Opravy, úpravy, renovace ......
02. črc 2009 19:00
Na jaře jsem "zrepasoval" motor.Dal ho do auta.Vše zapojil.A s velkou slávou nastartoval.První zděšení přišlo cca po 3minutách kdy se teplota dostane téměř k bodu varu

Od té doby stojí auto v garáži a nevím co s tím.Termostat funkční,vodní pumpa nová,řemen napnutý,těsnění pod hlavou nové,hlava měla provedenou tlakovou zkoušku,nově osedlaná,vrtule nasazena správně.Nevíte někdo co bych měl dále prověřit?Za každou radu děkuji.Už bych rád vyrazil na silnice a takhle to nejde
02. črc 2009 19:47
Ahoj, nevím jestli Ti pomohu, ale mě se dělo u NM něco podobného, že se mi v kolonách začal vařit. A bylo to způsobené špatným víčkem na chladiči. To mi vyměnili a zase to šlape jak má. Tak to zkus, třeba to tím taky může být.
02. črc 2009 20:10
Řekl bych, že to máš zavzdušněné.
Při nalévání chladící kapaliny do chladiče to zavřený termostat všude do motoru nepustí, vzduch moc nechladí a tak se to tak rychle ohřeje.
02. črc 2009 20:13
Vysvětlil by jsi mi prosím jak se takový motor odvzdušňuje.Nikdy jsem nic podobného nedělal tak nevím.Moc děkuji.
03. črc 2009 00:07
Mekku tenhle problém mě zaujal, také jsem to nikdy nedělal, ale nedalo mi to a přemýšlel jsem jak na to

.
Možná tu teď budu za blba, ale napadl mě tento postup jak to provést...
tedy: připravil bych si destilku, kterou bych měl ohřátou na teplotu cca 60°C, pak bych nastartoval, otevřel kohout topení, nechal to nastartované, dokud by se to neprohřálo natolik, aby se otevřel termostat a začala cirkulovat voda. Pak bych to zhasl a pak bych pomocí hadru opatrně otevřel víčko chladiče, tak abych se neopařil a dolil to vodou co jsem si připravil.....
nu a pak mě ještě napadlo, vyndat termostat a dolejvat co se vejde...
jen pro chronické rejpaly bych chtěl podotknout, nikdy jsme to nedělal jen jsem se zamyslel jako lajk jak bych to mohl zkusit.. takže prosím, odpuste si ty rejpance

martty
03. črc 2009 07:29
O jaký typ minika se jedná ? Ten regulátor do budíku co jsi myslím minule sháněl tak pokud tam není nebo je vadnej tak kecá palivoměr i teploměr. Do 3 minut to nemůže vařit ani náhodou. Takže bych to viděl na dráty.
03. črc 2009 07:40
Jedná se o starého miníka.Na budík už nekoukám.Ten kecá už dlouho.Ale v bloku slyším zvuk jakéhosi vztoupání bublinek.A z vody v chladiči jde malé množství páry

Taky se mě to zdá nemožné vařit po 3minutách ,ale bohužel.
03. črc 2009 09:21
No začal bych vyndáním termostatu a vypláchnutím chladiče nějakým kamenožroutem. Jinak to ale vypadá spíš, že se ti dostávají spaliny do okruhu a nebo v okruhu neobíhá voda, co hadice ke chladiči, jsou hodně tvrdé nebo ne ? Pak zkus (s vyndaným termostatem) sundat hadici k chladiči a zastartovat jestli z ní bude stříkat voda (kontrola zda vodní pumpa opravdu funguje).
03. črc 2009 09:37
Ahoj, Vrabi nemáš nějaký odzkoušený kamenožrout?A může se dostat i do bloku?Nevím zda předchozí majitel používal nějaký antikorozní prostředek do chladiče

Hadice je tvrdá-to jsem zkoušel.
05. črc 2009 20:59
Určitě jak píše Vrabi vyndej termostat a s kamenožroutem bych byl hodně opatrnej protože to tak vyčistí chladič až začne někde téct. Teda pokud nemáš novej.
07. črc 2009 13:47
Taky se nám přehříval motor, vyměnil jsem chladič a po starostech,
protože veškeré pokusy na starém chladiči s "kamenožrouty" byly k ničemu.
A k odvdušňování jen toto, do termostatu, lépe řečeno do jeho příruby, si vždy vrtám malou dírku.
09. črc 2009 18:08
a sakra kdyz o tom takhle ctu, radsi bych si mel objednat novej chladic
09. črc 2009 20:14
Dneska snad přišlo rozuzlení záhady.Dorazila zásilka z anglie.Vyměnil jsem projistotu termostat za nový 74stupnový do kterého jsem vyvrtal dirku.A dal nové víčko chladiče.A po cca 20minutové projíždce se mi zdálo chlazení v pohodě.Ještě opravím o víkendu ukazatel vody a doufám že to tím pro mě skončí.Moc děkuji všem co mi poradili případně pomohli.
10. črc 2009 13:19
Ještě bych si Mekkku dovolil jedno doporučení.
Pokud už jsi absolvoval celé toto laborování, tak jako kapalinu nepoužívej vodu, ale nalej tam rovnou obyčejný FRIDEX STABIL neředěný, má totiž nejlepší antokorozní ochranu bloku a vysoký bod varu.
Stejně bys tam pak na zimu nějakou nemrzku musel nalít a všechny ty "ANTIFREEZE" jsou agresivní, některé víc některé míň.
http://www.velvana.cz/index.asp?page=600&catalogItem=8
13. črc 2009 20:23
Dneska jsem miníka vytáhl z garáže a na 40km vyjíždce se teplota vody držela téměř stále na N

Tímto děkuji Ondrovi za pomoc s elektrikou

Problém s chybně ukazujícím ukazatelem teploty byl dle mého předpokladů ve stabilizátoru.
14. črc 2009 00:07
Hlavně, že se to vyřešilo s tou elektrikou. Konečně jsem si poprvé zařídil se starým minikem
14. črc 2009 11:06
tož to je dobré toto... nu tak hlavně, že se to odhalilo a můžeš trajdat. Jen bych tě Mekku chtěl poprosit, nedal by jsi si nějaké fotky old mini do profilu v členech. Moc rád bych se na toho fěšáka podíval.. díky martty
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.