Opravy, úpravy, renovace ......
08. kvě 2007 17:34
Ahoj mohl by jste mi prosim nekdo poradit co znamena tlačitko s brzd. pedalem nedaleko výstražných světel a normalních. Nevým k čemu slouží když ho zmačknu tak se vrací. Předem děkuji za odpověď.
08. kvě 2007 22:45
Toto tlačítko má většina anglických vozů, protože zdaleka ne velká část produkce BMC/BLMC/British Leyland/Austin/Morris/Wolseley/Rover etc. měla dvouokruhové brzdy.
V praxi je funkce taková, že se před jízdou přesvědčíte stlačením, že tzv. policajt (rozdělovník tlaků) hlásí, že je vše ok a rozsvítí se jen při stlačení. Pokud se rozsvítí jindy, znamená to pokles či ztrátu tlaku v brzdovém systému.
Pokud tak nastane, nejprve vytáhněte většinou bílý konektor v motorovém prostoru a vysušte, a pokud nezhasne hledejte únik kapaliny.
Velmi užitečná funkce.
09. kvě 2007 08:12
Díky za otázku a následně i za odpověď. Už jsem se chtěl rovněž zeptat k čemu to tam je.....Dík
09. kvě 2007 11:48
No, teorie je sice pěkná, ale ještě jsem neviděl auto, v kterém by to fungovalo.
Mám ověřeno (asi je špatné čidlo), že se to chová stále stejně ať je v brzdovém systému kapalina nebo ne - nesvítí, když zmáčknu tak se rozsvítí.
09. kvě 2007 21:04
moc dekuji za odpoved
11. kvě 2007 22:50
No vždyť :
nikdy to nesvítí, jen když na to stlačíš prst abys checknul jestli je to ok
SAMO se to rozsvítí JEN když je problém
.....a s brzdami až tak problém nebývá, tedy s tlakem myslím
nakonec: je to tam zejména kvůli jednookruhovým brzdám,
které v česku kromě modelů Mk. I stejně nikdo nemá.
13. kvě 2007 20:24
Murphy píše:No vždyť :
...
nakonec: je to tam zejména kvůli jednookruhovým brzdám,
které v česku kromě modelů Mk. I stejně nikdo nemá.

Jseš si tak jistej?
13. kvě 2007 22:22
Nechci být stále v opozici, ale Mk I. žádné takové zázračné tlačítko neměla, to se objevilo myslím až v Mk III. Rovněž bych si dovolil vlastnit jednu Mk I.
No a když to vezmu zase trochu vážně, tak mi kdosi kdysi říkal, že toto zázračné tlačítko hlídá rozdíl tlaků v jednotlivých okruzích dvouokruhových brzd, což se v zásadě nevylučuje s Murphyho popisem.
A přesto, že jsem si již zvykl na něj zmáčknout - ověřit jestli svítí a žádnou jinou funkci od něj nečekám, rád bych věděl jak to má opravdu fungovat. Asi budu muset najít schéma elekriky.
13. kvě 2007 22:35
Tak já jsem si vědom funkčnosti tohoto tlačítka ale i tak jsem ho odstranil a nahradil jsem ho jiným a to mlhovkou kterou jsem měl nad levým podběhem a to se mi tam nelíbylo.Nakonec tam mám nad tím podběhem zase jiné a to přidanej ventilátor
13. kvě 2007 23:49
Netvrdím že jsem si jistý, jen popisuji proč to tlačítko je, a že hlídá tlak brzdovky. Dále že jednookruh má v Mini tak leda MkI, protože se auta s jednookruhem do CS od nějakého r. 1972? nevozila. Což nezakládá tvrzení že MKI to tlačítko má. To jsem tím vyjadřit nechtěl.
Chtěl jsem tím říct, že to má cenu zejména pro řidiče aut jednookruhových brzd, ví že se za chvíli zabijou.
Nejsem odborník na Mini, naopak, spíše na Allegro, landcraby, Princess, a jiné.
14. bře 2011 21:13
Zdravím všechny minikaře,
ještě mám dotaz, neví nikdo k čemu je poslední čudlík a poslední táhlo na pravo na palubce?To táhlo mi přijde že je na topení,ale nevím jaký má účel,a ten čudlík nejde dát do žádne polohy,ale když ho zmáčknu tak se červeně rozsvítí taková křivka v tom čudliku.díky za odpovědi.....
14. bře 2011 21:29
Táhlo ovládá ventil topení a čudlík jak píšeš je pro kontrolu brzdovky v nádobce.
14. bře 2011 21:36
čus, táhlo je jak říkáš správně na topení, zasunuto = studený vzduch a když za něj zatáhneš k sobě, tak otevíráš kohot který pouští vodu z chlazení do radiátoru v topení = teplej vzduch a to tlačítko je něco z brzdama už je to tu v nějakém vlákně popsaný , ale nikdy sem nějak extra nepochopil jeho význam , mělo by to být snad na kontrolu že jsou brzdy v pořádku, jestli jsem to pochopil správně ale jinak je to tam celkem k h...
14. bře 2011 21:37
tak minitom mě předběhl a navíc vysvětlil spínač:-)díky
14. bře 2011 21:38
super díky za rady,to s tím topením jsem trochu tušil, ale nebyl jsem si jist, ted už vše vím...jen nechápu proč když se zmáčkne ten čudl na tu brzdovku, proč se rozsvítí?
Naposledy upravil
petarek dne 14. bře 2011 21:42, celkově upraveno 1
14. bře 2011 21:41
Ten čudlík svítí, když je málo brzdovky. A když ho zmáčkneš tak se rozvítí taky. To je kontrola kontrolky
14. bře 2011 22:35
jooo tohle je dobrej čudlik

taky sem to lámal z toho německýho manuálu
14. bře 2011 22:42
Já to z toho manuálu nedal. Musel sem se podívat do haynese a pochopit to ze schematu
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.