Opravy, úpravy, renovace ......
08. kvě 2007 18:53
Ahoj mohli byste mi prosim poradit jak prizvednout předek Minitom mi poradil Hi-lo podvozkem existuje jeste nejaka alternativa? A kolik asi tak stoji ten podvozek. Predem dekuji za odpoved.
09. kvě 2007 17:46
HI-LO stojí na předek 1300Kč.Pokud máš zájem zavolej na 777087204.
Kamil
09. kvě 2007 20:57
Dekuji moc, predbezne bych mel zajem ale mohl by jsi mi prosim vysvetlit jak to funguje a kam se to dava? Vim ze je to urcite hloupa otazka ale moc to nechapu

a jaky by byl zpusob koupe? Predem dekuji za odpoved
10. kvě 2007 08:02
Vkládá se to jako výměnný kus ke "kouli", je to v podstatě jen rozpěrný šroub a držák, kterým si můžeš kdykoliv dle libosti zvyšovat nebo snižovat světlou výšku vozu. Když se koukneš na fotky co má ke svému autu minitom, tak to tam najdeš docela hezky nafocený. Lze to vyrobit i homemade, jicméně musíš mít slušný materiál a šikovného soustružníka, pokud ale nevíš o co jde, tak doporučuji koupit hotový výrobek. Kdybys to z těch minitomových fotek nepochopil, tak napiš, ale já nejsem moc dobrý "vysvětlovatel"
10. kvě 2007 14:25
Pokud máte šikovného mechanika,který vymontuje pérování a koule podloží podložkou,vyjde vás celá tato oprava asi na 4Kč
10. kvě 2007 17:53
I takto se to dá stačí koupit jen podložku správné velikosti a šikovné ruce.Jen na to potřebuješ asi stahovák aby jsi to vyndal.
28. kvě 2007 21:33
Jak je tezke kluci vymenit predni a zadni hi lo sadu? diky
18. črc 2007 11:30
Snad bych mohl na tohle téma něco napsat, už jsem to měl párkrát rozdělaný.
HI-LO se mění za slitinový kornouty který jsou mezi gumovým ceckem a ramenem. Na přední nápravu je potřeba speciální šroub, kterým stlačíš cecík na maximum.
Montážní otvor pro šroub je pod kapotou v místě uchycení pomocného rámu. U starších typů je to jednodušší, neboť rám je nahoře uchycen na každé dvěma šrouby a montážní otvoryjsou uprostřed těchto šroubů. U novějších typů je na každé straně po jednom velkém centrálním šroubu, které je nutno vyšroubovat aby ses dostal zhora k cecíku. Doporučil bych udělat nejdřív jednu stranu a potom druhou, protože tím, že vymontuješ velký šroub, tak zároveň uvolníš rám od kastle. Auto heveruj pod rámem
(ne kastli). Ještě před zvednutím vymontuj spodní gumovej doraz pod horním ramenem a uvolni tlumič pérování (z ramene ho sundej, na kastli ho stačí povolit). Stlač cecík, zvedni auto a můžeš, půjde to trochu ztuha,
sundat kornout s kuličkou. Dobrý je při tý příležitosti zkontrolovat plastový lože pro kuličku v rameni, jestli není prasklý, popřípadě vyměnit.
Ve svěráku sťukneš z kornoutu kuličku, nasadíš ji na HI-LO a celek namontuješ nazpět mezi cecík a rameno.
Nejhorší je asi sehnat ten šroub na stlačení cecku, ale dá se to i vyrobit, jen pozor. Cecíky mají různé závity. Starší typy mají jemný závit, novější zase hrubý.
Dá se to taky celý obejít, že sundáš celý horní rameno, ale to je už fakt hodně práce.
Naproti tomu zadní náprava, pokud si vzpomínám, je už docela srandovní. Sundáš tlumič pérování, zvedneš auto a už je to volný.
Na dotaz, proč malá podložka udělá takovou velikost na světlosti, je odpověď jednoduchá. Uložení pérování je hned vedle vodorovného čepu,
proto tenká podložka mezi kornoutem a kuličkou udělá na konci ramene několikanásobnou velikost.
Ještě k HI-LO. Zatím jsem slyšel, že se používají spíš ke snížení auta.
Pokud v autě máš standardní kornouty (ty se dají taky snížit odfrézováním) a potřebuješ auto zvednout tak to spíš vypovídá o tom, že máš vymačkaný cecíky a ty je potřeba vyměnit.