravy na motoru a taky vim, ze se lepe hodi na upravy 1,3, ale tak kdybych mel cekat az na mini s 1,3l motorem, tak se auta nikdy nedockam. Radsi budu 3roky jezdit s litrem, a auto dostanu pekne do ruky, nez abych na nej 3roky cekal a pak se v tom zabiju, protoze si budu myslet, ze to vsechno snese a skutek utek ;-) a sejnak ti 90% minikaru rekne, ze je litr dostacujici :-)

P.S. no nejezdim ;-) ale rekneme, ze rozdil mezi 1,0 a 1,3 je jen v lepsim zrychleni (s tim spojeny lepsi kroutici moment a tak) a maximalni rychlosti ;-)

Autor:  PEPE-K [ 20. pro 2005 12:57 ]
Předmět příspěvku: 

to Mike: možná jsem tak nevyzněl, ale zcela souhlasím. :shock: Zpočátku ho nechat, porozumět mu, naučit se ho vnímat a pak až třeba nějaké decentní modifikace vstříc originalitě, přesně tak. Chci se též s Miníkem prvně sžít, než cokoli změním, abych měl pocit, že to k něčemu bylo. Stejně by to bylo na delší čas, peníze si doma netisknu :lol: a třeba zjistím, že to nebude zapotřebí...
A po 1,3 se poohlížím proto, že dejme tomu za dva tři roky si další Mini asi nebudu moci dovolit, resp. rád bych si ho nějakou delší dobu nechal a pracoval na něm. Proto chci auto, které by bylo dobrým základem i do budoucna.

Autor:  minimar [ 20. pro 2005 13:52 ]
Předmět příspěvku: 

to PEPE-k: dovolim si poznamenat jednu poznamocku teraz v tejto dobe este su miniky a za tie tri roky co planujes tak cena si myslim streli eeeeste podstatne vyssie takze ked to dam do kopy auto s litrom dnes karoseriu do pucu potom jazdit a bavit sa a casom 1.3 ak budes chciet pride... moj nazor... ja ho praktikujem a vychadza. Zober si este ze ked 1.3 zozenies iba ten motor jazdis dalej s litrom a popri tom poupravujes motor do idealneho stavu , vymenis a nasledne mas motor litra v zalohe, co pri minikoch nikdy nie je k zahodeniu :wink:

Autor:  MiniMike [ 20. pro 2005 14:24 ]
Předmět příspěvku: 

presne jak pise minimar, musim s nim ve vsem souhlasit.

Autor:  PEPE-K [ 20. pro 2005 17:53 ]
Předmět příspěvku: 

Jsem rád, že mám možnosti konfrontovat své názory s někým zkušenějším... Díky.


Růstu cen se taky bojím. Hodně mě proto zaujal ten kousek tuhle nahoře, jelikož ačkoli bez dokladů, je to i tak myslím skvělá cena za (alespoň co tu Jozzy naznačil) skvělé auto, které náhodou je moje hledaná 1.3. Tu bych tam viděl raději proto, protože si myslím, že je to trochu silnější sériová alternativa pro Mini. Bojím se, že za dva tři roky bych jenom motor 1.3 za pro mě přijatelný peníze nesehnal. Tím však jakkoli neshazuji jedničku, mít motor v záloze asi opravdu má něco do sebe...


Jen bych raději hned napoprvé tu 1.3, když bych ji tam pak stejně chtěl dát. Možná jsem prostě paličák, ale říkám na rovinu, že nemám na to, abych měnil motor 1.0 za 1.3 a tak se po ní sháním rovnou. CO myslíte, je špatně tak uvažovat? Díky PEPE-K

Autor:  MiniMike [ 20. pro 2005 22:59 ]
Předmět příspěvku: 

to Pepek: no tak na uvazovani neni nic spatnyho, ale spis jde o to, jakou mas prioritu? Jestli proste koukas jen na motor a na auto ne, tak je to pak tezky, ja osobne bych spis preferoval koukat po aute jako takovem (dobry technicky stav) a az pak vybirat motor, takze radsi bych si koupil lepsi auto s litrovym motorem, nez horsi auto s 1,3. A je to taky dano cenou, pokud budou stavy totozne, bude vzdy 1,3 o nejaky ten tisic drazsi a pokud pises, ze ted moc penez nemas, tak bych spis volil litr, kvuli tomu, abych mohl konecne jezdit, nez setrit 2 roky na 1,3 a o Mini pouze jen snit.

Autor:  minimar [ 21. pro 2005 00:44 ]
Předmět příspěvku: 

len tak mimochodom ak je liter dobry a desinkami kolieskami to by si pozeral co dokaze urobit :shock: , a este nieco... s litrom rob co chces aj tak ho do uzkych nedostanes a ani on teba... myslim tym ze ta odvezie tam kam namieris a nebudes sa z polovice cesty vraciat :D

Autor:  PEPE-K [ 21. pro 2005 10:44 ]
Předmět příspěvku: 

oba: Docela jsem o tom včera prřemýšlel a rád bych svůj názor nějak uzavřel: je určitě jasné a plně souhlasím, že kdyby se naskytla možnost koupit zachovalé mini s jednolitrem, tak do něj samozřejmě půjdu. Přece jen chci jezdit a ne jen snít, nejsem blázen.
Možná jsme se jen špatně pochopili v tomto - neříkám, že bych nebral mini 1.0, kdyby bylo fakt k mání v dobrém stavu, za dobrou cenu a tak vůbec. Nehledím je na motor šmankote. Chci auto, ne jen motor. Navíc, jestliže tu s tím motorem máte dobré zkušenosti, určitě mi to o něm něco vypovídá, nebojte. Mým názorem je, že 1.3 je silnější originální motor, takže je o trochu agilnější a výkonnější. Neříkám tím ale, že jednolitr je slabý.
Je sice krásné, že by se motor dal vyměnit, ale za jakou cenu? Mám pocit, že většinou se mění za 1.3, takže jich zase až tolik volně a levně nebude, to abych se vyjádřil k té výměně. Rádi si připlatím pár tisíc za silnější motor v dobrém stavu, protože ladění 1.0 by sežralo stejně ne-li víc. Pokud bych ovšem s motorem něco dělal. Ale jsem ten typ, co na autě pořád něco kutí. U mini to není levná sranda a tak bych byl rád za o něco výkonnější motor už v základu, na který bych nějakou dobu nemusel sahat v úpravách, protože na mini je dostačující. Tím by zbylo více peněz na auto jako takové. Samozřejmě, jednolitr stačí taky, říkáte to a já vám věřím, ale kdyby se vám naskytla příležitost koupit 1.3 ve slušném stavu a za dobré peníze, hledali byste dál jednolitr?? Mylím, že ne a já taky. Ale pokud by ta možnost nebyla, tak do jednolitru jdu a ne že ne. V tom souhlas, určitě.
Chci mini a vím, že těch za dobrou cenu je čím dál tím méně, takže donekonečna hledat nemůžu. Takže až to téma koupě bude u mě aktuální, poohlédnu se samozřejmě jak po kvalitních jednolitrech tak i po 1.3kách. A dám určitě přednost tomu skutečně lepšímu, ne tomu, které bude mít 1.3. Ale o tom vy budete určitě vědět, protože jste taky fandové z fora a tyhle věci si tu přece říkáme... :D :D :D HAWK.

Stránka 46 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/