Stránka 1 z 1
Rez, rez a zase rez...
Napsal: 29. led 2007 23:32
od Návštěvník
Ahoj, chtěl bych se zeptat, jestli Miník trpí tak hodně jako na vnější plechařině i na nosníkách atd...u mého vyhlídlého (1991) jsou rezaté blatníky shora, pak spodky dveří atd. Zajímalo by mě, jestli by mě čekalo nějaké překvapení po odstrojení...Asi jo, co...

..ach jo, škoda, že tak rezne...
Napsal: 30. led 2007 09:05
od vrabi
Mini hnije úplně všude, takže pokud jsou prohnilé vnější plechy, počítej minimálně s vyvařováním podlahy a pravděpodobně i s hnilobou pomocných rámů ...
Napsal: 30. led 2007 18:06
od Vozataj
Hm, to nerad slyším.
Kdybych měl doma COčko a uměl líp svářet, tak není co řešit, ale takhle to je dávat to někomu na melouch, což taky zrovna není nejlevnější...A když si to člověk udělá sám, tak je to podle mě lepší. vždy je to podle své představy...
Napsal: 30. led 2007 18:34
od O.T.
Přidávám se k názoru, že když si člověk něco dělá sám, je to podle jeho představy a možností. Jsou však věci, které je třeba svěřit profesionálovi, pokud má auto být slušné. Z praxe: Měl jsem potlučenou střechu, kterou mi klempíř za 400 spravil takovým způsobem, že bych to nikdy nebyl schopen vyklepat a lakýrník měl velkou radost, že nemusí použít tmel.
Jinak mini rezaví opravdu hodně a co jsem viděl, tak koroze často začíná na typických místech, jak jsou:
švy blatníků(pod světly, u torpéda),
A-panely,
dna dveří,
podlahy v místech napojení,
prahy,
zadní blatníky a jejich napojení na zadní práh,
dno kufru,
veškerá zakončení plechu pod gumovým těsněním v oknech,
torpédo,
okapničky,...
... a tak koukám, že jsem vyjmenoval skoro celé auto

Napsal: 30. led 2007 19:32
od Návštěvník
No jasně, když člověk chce, aby to trochu vypadalo, chce to dát odborníkovi...myslel jsem takové ty upravy na podvozku a vše co není vidět...
Napsal: 30. led 2007 23:12
od vrabi
U mini je dobré buď být zručný kutil vybavený céóčkem a šikovnýma rukama a nebo mít dobrého sponzora

Hniloba je všudypřítomná a neúprosná, nechci tě strašit, ale mini je co se týká koroze jedno z nejhorších aut vůbec, při celoročním provozu ho spolehlivě zlikviduješ za 3 roky ježdění po posolených silnicích. Při koupi je rez jedním z nejdůležitějších kritérií a je potřeba opravdu důkladně prohlížet, jestli nekupuješ past politou novým hezkým lakem a vykytovanou 10 kg kitu

Napsal: 31. led 2007 11:10
od Roman
a když vám řikam porát NESOLTE TO, NESOLTE TO, NESOLTE TO....nikdo mě nebere vážně...
jsem toho názoru, že pokud necháte udělat dutiny a podvozek, dvakrát ročně auto důkladně navoskujete a kontrolujete drobné zárodky rzi, není důvod, proč by nemělo vydržet řadu let....
praktická rada pro neznabohy....
uchopte slánku a vší silou si posolte oko..........NO VIDÍTE !!....a teď to běžte dát do garáže a počkejte do května!!!!.......

......rzi zdar....
Napsal: 31. led 2007 12:46
od vrabi
Ano, při pravidelné antikorozní ochraně dutin a spodku se dá auto udržet dlouho, problém je že né každý má na to zařízení a s "profesionály" mám velmi negativní zkušenosti,klidně ti udělají nástřik na vlhký podklad a o nějakém odrezení poškozených míst před nástřikem si můžeš nechat zdát

Pokut ti někdo nabídne nástřik dutin a spodku tzv. na počkání, tak odtantud hodně rychle prchej, je jednoduchá matematika, po oprání spodku wapkou musí auto za ideálních podmínek cca dva dny schnout a při aplikaci chemického odrezovače je lhůta 24 hod než se použije antikorozní barva (v několika vrstvách s dodržením návodu na aplikaci). Tudíž, ať počítám jak počítám, tak opravdu důkladné udělání spodku musí trvat asi tak pět dní

Re: Rez, rez a zase rez...
Napsal: 18. kvě 2010 23:04
od olda
Mini clasic není vůz pro každodenní provoz. Je už to kultovní autíčko pro relax a značkové srazy. Při takovémto použití vydrží hodně dlouho.
Re: Rez, rez a zase rez...
Napsal: 18. kvě 2010 23:09
od maty
Souhlas
Re: Rez, rez a zase rez...
Napsal: 19. kvě 2010 17:15
od Ján-V
Ahoj , Vrabi pise citujem /U mini je dobré buď být zručný kutil vybavený céóčkem a šikovnýma rukama/
suhlasim uplna pravda ,ale dodavam ze ludovo povedane ceocko sa rozumie zvaracka ale nie zvaranie s plynom CO2, na plyne neusetris ,aj ten najlepsi zvar s CO2 plynom pocase tak za dva roky zacne zvnutra hrdzaviet.Pouzivaj na zvaranie zmesny plyn Argon+CO2, cierna flasa na zvaracke v dieni karosara nic dobre.
Re: Rez, rez a zase rez...
Napsal: 19. kvě 2010 17:51
od Ján-V
Mozno je to asi na ine tema ale poradim ako a cim sa da aj na neopieskovane a vlhke miesta urobit antikoroznu ochranu ktora vydrzi velmi dlho aj bez dalsieho nateru .Nerobin si reklamu ze to predavam ,ale ze to pomaha pri renovaciach . Pripravok sa vola ZINGA .Na SZ poslem referencie a postup prace.
Re: Rez, rez a zase rez...
Napsal: 20. kvě 2010 14:17
od vrabi
Ano céóčkém míním typ svářečky se svářením v ochranné atmosféře, jako plyn pro sváření používám Corgon což je směs Ar+CO2, CO2 je tam podle druhu od 5 do 20% zbytek je argon + jiné plyny. Samotný CO2 z hasících přístrojů jsem používal někdy v začátcích používání těchto svářeček, s corgonem jsou sváry mnohem lepší.
Re: Rez, rez a zase rez...
Napsal: 20. kvě 2010 17:57
od Ján-V
To je spravny sposob zvarania potvdeni praxou ,mozno po precitani predosleho popisu od Vrabiho niektori uz menia plyn.
Re: Rez, rez a zase rez...
Napsal: 20. kvě 2010 19:06
od Kuboš
když sem u toho rezu, jaká je nejlepší garáž pro miniho??? Prej vnitřní vyhřívaný garáže jsou jen na škodu, ideální by měla být pouhá střecha a něco málo ze strany aby na auto nepršelo nezky venku na vzduchu, ale jak znam miniho, co je ideální pro auta nemusí bejt zrovna dobrý pro něj

Re: Rez, rez a zase rez...
Napsal: 20. kvě 2010 19:59
od spandau
Môj názor, temperovaná garáž nemôže byť na škodu. Samozrejme pokial sa na aute nejazdí v zime, pretože zamrznutý sneh a sol by sa vždy po zaparkovaní v teplúčku roztopili a zatieklo by to všetko du dutín... Ale mini ktoré je skoro celú zimu odstavené v garáži, temperovanú garáž určite privíta. Najlepšia garáž je dobre vetraná a suchá! Ideálne je aby moc nekolísala teplota aby sa netvoril kondenz-vlhkosť.
Re: Rez, rez a zase rez...
Napsal: 21. kvě 2010 08:14
od vrabi
Tak tak, hlavně sucho a pokud možno stálá teplota. Sucho je ale důležitější. Já mám mini v suchu pod venkovním přístřeškem s bočními stěnami kde pořád profukuje a nerezne. Nejhorší je přijet s prochladlým autem do tepla, všude pak zkondenzuje voda a auto jde do kytek. Pokud ale auto parkuješ celou zimu a nejezdíš, je pak jedno jestli je v garáži teplo nebo zima. Jako nevýhodu přístřešku považuji prach, auto je po každém delším parkování zaprášené, což se ti v uzavřené garáži nestane. Absolutně nejhorší varianta je nepromokavá plachta, kromě toho, že odře lak, tak veškerý vodní kondenzát od země v ní zůstane a funguje pak jako pařeniště na salát

, když už chce někdo chránit auto před prachem tak pouze látkovou prodyšnou plachtou (samozřejmě pod střechou).
Re: Rez, rez a zase rez...
Napsal: 22. kvě 2010 13:18
od netlink
na promazání doporučuji wd olej
