CLASSIC MINI
http://classic.minicooperklub.cz/

Jaký motor je nejlepší? Litr.. třináctka nebo stříkačka?
http://classic.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=6&t=42
Stránka 56

Autor:  minimar [ 21. pro 2005 15:04 ]
Předmět příspěvku: 

HAWK :wink:

Autor:  martty [ 21. pro 2005 17:52 ]
Předmět příspěvku: 

to PEPE-K: já mám na mini 13-ky a co myslíš že tam je za motor???? Litr... Pravda je že je to pro něj dost těžký se tahat s takouvýma kravskýma kolama,ale na vzhled je to pěkný a hlavně mě to nikdy neustřelí.Z toho plyne že se prostě učim mini ovládat a ty 13-ky mě už kolikrát zachránili... Momentálně ale chci motoru ulechčit a pořídit si 10-ky.Podle mě si s drakem užiju víc legrace a hlavně zmenšim riziko,že mi zase prasknou čepy.A jak psal minimar dovedu si i s litrem podobné kousky jako ty s 1,3 a 13 kolama...... Čistě můj názor...

Omlouvám se autorovy příspěvku za odbočení od tématu..... 8)

Autor:  chuckeen_007 [ 04. črc 2006 21:33 ]
Předmět příspěvku:  Co je lepší do mini ,karburátor nebo vstřikování

Zdravim všechny miníkáře , mam prosbičku , chci si koupit minika ale nemužu se rozhodnout , jestli karburator nebo vstřikování , mohli byjste mi poradit , co je lepší a jake jsou pro a proti ?? dik všem :D

Autor:  richard [ 25. říj 2006 06:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Co je lepší do mini ,karburátor nebo vstřikování

chuckeen_007 píše:
Zdravim všechny miníkáře , mam prosbičku , chci si koupit minika ale nemužu se rozhodnout , jestli karburator nebo vstřikování , mohli byjste mi poradit , co je lepší a jake jsou pro a proti ?? dik všem :D

Vstrekovanie keď funguje ako má tak je lepšie na bežné jazdenie. Ale keď človek chce to auto upravovať tak určite je na to lepší karburátor. To sa týka aj lacnejšieho servisu a udržby karburátora. A výkon je podstatné lepší u karburátora. Vsrekovanie je dosť blokované alé iné je to u novších MPI.

Autor:  vrabi [ 25. říj 2006 08:29 ]
Předmět příspěvku: 

Plně souhlasím s richardem, karburátor opravíš doma v garáži a nabízí daleko větší potenciál pro úpravy a za levnější peníze. Osobně jsem se rozhodl pro karburátor protože se rád v autech šťourám a anglický dvojitý vstřik se mi zdál dost složitý. Jednobodému vstřiku se raději vyhni, nejezdí to s ním ani o trochu lépe a je tam daleko větší riziko problémů.

Autor:  Lucas [ 29. srp 2007 21:56 ]
Předmět příspěvku:  1.0 či 1.3

zdravím
Myslím že tu je dost řečeno kolem litru a 1,3
abych řekl(napsal :lol: )tak taky váhám mezi těmito dvěmi motory
jaká je např max. u toho či oneho?zavisí tak hodně na kolech?srovnání spotřeby a podobně
zapojte se
všem předem děkuji

Autor:  Ondra [ 30. srp 2007 11:38 ]
Předmět příspěvku:  motory

už od samého prvopočátku jsem zastánce 1.3 protože mě prostě uchvátila ta síla, kterou skýtá a která udělá z toho malého autíčka pro škodovkáře a jiné tunery nedostižnou raketu, co většině aut ukáže záda.. :lol: tolik výhoda pro 1.3 motory.. další plusy už jsou jedině na straně 1.0 jak se postupně začínám přesvědčovat..

1.3 má vyšší pojistku (pokud ji máš v papírech), o dost vyšší spotřebu cca 7,5-10l (dobře naladěný karbec - lehce haprující SPi), motory jsou prý méně spolehlivé než 1.0, pokud si koupíš MIni s litrem a chceš tam 1.3 tak jen za motor (nejspíše z Metra) lehkou repasi a instalaci dáš dalších minimálně 20tis a litřík ti zůstane v garáži, protože ho neprodáš ani za pět tisíc.. pokud koupíš SPi a máš smůlu že se ti podělá něco v elektrice a budeš to pak chtít předělat na karbec, tak si přichystej taky minimálně desítku.. ale spíše víc.. a pokud chceš motor který ti pošlape jak hodinky a bude mít přitom stejnou sílu, tak si kup MPi, tam ale zase zaplatíš ze startu 110 a víc..

oproti tomu litřík sice má maximálku tak o 10km/h nižší než 1.3, ale vzhledem k tomu, že když jedeš dálkovou, tak ani 1.3 nehoníš a jedeš tak 110-120, tak na to lehce točivější litřík v pohodě stačí a výsledek poznáš na pumpě, kde si 1.0 veme od 4,5-6,5l.. ve městě je zrychlení díky diferáku stejné a jediný markantní rozdíl poznáš v kopcích, anebo když ti minik jedoucí před tebou s 1.3 chce ukázat jak mu to jede a sešlápně plyn až na podlahu..

resumé: pokud ti záleží na tom ať tě policajti v rodném městě dobře znají a říkají ti Fittipaldi, pirát silnic apod. tak je absolutně jedno jaký motor máš.. 1.3 je ideál pro ty, co chcou jezdit fakt ostře.. projet se někde po okruhu, na slalom a protáhnout se krátkodobě 160 po dálnici abys té Fabce dokázal, že fakt nemá smysl mě předjíždět.. je to fajn mít více koní pod kapotou, ale daní za to je nemalý rozdíl v nákladech (povinné ručení, pořízení motoru, spotřeba..)
litřík je naproti tomu moc pohodový motor.. nenutí tě gumovat na každém semaforu a přitom nejsi o nic pomalejší.. ve volné krajině ti dovolí jet svým pohodovým tempem abys mohl obdivovat kouzla naší země a při tankování (kdyby mohl) by ti za ušetřené penízky co ti ušetřil na benzínu (oproti podstatně žíznivější 1.3) ještě zašel koupit bagetku a kafíčko.. :o) tak tě litřík má rád.. a když náhodou doslouží? není problém.. těchle motorů se válí po garážích doslova desítky

Autor:  CHOCHOL [ 30. srp 2007 12:32 ]
Předmět příspěvku: 

Teda ondro napsal jsi moc pěkně. :D

Já teda dodám že když chceš koně, musíš mít na oves.
O tom to celé je.

Autor:  Klára [ 30. srp 2007 13:27 ]
Předmět příspěvku: 

No teda?! Dokonce i takový antitalent (co se týče aut) jako já jsem v Ondrově příspěvku pochopila o co jde... :shock: :D
Možná bych ještě dodala, že litřík je asi větší klasika ne :?:

Autor:  Lucas [ 31. srp 2007 13:53 ]
Předmět příspěvku: 

Díky za přízpěvky
Ondra to vystihl uplně bravuzně
Když tu čtu na foru jak jezdíš závody,svalomy a co já vím co ješte slovo jsem nadšen unešen je málo :lol:
Já bych rád taky rád zkusil nějaký amater závod nebo aspon akci zaměřenou na tyto věci takže lepší je 1.3 karbec (Spi nee,Mpi moc peněz zatím ne)no ja se taky občas rád vyřadím
díky ješte jednou pěkné slova které nabudí

Autor:  peter cz [ 05. srp 2008 21:27 ]
Předmět příspěvku: 

PEPE-K píše:
Jinak Mini Cooper S, se dělal v několika více méně odlišných verzích prakticky až do konce výroby, a sehnat se dá, jen to chce trochu hledat, jen s prvními verzemi se jen tak nepotkáš, jsou vzácné. :D Tak to jen tak co si teď vzpomenu, aby nový fanda nezůstal zcela bez informací... :wink: Mini zdar PEPE-K

Zdravim, zajimam se o mini cooper S mk VII ty co se delali ke konci vyrobi a vzdy kdyz koukam na mobile.de na coopry s, tak mi to vzdy nake vyplivne jenomze stoho je pak treba mini copper sport a tak by me zajimalo jesli se pod tim "S" mysli treba sport, silverbuilt atd., ja si vzdycky myslel ze to znamena special,
a jeste by me zajimalo jesli se coopry s mk VII delaly taky s motorama mpi ?
za osvetu predem dik

Autor:  Mekkk [ 07. srp 2008 13:27 ]
Předmět příspěvku: 

Poslední mini se dělaly jen s Mpi a to o výkonu 46kw.Dělily se na tři stupně výbavy z čehož nejvyšší bylo myslím sport a obsahovala sportpack.Silverbullet byla limitovaná serie 400 vozů takže s tím eS to nemá naprosto nic společného :wink:

Autor:  peter cz [ 07. srp 2008 13:49 ]
Předmět příspěvku: 

dik moc zes pomohl zacatecnikovi :pray:
takze naprikl tenhle http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1 neni mini cooper s, ale mini cooper s vybavou sport ?

Autor:  spandau [ 07. srp 2008 14:01 ]
Předmět příspěvku: 

co ja viem tak existuje aj model ktorý bol vyrábaný ku koncu výroby t.j rv. 2000 a mal označenie WORKS 500 alebo tak neak a mal cca 95k. Vydel som ho na neakej stránke na predaj mal niečo okolo 30.tis km a spomínaných 95k. cena bola niečo okolo 25tis EUR..... Tak´é niečo by som raz chcel... :lol:

Autor:  Mekkk [ 07. srp 2008 14:35 ]
Předmět příspěvku: 

peter cz píše:
dik moc zes pomohl zacatecnikovi :pray:
takze naprikl tenhle http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1 neni mini cooper s, ale mini cooper s vybavou sport ?


Jj to bude jeden z posledních vyrobených.Ale cena se mi zdá zbytečně přehnaná.To o čem píše Spandau bude už upravené mini od Johna Copra garege kde je takhle odladovali.Dokonce měli v nabídce i pětikvalt.Ale továrna měla v Mpi vždy jen 46kw co já vím :roll:

Autor:  Ondra [ 08. srp 2012 15:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaký motor je nejlepší? Litr.. třináctka nebo stříkačka?

takové malé vizuální porovnání motorů :-)

Přílohy:
543358_461823560495243_1317724832_n.jpg
543358_461823560495243_1317724832_n.jpg [ 127.93 KiB | Zobrazeno 14539 krát ]

Autor:  Jozzy [ 08. srp 2012 22:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaký motor je nejlepší? Litr.. třináctka nebo stříkačka?

Zdravím všechny,
Jestli si mohu dovolit se rozdělit o své skromné zkušenosti s motorizací miníků bych jednoznačně za sebe volil 1.3MPI :!: Za 17let jsem měl nejdřív převážně litry, svižnou jedenáctistovku, která jezdila úžsně, jednu 850 ta ve městě byla hodně rychlá odspoda na svůj obsah, dvě SPička, tři karbce 1275 ale nejvíc mi prošlo rukama asi MPIček něco kolem 10-12ks. Žádný jiný miník nejede z fabriky bez jediné úpravy tak jako právě jezdí MPIčko, s přehledem pokosí i rádoby upravené karburátory nebo líné SPI, nemluvě o spolehlivosti, žádný napálený rozdělovač, žádný odtrh, žádné vadné podtlaky nebo věčné štelování karburátoru, NIC. K tomu úplně jinak zpracovaná eletrika s pojistkovkou v interiéru a solo pojistka na každou věc né vše jen přes 4 v motorovém prostoru kde to trpí vlhkostí.
Je pravdou, že MPIčko má i své boláky. Určitě pro začátečníka je tu vyšší cena na začátku, vyráběly se jen 4roky takže díly, které jsou jiné než u jiných motorizací jsou dražší. Plechařina stojí za starou bačkoru, zlatej miňas do roku 1985 to je úplně o něčem jiném. MPIčka trpí na víčka expanzní nádobky, nemají rády podtáčení a díky dlouhému diferáku 2:76 jedou až od 2500otáček, ale zato pak už táhnou jak bejk až do 6000 kde tah mírně zvolní. K&N vložka a vyndaný katalizátor s funkčním výfukem ještě trochu rozdovádí už tak živý motor. Určitě by to bylo ještě o něčem jiném dotáhnout tento dvoubod dokonce a opatřit mu 16ti ventilovou hlavu se čtyř-bodovým vstřikem, umím si představit co by bylo pak, ale to už je hodně o kačkách a snech. Přeju všem fajn km ať už vám pod kapotou klokotá cokoli v tomto úžasném vozítku s obrovským duchem. By Jozzy

Autor:  Kuboš [ 02. říj 2012 15:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaký motor je nejlepší? Litr.. třináctka nebo stříkačka?

kolik tahle hlava asi tak může stát a kde se to dá sehnat?:)

Přílohy:
mpi.jpg
mpi.jpg [ 118.9 KiB | Zobrazeno 14289 krát ]

Autor:  jirka2030 [ 02. říj 2012 16:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaký motor je nejlepší? Litr.. třináctka nebo stříkačka?

http://www.kentautodevelopments.com/shop/category/16v-cylinder-head-kits-and-installation-parts/

Autor:  Mekkk [ 02. říj 2012 16:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jaký motor je nejlepší? Litr.. třináctka nebo stříkačka?

http://www.specialist-components.co.uk/ :banana:

Stránka 56 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/