Logo
Právě je 28. bře 2024 16:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Pískování, zinkování
PříspěvekNapsal: 14. pro 2006 16:52 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 15. lis 2005 15:57
Příspěvky: 308
Bydliště: Kladno
Na jaře se chystám na tyto dvě operace :roll: .Hoďte mi, prosím, kolik stojí zhruba pískování a následné zinkování kastle, ať vím, zda mám rovkńuo spáchat sebevraždu :sibenice: , nebo do toho jít :andare: . Díky Mejdloš


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14. pro 2006 17:09 
Offline
weban minifóra
weban minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 07. led 2005 10:24
Příspěvky: 663
Bydliště: Východní Čechy - Jaroměř
Zdarec,
s tím zinkováním to je složitý:( Mini je prcek, takže to možný je. Ale lázní takhle velkejch v ČR moc není. Opískovat to je jasný, ale pak spíš kvalitní podklad a tak. Ale s celopozinkem kastle:( Podle mě do toho nechceš narvat tolik:-) Jinak kontaktů nebude moc. Hledej žárový zinkovny s lázní větší než je kastle Mini. Bude jich fakt jen jako na prstech jedný ruky. A cena nebudue zrovna příjemná. Pískování...doporučil bych si to dělat sám, nebo kvalitně prověřenej zdroj:-) Cena u někoho počítej 3000-7000 kč.

_________________
Mini Cooper SPi 96, Mini mk2 69, Mini pick-up, Mini Clubman


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14. pro 2006 17:19 
Opískování kastle je ve většině míst, kde to dělají naprosto nemožné, protože vám z tý karoserie udělají pomačkanou plechovku - na tak tenký plech co má mini se to nedá použít - vlastní zkušenost.
Tryskání umělou balotinou by mohlo být možná alternativou, ale je několikrát dražší a často neodstraní všechno.
Pozink vyjde dráž než nová karoserie = nesmysl.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14. pro 2006 17:34 
Offline
weban minifóra
weban minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 07. led 2005 10:24
Příspěvky: 663
Bydliště: Východní Čechy - Jaroměř
Tak pravil OT. Takže :pray: páč tomu se dá fakt věřít. Takže na to mrkni Mejdloši. A popřemejšlej. Spíš prostě klasická oprava a tak. Nemáš mini na 100 let. A dalších 5 vydrží dobře když se budeš hezky chovat:-)

_________________
Mini Cooper SPi 96, Mini mk2 69, Mini pick-up, Mini Clubman


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14. pro 2006 22:14 
Offline
guru minifóra
guru minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 09. led 2005 18:40
Příspěvky: 540
Bydliště: Brno
Je to tak. To říkám i já :roll:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. pro 2006 09:57 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra

Registrován: 18. led 2006 15:18
Příspěvky: 142
Bydliště: Most DC a Pha
Tak jestli do toho muzu kecat,tak jsem byl v lete v Praglu a byl tam manik,ktery dela tryskani suchym ledem.Cenu bohuzel nevim.Co se tyce pozinku,nejednodussi reseni-sprej za 200 kc a melo by jich stacit 10.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. pro 2006 10:37 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 07. úno 2006 11:47
Příspěvky: 308
Bydliště: LN
Běžné opískování + žárový zinek ti pěkně pokroutí plechy a lakýrník tě za to zabije :lol: To nemluvím o časové a finanční stránce této úpravy. Prostě jak už se tu psalo, nech auto vyvařit, nalakovat a pak udělej důkladnou antikorozní ochranu t.j. nástřik všech dutin a nástřik podvozku vozu např. tímhle http://www.ruststop.cz/fakta.htm , nebo pokud to budeš dělat doma sám použij nějaký prostředek na bázi parafínů, tyto prostředky sice mají nižší mechanickou odolnost, nicméně narozdíl od dehtových prostředků mají podstatně lepší vzlínavost a pružnost. Co se týká zinkového spreje tak ten nemá vcelku nic společného s pokovením, je to prostě jen kvalitní barva s obsahem zinku vhodná jako antikorozní ochrana, princip nanášení je zcela odlišný od žárového nebo galvanického pokovení a nikdy nemůže být tak kvalitní, nicméně pokud se rozhodneš pro barvení, je to vhodné řešení. Pozor ale, aby jsi koupil zinkový sprej určený jako základní nátěr pro galvanicky nepokovené plechy, ono je totiž těch zinkových sprejů více pro různé druhy použití :idea:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Tak jinak!
PříspěvekNapsal: 15. pro 2006 13:45 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 15. lis 2005 15:57
Příspěvky: 308
Bydliště: Kladno
Díky za vaše rady a porady stran pískování a zinkování :lol: . Já jen, že jsem u Martina Voráče viděl :shock: opískovaný Mini, kterého dává do kupy Dlouhán. Pokud tedy půjdu klasickou cestou, jak nejlépe sundat ty kupy antikorozních sraček :evil: , které byly nakonec stejně k ho...? Mejdloš


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. pro 2006 16:05 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 07. úno 2006 11:47
Příspěvky: 308
Bydliště: LN
Letlampa a škrabka Yellow_Flash_Colorz_PDT_45 Yellow_Flash_Colorz_PDT_38 Yellow_Flash_Colorz_PDT_30 Přeji příjemnou zábavu na pár dní :cry: Ono většinou je problém, že se při nanášení antikorozních nátěrů se nedodrží technologický postup, t.j. aplikace pouze na suché odmaštěné a nerezavé plechy. Pokud se toto dodrží tak takový nátěr spolehlivě ochrání auto po mnoho let (při pravidelné obnově po cca 2-3 letech). Další problémy vznikají tím, že se na sebe vrství nátěry které se "neslepí" typický příklad je když se na resistin (parafínový nátěr) naplácá tlumex (dehtový nátěr), to pak je zbytečná práce která nenese žádný efekt. Před nástřikem spodku se musí všechna rezavá místa oškrábat, očistit, chemicky odrezit, natřít alespoň ve dvou vrstvách antikorozní barvou a pokud to není tzv. jednovrstvá barva musí se ještě uzavřít další vrchní barvou k tomu určenou. Teprve pak se může stríkat "asfalt".


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. pro 2006 16:13 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 07. úno 2006 11:47
Příspěvky: 308
Bydliště: LN
Jasně, nikdo neříká že to opískovat nejde, ale musí to opískovat někdo kdo má zkušenosti a vybavení na slabý plech a po opískování by se mělo auto víceméně okamžitě nabarvit základem, pokud necháš opískovanou kasli dva měsíce ve stodole, tak to je zbytečné barvit, protože se na ní okamžitě začne vytvářet povrchová koroze a nátěr pak pořádně nepřilne, u nás v práci se tímto zabýváme a máme určeno že ocel se musí nabarvit základem do osmi hodin po otryskání :idea: Osobně bych toto dělal pouze u raritních kusů s vysokou hodnotou, u běžného miníka se to prostě nevyplatí. Navíc na vyvaření nemusíš auto tolik odstrojovat, kdežto na opískování by jsi musel dodat naprosto holý skelet a mohu tě ujistit že u mini je tolik šroubků že se ti z toho udělá špatně už při rozebírání, natož kdybys to pak doma skládal :wink: Jinak cenu tebou navrhované původní opravy (pískování, vyvaření, zinek, barva, nastrojení) odhaduji na nějakých 50-60 tis. a to už je víceméně pořizovací hodnota celého auta :nervous:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15. pro 2006 17:56 
Offline
guru minifóra
guru minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 09. led 2005 18:40
Příspěvky: 540
Bydliště: Brno
Přidávám se k Vrabimu - pro běžné mini je pískování a galvanické pokovení(např. žárové zinkování) nevhodné z důvodu nákladnosti a náročnosti.
Jinak mohu ještě dodat, že od té doby co jsem měl svou kastli na opískování (dokonce ani ne celou) se mi neustále z různých štěrbin a spár sypou zbytky pískovacího materiálu - nikdy se to nedá dokonale vyfoukat ani vyluxovat, což je další mínus při následném ošetřování dutin.
Zinkové spreje nejsou nic moc


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pískování, zinkování
PříspěvekNapsal: 25. led 2015 19:17 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 25. led 2015 19:16
Příspěvky: 2
Bydliště: Česká republika
Ahoj, pískování, žárové zinkování v karlovarském kraji doporučuji určitě http://janhauzr.eu/tryskani-piskovani


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pískování, zinkování
PříspěvekNapsal: 26. led 2015 07:27 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 04. čer 2012 00:15
Příspěvky: 79
Bydliště: Nový Jičín
Pokud je mi znamo, tak zarove zinkovani je na karoserii zcela nevhodne hlavne z toho duvodu, ze pri tepelne uprave se uvolni napeti v jednotlivych castech konstrukce a karoserie jako celek se zkrouti. Galvanicke zinkovani, i kdyby se nasla dostatecne velka lazen, je zase nevhodne z toho duvodu, ze neosetri hluboke a uzke dutiny, navic ve svech a sterbinach zustane po odmastovacim procesu i pri dukladnem oplachu kyselina, ktera zacne vzlinat a rozezirat zinkovou vrstvu, takze cely proces je spise kontraproduktivni.

_________________
... ano, říkají, že jsem blázen. :blink: A asi to i bude pravda.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pískování, zinkování
PříspěvekNapsal: 26. led 2015 10:20 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 31. říj 2010 11:53
Příspěvky: 260
Bydliště: Mariánské Lázně
Tak já nepředpokládám, že nabízel zinkování na kastle, ale spíše na drobnější díly, u kterých se to často používá.
My vozíme šroubky a menší díly do galvanický zinkovny v Aši. Ceny bezvadný, akorát i když jim to člověk předá roztříděné po pytlíčkách, dostane to zpátky v jednom velkým :-)

_________________
Speedwell blue Morris Mini 74.
Mini Clubman S R55 - JCW soft by OKCZ.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pískování, zinkování
PříspěvekNapsal: 26. led 2015 19:34 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 25. led 2015 19:16
Příspěvky: 2
Bydliště: Česká republika
Ahoj, to není zinkovna, tam dělaj žárové zinkování nástřikem viz. http://janhauzr.eu/zinkovna-nebo-zarove ... aci-od-nas
V tomto článku je popsán rozdíl mezi těmi metodami.. a z toho lze usoudit co je lepší na co a to druhé zas na něco jiného.

To máš pravdu, že ponorem je nesmysl na karoserii. Za to nástřikem už to jde.. nedosahuje zdaleka takových teplot, takže se nic nekroutí a vše ok. Je ale pravda, že se to taky nepoužívá na kompletně celou karoserii ale jen na vybrané díly. Pro konkrétní díly co lze udělat je nutno diskutovat s někým od nich zkušeným, já nepovím. Nicméně se tím prý opravují i třeba prorezlé nádrže, že místo vyvaření se lehce opískuje a pak nastříká vrstva toho kovu (zinku např) a zalepí to tu díru jak nový :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pískování, zinkování
PříspěvekNapsal: 02. srp 2017 20:32 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 18. pro 2016 18:28
Příspěvky: 18
Bydliště: Mělník
Rád bych to tu trochu oživil.
narazil jsem na tohle video: https://www.youtube.com/watch?v=Jj2eO1uLmFc
Dalo by se to použít třeba na šrouby, podložky apod. ? A jak myslíte, že je to s výdrží ?
Díky


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pískování, zinkování
PříspěvekNapsal: 15. čer 2019 17:46 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 31. říj 2010 11:53
Příspěvky: 260
Bydliště: Mariánské Lázně
Ahoj,
měl by jste někdo tip, kde nechat kvalitně otrýskat karoserii? Ideálně Karlovarský, Plzeňský kraj, ale není podmínkou.
Za kvalitní prací si klidně dojedu i dál. Ale Ostrava apod, už je fakt z ruky :-)

Ohledně odkazu o pár řádků výš, kde kdosi doporučuje trýskání v Karlovarském kraji, tak to se mi moc nezdá.
Členovi, který se zaregistruje, hodí odkaz a od té doby se tu neukáže, fakt nevěřím. Spíš vlastní reklama.
Nebo už s firmou máte někdo zkukšenost?

Moc děkuji
Martin

_________________
Speedwell blue Morris Mini 74.
Mini Clubman S R55 - JCW soft by OKCZ.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pískování, zinkování
PříspěvekNapsal: 17. čer 2019 08:27 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 15. lis 2008 19:29
Příspěvky: 345
Bydliště: Praha
Ahoj,

Já mám vlastní zkušenost s firmou FTG. Na stránkách se sice tváří že čistí hlavně DPF filtry ale mají i svoji dílnu na veterány. Velmi příjemné jednání, vše mi bylo vysvětleno, navrhnuty možné postupy a následná realizace proběhla naprosto perfektně. Takže za mne určitě sem - jinam už bych nešel. Datsuna jsem nechal tryskat sodou, ale mají možost i pískování opravdu velmi jemným pískem. Viděl jsem tam pár aut a všechny byly perfektní bez deformací kastle. Dokonce tam měli i DB6-ku..

Stránky jsou: https://www.ftg-prumyslovecisteni.cz/ a kontakt je pan Hornof 720 027 312. Tryskání karoserií je v Rynholci (kousek od Nového Strašecí)

Více referencí mají na FB včetně fotek tryskaných aut. Dokonce tam bylo i klasické MINI.


Přílohy:





_________________
Klasiku jsem měl rád, NEW MINI miluju !
Happy Mini Friends - Kápo
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz