Prepnout do plneho zobrazeni
Opravy, úpravy, renovace ......
Odeslat odpověď

Repase trojbudíku

31. led 2008 21:21

Dnes jsem se pustil do repase trojbudíku ve svém mini.A hned jsem narazil na několik problémů.Proto prosím o rady :wink: První problém mám v tom že nevím jak oddělat "přístrojovku" co drží budíky od kastle. Další problém je v tom že mi chybej žárovky v držácích a netuším zda se dají u nás koupit.Dále mi chybí držáky žárovek :( Pak bych se chtěl pokusit rozpohybovat počítadlo Km ,které momentálně stávkuje.A poslední zádrhel je v tom že nevím pro co jaká kontrolka je na hlavním budíku.Pro lepší vysvětlování jsem vytvořil fotku s očíslovanýma kontrolkama.Prosím o radu ty co mají s touto problematikou nějaké zkušenosti.Díky
Přílohy
budik co je co.JPG
budik co je co.JPG (55.2 KiB) Zobrazeno 9607 krát

budíky

31. led 2008 23:36

čau, Mekku. palubku jsem řešil několikrát, co se týče uchycení, čtyři šrouby drži cely plastový korpus trojbudíku, dvě díry na hoře a dvě díry dole tvaru U, pokud maš šrouby dole musí to držet max za pohon tachometru.nebo za kabely.

držáky žarovek jsou standartně ještě na prastarý typ žarovek se závitem, známých z kapesních svítilen(např. MY DAY) dá se to sehnat v elektromaterialu nebo modelaři hodnota je tuším 12V/0,2 A ,to odpovídá cca 2 W. normálně jsem to ale předélával na dnes používané male žarovičky co se dávají v dnešních palubkách. pruměr dopasuješ, zaizoluješ a kostru dovedeš k žarovce zvlašť.

co se týče pozic žarovek, ta oranžová 2,byla volná ja jsem ji použil pro mlhovku, 4 je tlak oleje/mazání , 5 nabíjení , 1 dálkové světla a 3 blinkr.

vidím že je budík kously, musiš rozebrat komplet i čiselník , stává se často že se kousné při přechodu ze stovek na tisíce a výš, ještě něž ho rozděláš vyzkoušej ho přes aku vrtačku, jak se chová, rychloměr by měl ukazovat a uvidíš zda přeskakuje počitadlo. zdar
ještě jsem si všiml že jsi sehnal docela vzácný typ palubky z imitaci dřeva, montovalo se to pouze do Mini Special,těch tady moc není, tak si ji važ !
Přílohy
k5kicsi.jpg
k5kicsi.jpg (67.37 KiB) Zobrazeno 9581 krát
Naposledy upravil Pitrys dne 31. led 2008 23:52, celkově upraveno 1

31. led 2008 23:47

Ahoj moc díky za užitečný rady.Hned zítra se vydám shánět žárovky.Ty šrouby jak drží plastový korpus jsou ze strany kabiny nebo z motoru?To jsem nevěděl že je pochází z Mini speciál :shock: Docela jsi mě zaskočil jelikož jí chci totálně překopat :?

31. led 2008 23:54

z kabiny, musíš je tam ty diry v tom korpusu vidět, nebo to maš ořezané po obvodu, nevím... ted jak nad tím uvažuju , těch dír je tam tuším po obvodu te palubky šest.

01. úno 2008 00:05

Tak to je potom jasné ,že je nevidím.Zatím jsem ještě nevypátral jak sundat ten polstr co je kolem toho korpusu :( A on asi ukrývý ty šrouby.


A nevíš zda jsou ty díry co mám mezi tachometrem a malejma budíkama originální?A zda mají nějakou funkci pakliže jsou origo?díky

01. úno 2008 00:29

Šroubů by mělo být šest. Ty díry tam myslím nepatří.
K počítadlu se dostaneš v celku jednoduše když sundáš rámeček tachometru a zezadu odšroubuješ dva šroubky tak půjde vyndat ciferník i s celou mechanikou.
Hlavně nesundávej rafiku! Jednak to není potřeba a potom (nechci tě podceňovat) to už nikdy nenasadíš ta aby to ukazovalo tak jak má.

S počítadlem je problém v kostrukci otáčecího mechanizmu. Je tam takový "přiblblý" silonový zobáček, který v případě přetočení více číslic už nestačí a strhne se. Pokud máš to štěstí a ten zobáček ještě není strhaný, pomůže celý mechanismus jen promazat a pomoct přetočit. V horším případě nevím co stím, pokud na to přijdeš, tak poraď. Koupit se to asi nedá a vyrobit taky ne. Já to vyřeešil tak, že jsem ten blbinec vyhodil a´t to tam nedělá neplechu a jezdím bez počítadla (na to mám tripmaster).
U MKI to bylo kovové a běhá to bezproblémů dodnes, pak to "vylepšili" tím silonem a stojí to za ...
Na točení vrtačkou se vykašli dokud nezjistíš kde je problém, pokud máš v pořádku náhon, tak tím nic nezjistíš jen můžeš tomu mechanizmu ještě víc "pomoct".

01. úno 2008 12:55

Dnes jsem už objevil šrouby.Je jich šest.Horní a boční jsem bez větších problémů vyšrouboval.Ale ty dva dolní nemohu povolit.Jeden z nich se mi podařilo z motorového prostoru téměř vyšroubovat ale zbytek nejde.Je na to nějaký fígl jak tyto dva spodní šrouby vyšroubovat?Také mám cyklokomputer ,ale štve mě to že neukazuje klasické počítadlo :evil:

01. úno 2008 19:38

Tak jsem trochu pokročil.Budíky i palubka jsou venku-docela mi to dalo zabrat.Odpoledne jsem se stavil v elektře a když jsem vytáhl na slečnu žárovku tak se úplně zděsila z toho že je tam napsáno 22Watů :shock: Nakonec mi prodala nejsilnější malou 12V žárovečku co tam měla a říkala že je to ale jen 2,5W :? Takže jí zkusím a pokud bude plnit svůj účel tak bych jích poté koupil více. Tachometr mám vyndaný ,ale nějak nevím co dál.Žádné dva šroubky jsem nenašel jsou tam jen dva co drží ukazatele stavu paliva :o
Přílohy
budíky krok 1.jpg
budíky krok 1.jpg (112.45 KiB) Zobrazeno 9515 krát

16. úno 2008 23:27

Jak sji pokročil s opravou už je to v pohodě?

Dnes jsem při úklidu narazil na tachometr a tak jsem si vzpoměl na tuto diskuzi.
Doplním tedy můj výše zmíněný popis pár fotkama.

Problém nastane ve chvíli kdy je potřeba přetočit více čísel naráz, kdy rohatka klade velký odpor a to už západka nezvládne a přeskočí. Pokud není ještě moc opotřebená tak pomůže přetočit poslední číslo a pak to zas nějakou dobu funguje - konkrétně do chvíle, kdy je potřeba přetočit stejný počet čísel.

Ono to stejně nakonec dopadne tak, že už to dál není ochotno otáčet čísly vůbec, nebo každých 10 tis. km rozdělávat budík taky není zrovna nejlepší nápad.
Osobně jsem to vyřešil vyndáním západky z tachometru (včetně pohoného kola).

Pokud by někdo věděl jak západku opravit, nahradit, vyrobit, koupit tak bych byl vděčný.
Přílohy
IMG_5103.jpg
Nejdříve je pro rozdělání budíku třeba sundat rámeček.
IMG_5103.jpg (68 KiB) Zobrazeno 9396 krát
IMG_5101.jpg
Dále odšroubuješ ty dva šroubky ze zadu budíku.
IMG_5101.jpg (69.4 KiB) Zobrazeno 9396 krát
IMG_5104.jpg
Po odšoubování zmíněných šroubů lze vyjmou ciferník i s mechanismem z obalu tachometru.
IMG_5104.jpg (89.57 KiB) Zobrazeno 9396 krát
IMG_5107.jpg
A takhle nějak to vypadá vevnitř - nic složitého.
IMG_5107.jpg (32.61 KiB) Zobrazeno 9396 krát
IMG_5108.jpg
Problém v přetočení počítadla obvykle vychází z opotřebované západky, která otáčí rohatkou a tím přetáčí jednotlivá čísla.
IMG_5108.jpg (54.13 KiB) Zobrazeno 9396 krát
IMG_5113.jpg
No a takhle nějak vypadá západka. Na fotce je dobře patrné i opotřebení.
IMG_5113.jpg (43.33 KiB) Zobrazeno 9396 krát

17. úno 2008 18:41

Moc díky za skvělý rady.Trochu jsem pokročil.Už jsem ve stádiu kdy vidím zápatku.Ale nejde mi vyndat (sundal jsem ten dlouhý plíšek a ten druhý se mi nedaří odendat).A dále se zeptám jak se přetíčí číslice?Zkoušel jsem to ale bez výsledku bojím se abych nepoužil moc hrubé síly :? Díky

18. úno 2008 08:38

Ale nejde mi vyndat (sundal jsem ten dlouhý plíšek a ten druhý se mi nedaří odendat)

Jednoduše ten zjišťovací plech posuň do boku - jet o vidět na předposlením obrázku.
A dále se zeptám jak se přetíčí číslice?Zkoušel jsem to ale bez výsledku bojím se abych nepoužil moc hrubé síly

No to je v podstatě problém proč to nefunguje. Buď je to jen zatuhlé a jde tomu pomoci rukou a nebo se zpříčil přetáčecí pastorek (k čemuž by za standardních podmínek nemělo dojít) mohlo by pomoct zkusit pootočit jednotlivými číselnými kotoučky aby ty pastorky skočily tam kam mají a nebo to možná bude lepší rozebrat.
Podle toho na co si troufáš.

18. úno 2008 21:48

Sláva už se kolečko pohybude volně. :pohar: Takže to zkompletuju a vyzkouším.Moc díky za rady bez nich bych to nikdy nedal dokupy :wink:

06. dub 2008 20:16

Dnes jsem po dlouhé době vytáhl Mini na projíždku.A tak jsem mohl vyzkoušet funkčnost mého zimního snažení.A výsledek je zatím takový ,že počítadlo maká jako o závod.Tak klepu 3x na stůl (který je doufám z poctivého dřeva) ,že to nějakou dobu vydrží :wink:

06. dub 2008 21:43

Jasně, vydrží do přetočení kolečka, na kterém se to naposledy zarazilo :((

No neber mě vážně přeju ti aby tomu tak nebylo ;)

Trojbudík

05. čer 2008 20:48

Mám vyhlídnutého MINIka kterého bych jsi chtěl začátkem prázdnin přivézt domu , ale má klasickou hranatou přístrojovou desku (rv. 1988) . Chtěl bych jse proto zeptat kde by jse dal sehnat trojbudík a kolik zhruba stojí. Uvažoval jsem o udělaní přístrojovky z karbonu to by nebyl problém , mám známého ale nebylo by to ono klasika je klasika .

05. čer 2008 21:54

Ahoj,
sehnat se dá všechno :wink: Cena se těžko určuje jelikož se u nás nic podobného moc často neobjeví.Ale viděl bych to tak kolem 2000Kč dle stavu.Ovšem pokud bys chtěl coopráckej trojbudík tak tam by byla cena někde úplně jinde.

05. čer 2008 22:46

Tky by se dalo jít do trojbudíku z coopera zasazeného origo v dřevěné palubce (já jen že se mi válí na skříni). :wink:

05. čer 2008 22:51

Děkuji za odpověd , auto ještě nemám ale byl jsem se už na jedno podívat a na 90 % ho berem jen až ustane frmol ( začátkem prázdnin ). Tak už koukám po věcech co by bylo třeba . Devět let jezdím motokáry - MINI JE JASNÁ VOLBA !!!
Odeslat odpověď