Prepnout do plneho zobrazeni
Pohonné jednotky v Mini a všechny úpravy s nimi spojené...
Odeslat odpověď

rozdíly mezi 1,3 karburátor/1,3SPI/MPI

22. říj 2013 15:01

Dobrý den,
pořídil jsem motor originál 1,3 karburátor z roku 1992.
Bohužel motor má jen origo 50k.
Pro motor mám připraven LCB a dvojitý HS2 + výfuk.

Otázka je: pokud chci zvýšit výkon pomocí vačky hlavy atd. tak zda je nutné shánět motor z MPi a pak teprve Mpi upravovat?
Co je vůbec jiného ve standardním motoru 1,3 50k a 1,3 63k pokud opomenu vstřikování? je to jen Vačka nebo i hlava nebo i něco jiného?

Rad od Vás uslyším názory :D

jzd

Re: rozdíly mezi 1,3 karburátor/1,3SPI/MPI

22. říj 2013 15:55

Pokud bys chtěl zachovat karburátor je ti MPI k ničemu,schází mu rozdělovač.Já mam spi a šel jsem cestou:motor z Metra a překopat na vstřik,popravdě nevím kolik měl motor v serii ale teď jsem na 75 k a 115 Nm.
http://classic.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=7&t=4602
http://classic.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=13&t=3843&start=160#p41937
Ale musíš počítat že to bude stát mesmysl,ale otom asi celé Mini je :roll:
Rozdíl v motorech je v kopresi a asi v hlavě.

Re: rozdíly mezi 1,3 karburátor/1,3SPI/MPI

22. říj 2013 21:06

hlavne by bylo jeste dobre napsat podle ceho si zjistil co mas za motor, sehnal si ho extra nebo ho mas v aute? Chtelo by se to vic rozepsat.... a pokud by si chtel zvetsit "jednoduse" vykon, tak by mela stacit vymenit hlava....

Re: rozdíly mezi 1,3 karburátor/1,3SPI/MPI

23. říj 2013 07:19

motor má číslo 12A2BG03. Pořídil jsem ho komplet s převodovkou. Teď přemýšlím nad tím, zda pořídit jinou vačku a hlavu abych se přiblížit k 60k a pak řešit další úpravy jako dvojitý karburátor svody atd, nebo se na to vyprdnout a shánět přímo motor MPI. Určitě chci jezdit s karburátory.Zaprvé je už mám v perfektním stavu a zadruhé SPI a MPI je na mě moc drátů :oops:

díky za vaše nápady..

Re: rozdíly mezi 1,3 karburátor/1,3SPI/MPI

23. říj 2013 10:19

Tak kup hlavu z MPI/SPI,pokud ti bude stačit něco kolem těch 60k,možná vahadla s jiným přepákováním a uvidíš jak se ti to podaří odladit.Ono vačka bude stejná a těma vahadlama by se ti mohl nahoře trochu posílit.Vačku měnil tady Jirka a pak měl problém,aby mu někdo projel ložiska.,tak bych šel cestou nejmenšího odporu. :mrgreen:
Odeslat odpověď