Stránka 11

Problém s SPi

Napsal: 19. dub 2012 12:34
od Ivan Mejtský
Na úvod předesílám, že jsem samozřejmě sestudoval článek "Problems with SPi engine", ale ujistil jsem jen , že je asi 20 míst, kde se to může srát a je mi taky jasný, že opravovat auto po mailu či telefonu nejde. Přesto přináším symptomy choroby mého SPi. Už jsem tu psal, jak to zdechlo u Plzně a pak zázračně ožilo v garáži, jenže jen částečně. Takže:
Motor chytá na první dobrou, volnoběh slušně kolem osmi set. Jenže při rozjezdu začíná cukat, motor jde nepravidelně. Při jemné manipulaci se spojkou a plynem se to rozjede a když to šolíchám kolem 2 tisíc tak jede celkem plynule. Na prudké přidání plynu ale reaguje šíleným poskakováním, myslel jsme, že mi čumák odjede. Do skoku je mu i při lehkém podtočení motoru třeba na čtyřku, musím hned podřadit. Do výfuku nestřílí, bez zátěže jde do otáček ochotně a drží, málem jsem ho přetočil. Pokud máte chuť, těším se na vaše zkušenosti. M

Re: Problém s SPi

Napsal: 20. dub 2012 14:21
od Ivan Mejtský
:?: :?: :?:

Re: Problém s SPi

Napsal: 20. dub 2012 14:44
od JK Mini
Zkus dopojit katík a lambda sondu. :idea:

Re: Problém s SPi

Napsal: 20. dub 2012 16:06
od snua12
Muzes se jeste pokusit odpojit senzor od skrtici klapky. Po jejim odpojeni by mel jit MINIk nastartovat, a mel by mit zvysene otacky, pripadne maji tendenci kolisat. Reakce na plyn by mela byt opozdena, pokud pridas prudce plyn ma motor tendenci se dusit a pak jde do otacek.

Kdyztak popis co uz jsi s MINI zkousel delat, abychom vedeli o co jsi se pokousel.

Re: Problém s SPi

Napsal: 23. dub 2012 13:31
od Ivan Mejtský
Tak záhada je možná vyřešena. Dnes jsem se vrtal v motoru a obě podtlakové trubičky mi po lehkém zatažení zůstaly v ruce -plastová kolínka jsou kaput.
První otázku ani nepokládám - je to nesehnatelý sortimet ( ale co kdyby, Michal 89 rušil SPi, nebo někdo další???)
Otázka druhá -jak a čím to nahradit.
Tak díky za nápady a nabídky. M

Re: Problém s SPi

Napsal: 23. dub 2012 13:53
od jirka2030
Někte to tu proběhlo-tuším že pasují z Felicie..Asi by to mělo jít nahradit tlakovou hadičkou z polyethylenu na pneumatické rozvody.
Například http://www.vskprofi.cz/download/kapitoly-2010/04-hadice.pdf.

Re: Problém s SPi

Napsal: 23. dub 2012 16:02
od richard
Prepadová hadička na naftu pri tryskách

Re: Problém s SPi

Napsal: 11. kvě 2013 11:32
od Ondra
Můj včerejší poznatek s SPi motorem budiž snad dobrou radou pro ty z nás, kteří tento motor v Mini mají.. Mini z ničeho nic začlo kouřit.. na volnoběh.. přidání i ubrání plynu.. přeřazení.. pokaždé černý dým jak z načipované Octávky.. :-D člověk to hned vidí katastroficky.. při odstavení a kontrole v motorovém prostoru všechno vypadalo v pořádku.. jeden ze zoufalých "tahacích" pokusů se ale nakonec ukázal jako ten správný.. loni na IMM jsem v jednom z anglických shopů zakoupil nové 2 gumové kolínka a podtlakovou hadičku od řídící jednotky ke vstřikování.. jedno kolínko zcela prasklé přes půlku své délky a druhé v ohbí zpuchřelé.. tímto si motor přisával vzduch a řídící jednotka to nebyla schopna pobrat. Oprava asi za 2€ (vřelé díky Garage Olomouc za pomoc v nouzi). Tímto doporučuji majitelům SPi tuto pičovinku přidat do KPZ..

Re: Problém s SPi

Napsal: 11. kvě 2013 15:33
od havřičan
nj, prasklá kolínka to je děs, loni sem to řešil.
Kolínko bylo prasklé, takže sem ho uřezal, zbvylou část ořezal nožem do kuželu, našel nějakou gumovou hadičku, co zbyla po favoritu(asi 5cm stačilo), do té sem tu kuželovou část vsunul, druhý konec nasadil na své místo a zatím to nějak funguje, až se dostanu k hadičkám a kolínkám origo, tak si musím nakoupit do zásoby :idea: