Prepnout do plneho zobrazeni
Opravy, úpravy, renovace ......
Odeslat odpověď

geometrie

08. srp 2014 14:28

Mám dotaz na zdejší odborníky přes geometrii mini.
Dnes jsem navštívil nedaleký servis a dostal od nich tento výpis.
Po instalaci celého podvozku potřebuji mini nějak uschopnit k plynulejší jízdě, proto bych rád kdyby někdo poradil co je z tohoto nastavení dobré pozměnit nebo dodržet, co je dobré a co ne, a tak dále třeba i s přihlédnutím na 175x50 13 na 7" ráfcích.
Rady typu "dej to k Ublovi a máš po starostech" respektuji, ovšem to momentálně nikterak neřeší můj problém s uschopněním vozu k jízdě.
Servis to našel ve své databázi pod Rover/Austin - Mini, předpokládám, že takových databází zase nebude mnoho, proto bych se od toho rád odrazil.
Děkuji za každou zkušenost. Třeba to pomůže i někomu dalšímu.
Přílohy
geometrie.JPG

Re: geometrie

08. srp 2014 23:16

http://www.theminiforum.co.uk/forums/topic/8933-tyres-and-wheel-rim-widths/ jasný přehled, nebo:

At standard ride height:

Front:
Camber 1 deg to 1.5 deg negative
2.75 to 3 degrees caster
Zero to 1.5 mm toe out

Rear:
Zero to -0.5 deg negative
1mm to 2mm toe in (absolutely no toe out on the rear!)

For 13" wheels with those very wide tyres the front camber should be no more than 0.5 deg negative

Tracking on a mini is ultra important as it suffers badly from bump steer. You should have toe out at the front, of 1/16 to 1/8 of an inch. And toe in at the rear of at least 1/16 of an inch. “Toe in” means that the leading edge of a pair of wheels is narrower than the trailing edge, “Toe out” is obviously the reverse (Toe out at the rear is dangerous) Lastly, set the Negative Camber angles and the following are road suggestions,
on 10” wheels Front 1.5 to-2.00 degrees Rear 0.75 to 1 degree
on 12” wheels Front 1 to 1.5 degrees Rear 0 to 0.50 degrees
on 13” wheels Front 0.5 to 0.75 degrees Rear Zero


http://www.wheeldictionary.net/

Re: geometrie

10. srp 2014 17:07

:bigups:
Odeslat odpověď