CLASSIC MINI
http://classic.minicooperklub.cz/

Pískování, zinkování
http://classic.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=7&t=1092
Stránka 11

Autor:  Ivan Mejtský [ 14. pro 2006 16:52 ]
Předmět příspěvku:  Pískování, zinkování

Na jaře se chystám na tyto dvě operace :roll: .Hoďte mi, prosím, kolik stojí zhruba pískování a následné zinkování kastle, ať vím, zda mám rovkńuo spáchat sebevraždu :sibenice: , nebo do toho jít :andare: . Díky Mejdloš

Autor:  Žigi [ 14. pro 2006 17:09 ]
Předmět příspěvku: 

Zdarec,
s tím zinkováním to je složitý:( Mini je prcek, takže to možný je. Ale lázní takhle velkejch v ČR moc není. Opískovat to je jasný, ale pak spíš kvalitní podklad a tak. Ale s celopozinkem kastle:( Podle mě do toho nechceš narvat tolik:-) Jinak kontaktů nebude moc. Hledej žárový zinkovny s lázní větší než je kastle Mini. Bude jich fakt jen jako na prstech jedný ruky. A cena nebudue zrovna příjemná. Pískování...doporučil bych si to dělat sám, nebo kvalitně prověřenej zdroj:-) Cena u někoho počítej 3000-7000 kč.

Autor:  Návštěvník [ 14. pro 2006 17:19 ]
Předmět příspěvku: 

Opískování kastle je ve většině míst, kde to dělají naprosto nemožné, protože vám z tý karoserie udělají pomačkanou plechovku - na tak tenký plech co má mini se to nedá použít - vlastní zkušenost.
Tryskání umělou balotinou by mohlo být možná alternativou, ale je několikrát dražší a často neodstraní všechno.
Pozink vyjde dráž než nová karoserie = nesmysl.

Autor:  Žigi [ 14. pro 2006 17:34 ]
Předmět příspěvku: 

Tak pravil OT. Takže :pray: páč tomu se dá fakt věřít. Takže na to mrkni Mejdloši. A popřemejšlej. Spíš prostě klasická oprava a tak. Nemáš mini na 100 let. A dalších 5 vydrží dobře když se budeš hezky chovat:-)

Autor:  O.T. [ 14. pro 2006 22:14 ]
Předmět příspěvku: 

Je to tak. To říkám i já :roll:

Autor:  Ice Man Chata No.25Božkov [ 15. pro 2006 09:57 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jestli do toho muzu kecat,tak jsem byl v lete v Praglu a byl tam manik,ktery dela tryskani suchym ledem.Cenu bohuzel nevim.Co se tyce pozinku,nejednodussi reseni-sprej za 200 kc a melo by jich stacit 10.

Autor:  vrabi [ 15. pro 2006 10:37 ]
Předmět příspěvku: 

Běžné opískování + žárový zinek ti pěkně pokroutí plechy a lakýrník tě za to zabije :lol: To nemluvím o časové a finanční stránce této úpravy. Prostě jak už se tu psalo, nech auto vyvařit, nalakovat a pak udělej důkladnou antikorozní ochranu t.j. nástřik všech dutin a nástřik podvozku vozu např. tímhle http://www.ruststop.cz/fakta.htm , nebo pokud to budeš dělat doma sám použij nějaký prostředek na bázi parafínů, tyto prostředky sice mají nižší mechanickou odolnost, nicméně narozdíl od dehtových prostředků mají podstatně lepší vzlínavost a pružnost. Co se týká zinkového spreje tak ten nemá vcelku nic společného s pokovením, je to prostě jen kvalitní barva s obsahem zinku vhodná jako antikorozní ochrana, princip nanášení je zcela odlišný od žárového nebo galvanického pokovení a nikdy nemůže být tak kvalitní, nicméně pokud se rozhodneš pro barvení, je to vhodné řešení. Pozor ale, aby jsi koupil zinkový sprej určený jako základní nátěr pro galvanicky nepokovené plechy, ono je totiž těch zinkových sprejů více pro různé druhy použití :idea:

Autor:  Ivan Mejtský [ 15. pro 2006 13:45 ]
Předmět příspěvku:  Tak jinak!

Díky za vaše rady a porady stran pískování a zinkování :lol: . Já jen, že jsem u Martina Voráče viděl :shock: opískovaný Mini, kterého dává do kupy Dlouhán. Pokud tedy půjdu klasickou cestou, jak nejlépe sundat ty kupy antikorozních sraček :evil: , které byly nakonec stejně k ho...? Mejdloš

Autor:  vrabi [ 15. pro 2006 16:05 ]
Předmět příspěvku: 

Letlampa a škrabka Yellow_Flash_Colorz_PDT_45 Yellow_Flash_Colorz_PDT_38 Yellow_Flash_Colorz_PDT_30 Přeji příjemnou zábavu na pár dní :cry: Ono většinou je problém, že se při nanášení antikorozních nátěrů se nedodrží technologický postup, t.j. aplikace pouze na suché odmaštěné a nerezavé plechy. Pokud se toto dodrží tak takový nátěr spolehlivě ochrání auto po mnoho let (při pravidelné obnově po cca 2-3 letech). Další problémy vznikají tím, že se na sebe vrství nátěry které se "neslepí" typický příklad je když se na resistin (parafínový nátěr) naplácá tlumex (dehtový nátěr), to pak je zbytečná práce která nenese žádný efekt. Před nástřikem spodku se musí všechna rezavá místa oškrábat, očistit, chemicky odrezit, natřít alespoň ve dvou vrstvách antikorozní barvou a pokud to není tzv. jednovrstvá barva musí se ještě uzavřít další vrchní barvou k tomu určenou. Teprve pak se může stríkat "asfalt".

Autor:  vrabi [ 15. pro 2006 16:13 ]
Předmět příspěvku: 

Jasně, nikdo neříká že to opískovat nejde, ale musí to opískovat někdo kdo má zkušenosti a vybavení na slabý plech a po opískování by se mělo auto víceméně okamžitě nabarvit základem, pokud necháš opískovanou kasli dva měsíce ve stodole, tak to je zbytečné barvit, protože se na ní okamžitě začne vytvářet povrchová koroze a nátěr pak pořádně nepřilne, u nás v práci se tímto zabýváme a máme určeno že ocel se musí nabarvit základem do osmi hodin po otryskání :idea: Osobně bych toto dělal pouze u raritních kusů s vysokou hodnotou, u běžného miníka se to prostě nevyplatí. Navíc na vyvaření nemusíš auto tolik odstrojovat, kdežto na opískování by jsi musel dodat naprosto holý skelet a mohu tě ujistit že u mini je tolik šroubků že se ti z toho udělá špatně už při rozebírání, natož kdybys to pak doma skládal :wink: Jinak cenu tebou navrhované původní opravy (pískování, vyvaření, zinek, barva, nastrojení) odhaduji na nějakých 50-60 tis. a to už je víceméně pořizovací hodnota celého auta :nervous:

Autor:  O.T. [ 15. pro 2006 17:56 ]
Předmět příspěvku: 

Přidávám se k Vrabimu - pro běžné mini je pískování a galvanické pokovení(např. žárové zinkování) nevhodné z důvodu nákladnosti a náročnosti.
Jinak mohu ještě dodat, že od té doby co jsem měl svou kastli na opískování (dokonce ani ne celou) se mi neustále z různých štěrbin a spár sypou zbytky pískovacího materiálu - nikdy se to nedá dokonale vyfoukat ani vyluxovat, což je další mínus při následném ošetřování dutin.
Zinkové spreje nejsou nic moc

Autor:  Serge [ 25. led 2015 19:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pískování, zinkování

Ahoj, pískování, žárové zinkování v karlovarském kraji doporučuji určitě http://janhauzr.eu/tryskani-piskovani

Autor:  MyRow [ 26. led 2015 07:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pískování, zinkování

Pokud je mi znamo, tak zarove zinkovani je na karoserii zcela nevhodne hlavne z toho duvodu, ze pri tepelne uprave se uvolni napeti v jednotlivych castech konstrukce a karoserie jako celek se zkrouti. Galvanicke zinkovani, i kdyby se nasla dostatecne velka lazen, je zase nevhodne z toho duvodu, ze neosetri hluboke a uzke dutiny, navic ve svech a sterbinach zustane po odmastovacim procesu i pri dukladnem oplachu kyselina, ktera zacne vzlinat a rozezirat zinkovou vrstvu, takze cely proces je spise kontraproduktivni.

Autor:  Martin ML [ 26. led 2015 10:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pískování, zinkování

Tak já nepředpokládám, že nabízel zinkování na kastle, ale spíše na drobnější díly, u kterých se to často používá.
My vozíme šroubky a menší díly do galvanický zinkovny v Aši. Ceny bezvadný, akorát i když jim to člověk předá roztříděné po pytlíčkách, dostane to zpátky v jednom velkým :-)

Autor:  Serge [ 26. led 2015 19:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pískování, zinkování

Ahoj, to není zinkovna, tam dělaj žárové zinkování nástřikem viz. http://janhauzr.eu/zinkovna-nebo-zarove ... aci-od-nas
V tomto článku je popsán rozdíl mezi těmi metodami.. a z toho lze usoudit co je lepší na co a to druhé zas na něco jiného.

To máš pravdu, že ponorem je nesmysl na karoserii. Za to nástřikem už to jde.. nedosahuje zdaleka takových teplot, takže se nic nekroutí a vše ok. Je ale pravda, že se to taky nepoužívá na kompletně celou karoserii ale jen na vybrané díly. Pro konkrétní díly co lze udělat je nutno diskutovat s někým od nich zkušeným, já nepovím. Nicméně se tím prý opravují i třeba prorezlé nádrže, že místo vyvaření se lehce opískuje a pak nastříká vrstva toho kovu (zinku např) a zalepí to tu díru jak nový :)

Autor:  ratavar [ 02. srp 2017 20:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pískování, zinkování

Rád bych to tu trochu oživil.
narazil jsem na tohle video: https://www.youtube.com/watch?v=Jj2eO1uLmFc
Dalo by se to použít třeba na šrouby, podložky apod. ? A jak myslíte, že je to s výdrží ?
Díky

Autor:  Martin ML [ 15. čer 2019 17:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pískování, zinkování

Ahoj,
měl by jste někdo tip, kde nechat kvalitně otrýskat karoserii? Ideálně Karlovarský, Plzeňský kraj, ale není podmínkou.
Za kvalitní prací si klidně dojedu i dál. Ale Ostrava apod, už je fakt z ruky :-)

Ohledně odkazu o pár řádků výš, kde kdosi doporučuje trýskání v Karlovarském kraji, tak to se mi moc nezdá.
Členovi, který se zaregistruje, hodí odkaz a od té doby se tu neukáže, fakt nevěřím. Spíš vlastní reklama.
Nebo už s firmou máte někdo zkukšenost?

Moc děkuji
Martin

Autor:  worrycz [ 17. čer 2019 08:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pískování, zinkování

Ahoj,

Já mám vlastní zkušenost s firmou FTG. Na stránkách se sice tváří že čistí hlavně DPF filtry ale mají i svoji dílnu na veterány. Velmi příjemné jednání, vše mi bylo vysvětleno, navrhnuty možné postupy a následná realizace proběhla naprosto perfektně. Takže za mne určitě sem - jinam už bych nešel. Datsuna jsem nechal tryskat sodou, ale mají možost i pískování opravdu velmi jemným pískem. Viděl jsem tam pár aut a všechny byly perfektní bez deformací kastle. Dokonce tam měli i DB6-ku..

Stránky jsou: https://www.ftg-prumyslovecisteni.cz/ a kontakt je pan Hornof 720 027 312. Tryskání karoserií je v Rynholci (kousek od Nového Strašecí)

Více referencí mají na FB včetně fotek tryskaných aut. Dokonce tam bylo i klasické MINI.

Přílohy:





Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/