už od samého prvopočátku jsem zastánce 1.3 protože mě prostě uchvátila ta síla, kterou skýtá a která udělá z toho malého autíčka pro škodovkáře a jiné tunery nedostižnou raketu, co většině aut ukáže záda..
tolik výhoda pro 1.3 motory.. další plusy už jsou jedině na straně 1.0 jak se postupně začínám přesvědčovat..
1.3 má vyšší pojistku (pokud ji máš v papírech), o dost vyšší spotřebu cca 7,5-10l (dobře naladěný karbec - lehce haprující SPi), motory jsou prý méně spolehlivé než 1.0, pokud si koupíš MIni s litrem a chceš tam 1.3 tak jen za motor (nejspíše z Metra) lehkou repasi a instalaci dáš dalších minimálně 20tis a litřík ti zůstane v garáži, protože ho neprodáš ani za pět tisíc.. pokud koupíš SPi a máš smůlu že se ti podělá něco v elektrice a budeš to pak chtít předělat na karbec, tak si přichystej taky minimálně desítku.. ale spíše víc.. a pokud chceš motor který ti pošlape jak hodinky a bude mít přitom stejnou sílu, tak si kup MPi, tam ale zase zaplatíš ze startu 110 a víc..
oproti tomu litřík sice má maximálku tak o 10km/h nižší než 1.3, ale vzhledem k tomu, že když jedeš dálkovou, tak ani 1.3 nehoníš a jedeš tak 110-120, tak na to lehce točivější litřík v pohodě stačí a výsledek poznáš na pumpě, kde si 1.0 veme od 4,5-6,5l.. ve městě je zrychlení díky diferáku stejné a jediný markantní rozdíl poznáš v kopcích, anebo když ti minik jedoucí před tebou s 1.3 chce ukázat jak mu to jede a sešlápně plyn až na podlahu..
resumé: pokud ti záleží na tom ať tě policajti v rodném městě dobře znají a říkají ti Fittipaldi, pirát silnic apod. tak je absolutně jedno jaký motor máš.. 1.3 je ideál pro ty, co chcou jezdit fakt ostře.. projet se někde po okruhu, na slalom a protáhnout se krátkodobě 160 po dálnici abys té Fabce dokázal, že fakt nemá smysl mě předjíždět.. je to fajn mít více koní pod kapotou, ale daní za to je nemalý rozdíl v nákladech (povinné ručení, pořízení motoru, spotřeba..)
litřík je naproti tomu moc pohodový motor.. nenutí tě gumovat na každém semaforu a přitom nejsi o nic pomalejší.. ve volné krajině ti dovolí jet svým pohodovým tempem abys mohl obdivovat kouzla naší země a při tankování (kdyby mohl) by ti za ušetřené penízky co ti ušetřil na benzínu (oproti podstatně žíznivější 1.3) ještě zašel koupit bagetku a kafíčko..
) tak tě litřík má rád.. a když náhodou doslouží? není problém.. těchle motorů se válí po garážích doslova desítky