Prepnout do plneho zobrazeni
Pohonné jednotky v Mini a všechny úpravy s nimi spojené...
Odeslat odpověď

Už si opravdu nevím rady SPI 1992

14. lis 2014 10:09

Ahoj,
potřeboval bych radu,protože já sám už si rady nevím.Auto do koupě mělo na volnoběh otáčky asi 1200 a strašně cukalo,když jsem mu dal po plynu.Auto mělo špatný průměr podtlakové hadičky a hadička nebyla vůbec zapojená.Objednal jsem z Anglie novou včetně kolínek a vyměnil.Najednou byly otáčky asi 800 což byla paráda.Ale po chvíli mi začly lítat v rozmězí 1200 až 2500.Vždy to vyletělo na 2500 a spadlo na 1200,pak hned zase na 2500 a zase dolů a tak pořád dokola.Zkontrolovali jsme co se dalo ale nemůžeme přijít na důvod.A ráno jsem zkoušel nastartovat a volnoběh už lítá do maximálních výšin a ani neklesá,zůstane tak na 3500 a tam drží.Četl jsem že někdo zkoušel odpojit řídící jednotku.a další věci.Potřeboval bych se zeptat na co se kouknout a hlavně jak to pak poznat,že je to špatné.Moc vám děkuji za rady.

Re: Už si opravdu nevím rady SPI 1992

14. lis 2014 13:39

Ahoj,
tezko rict co mas vsechno vyzkouset.

Mas dobre uzemnenou baterku a ridici jednotku?

Zameril bych se na snimac pozice skrtici klapky a pokud mas stare SPI, tak spinac volnobehu na plynovem pedalu.

Pokud se nekdo v aute hrabal a rozsteloval krokovy motor na skrtici klapce, ktery ridi volnobeh, tak
mas problem, protoze bez diagnostiky to asi seridit nejde.

Muzes mit tak vadnou ridici jednotku. Ono se na dalku strasne blbe radi.

Rekl bych, ze obecne se v nasich koncinach SPI opravuji tak, ze se neco zkusi vymenit a kdyz se stav zlepsi, tak se problem prohlasi za vyreseny.

Re: Už si opravdu nevím rady SPI 1992

14. lis 2014 13:49

Ozval se mi Ondra,který má taky SPI tak dnes máme sraz a zkusíme porovnat.Uvidíme jestli z toho něco vypadne.Jinak díky

Re: Už si opravdu nevím rady SPI 1992

14. lis 2014 17:21

ČAU
Jak jsi mohl poznat tak se moc rad ohledně SPI se nedočkáš.Když jsem měl problél tak mi nejvíce poradil Snua12 který už reagoval.Otáčky mi občas lítají někam k 1500 na volnoběh což řeším odpojením jednotky na pár minut od konektoru.Můj největší problém byl v kabelech k snímači otáček.Já bych prohlídnul kabeláž a zneužít něčí jednotku pro eliminaci chyby.Pokud má někdo v tvém okolí i volný vstřik tak přehození není tak velký problém.Já to taky absolvoval abych vyloučil špatný krokáč volnoběhu.Moc součástek které můžou mít vliv na otáčky tam není.Potenciometr ,krokový moror a jednotka ? Hadičky to určitě neovlivnují v takovém rozsahu.
SPi si ale žije svím zvláštním životem se ktrým se buď naučíš žít nebo podlehneš radám '' dej tam karbec '' .
Já zatím bojuju ,a mám nasysleny náhradní komponenty.Bez náhradní ŘJ a imobilizeru nejezdím na dovolenou :D .
http://jirka2030.rajce.idnes.cz/Vstrik/
Jirka

Re: Už si opravdu nevím rady SPI 1992

14. lis 2014 20:52

Mám pro tebe reseni v podobě karbce. A budeš mit navždy klid. Pokud máš zájem tak napiš a ja mrknu do skladu ;)

Re: Už si opravdu nevím rady SPI 1992

14. lis 2014 21:38

Díky za nabídku,ale to dát karbec je poslední možnost :D Mám nějaké tipy tak na to o víkendu kouknu.

Re: Už si opravdu nevím rady SPI 1992

15. lis 2014 12:58

A nemohlo by to byt čidlo saní takove to zelené ze spodku vzduchoveho filtru. Mam to hrozne bohate.

Re: Už si opravdu nevím rady SPI 1992

15. lis 2014 13:06

To je teploměr nasavaného bzduchu,bohatost by asi měla řídit lambda

Re: Už si opravdu nevím rady SPI 1992

15. lis 2014 13:26

A kdyz lambdu nemam?

Re: Už si opravdu nevím rady SPI 1992

15. lis 2014 13:44

??? TAK TO NEVÍM ?
Lambda je pro řízenej vstřik dost podstatná,na výsledku jejído měření se upravuje množství vstřiknutého paliva k poměru nasátého vzduchu. Co si myslí jednotka když tento signál nemá si nedovedu představit.Asi bych začal u ní.

Re: Už si opravdu nevím rady SPI 1992

15. lis 2014 14:03

Hmmmmm. Tak to bych musel vyměnit výfuk a vsechno. Mam ho bez katu a kdyz jsem koukal lambda nikde neni

Re: Už si opravdu nevím rady SPI 1992

15. lis 2014 14:14

P1120463.jpg

Re: Už si opravdu nevím rady SPI 1992

15. lis 2014 16:41

Jirko díky,já jsem asi už úplně v háji :D už to má problém nastartovat a když nastartuje tak při přidání plynu se to udusí.Byl jsem to zkusit projet a byl jsem rád že jsem dojel domů.Nevíte co to jsou za kablíky?Jde to ze svazku který je mezi ŘJ a blatníkem.A na kolik výjde přeměna na karbec? Jen cca.......
Přílohy
IMG_1298_PerfectPhoto.cz_2014-11-15 15-38-17.jpg

Re: Už si opravdu nevím rady SPI 1992

15. lis 2014 17:45

Tyhle dva jsou určitě od nádobky na brzdovou kapalinu,ty určitě nebudou mít vliv na jízdu. :wink:
Co stojí překopat na karbec ? Záleží co seženeš a co bys chtěl.Každopádně potřebuješ karburátor a rozdělovač a překopat svazek.
Zkus http://classic.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=3&t=5029 má tam obojí, nebo ebay v UK

Re: Už si opravdu nevím rady SPI 1992

15. lis 2014 17:53

http://translate.googleusercontent.com/ ... CTtXoVZ8Dg

Re: Už si opravdu nevím rady SPI 1992

15. lis 2014 18:05

Super. Moc diky aspon si muzu neco přečíst a zjistit co je co.

Re: Už si opravdu nevím rady SPI 1992

15. lis 2014 18:22

Komplet karbec a bezkontaktní rozdelovac 5500kc a máš klid.

Re: Už si opravdu nevím rady SPI 1992

15. lis 2014 18:24

A nevíte kdo by to byl schopen přestavět?nejlepe v okolí Ostravy?

Re: Už si opravdu nevím rady SPI 1992

16. lis 2014 00:04

jirka2030 píše:To je teploměr nasavaného bzduchu,bohatost by asi měla řídit lambda

Spis bych rekl, ze podle lamdy koriguje jednotka bohatost.
Bohatost muze byt take zpusobena nasledujicm:
podtlak v jednotce (podle nej pocita jednotka mnozstvi nasavaneho vzduchu a davkuje palivo)
vadnym cidlem teploty nasavaneho vzduchu (da se zmerit odpor a zkusit ho zahrat a znovu zmerit odpor, pouziva se pro korekci davkovani paliva)
vadny snimac skrtici klapky (na ten bych to odhadoval na zaklade kolisajiciho volnobehu)

Re: Už si opravdu nevím rady SPI 1992

17. lis 2014 21:16

Máš SZ.
Odeslat odpověď