CLASSIC MINI http://classic.minicooperklub.cz/ |
|
K čemu je tlačítko s brzdovým pedálem? http://classic.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=7&t=1424 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Peta+Rada [ 08. kvě 2007 17:34 ] |
Předmět příspěvku: | K čemu je tlačítko s brzdovým pedálem? |
Ahoj mohl by jste mi prosim nekdo poradit co znamena tlačitko s brzd. pedalem nedaleko výstražných světel a normalních. Nevým k čemu slouží když ho zmačknu tak se vrací. Předem děkuji za odpověď. |
Autor: | Murphy [ 08. kvě 2007 22:45 ] |
Předmět příspěvku: | Braketester |
Toto tlačítko má většina anglických vozů, protože zdaleka ne velká část produkce BMC/BLMC/British Leyland/Austin/Morris/Wolseley/Rover etc. měla dvouokruhové brzdy. V praxi je funkce taková, že se před jízdou přesvědčíte stlačením, že tzv. policajt (rozdělovník tlaků) hlásí, že je vše ok a rozsvítí se jen při stlačení. Pokud se rozsvítí jindy, znamená to pokles či ztrátu tlaku v brzdovém systému. Pokud tak nastane, nejprve vytáhněte většinou bílý konektor v motorovém prostoru a vysušte, a pokud nezhasne hledejte únik kapaliny. Velmi užitečná funkce. |
Autor: | Jiří Novák [ 09. kvě 2007 08:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Díky za otázku a následně i za odpověď. Už jsem se chtěl rovněž zeptat k čemu to tam je.....Dík ![]() |
Autor: | webmasterMini [ 09. kvě 2007 11:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
No, teorie je sice pěkná, ale ještě jsem neviděl auto, v kterém by to fungovalo. Mám ověřeno (asi je špatné čidlo), že se to chová stále stejně ať je v brzdovém systému kapalina nebo ne - nesvítí, když zmáčknu tak se rozsvítí. |
Autor: | Peta+Rada [ 09. kvě 2007 21:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
moc dekuji za odpoved |
Autor: | Murphy [ 11. kvě 2007 22:50 ] |
Předmět příspěvku: | to webmasterMini |
No vždyť : nikdy to nesvítí, jen když na to stlačíš prst abys checknul jestli je to ok SAMO se to rozsvítí JEN když je problém .....a s brzdami až tak problém nebývá, tedy s tlakem myslím nakonec: je to tam zejména kvůli jednookruhovým brzdám, které v česku kromě modelů Mk. I stejně nikdo nemá. ![]() |
Autor: | O.T. [ 13. kvě 2007 20:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: to webmasterMini |
Murphy píše: No vždyť :
... nakonec: je to tam zejména kvůli jednookruhovým brzdám, které v česku kromě modelů Mk. I stejně nikdo nemá. ![]() Jseš si tak jistej? ![]() |
Autor: | webmasterMini [ 13. kvě 2007 22:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nechci být stále v opozici, ale Mk I. žádné takové zázračné tlačítko neměla, to se objevilo myslím až v Mk III. Rovněž bych si dovolil vlastnit jednu Mk I. No a když to vezmu zase trochu vážně, tak mi kdosi kdysi říkal, že toto zázračné tlačítko hlídá rozdíl tlaků v jednotlivých okruzích dvouokruhových brzd, což se v zásadě nevylučuje s Murphyho popisem. A přesto, že jsem si již zvykl na něj zmáčknout - ověřit jestli svítí a žádnou jinou funkci od něj nečekám, rád bych věděl jak to má opravdu fungovat. Asi budu muset najít schéma elekriky. |
Autor: | minitom [ 13. kvě 2007 22:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak já jsem si vědom funkčnosti tohoto tlačítka ale i tak jsem ho odstranil a nahradil jsem ho jiným a to mlhovkou kterou jsem měl nad levým podběhem a to se mi tam nelíbylo.Nakonec tam mám nad tím podběhem zase jiné a to přidanej ventilátor ![]() |
Autor: | Murphy [ 13. kvě 2007 23:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Netvrdím že jsem si jistý, jen popisuji proč to tlačítko je, a že hlídá tlak brzdovky. Dále že jednookruh má v Mini tak leda MkI, protože se auta s jednookruhem do CS od nějakého r. 1972? nevozila. Což nezakládá tvrzení že MKI to tlačítko má. To jsem tím vyjadřit nechtěl. Chtěl jsem tím říct, že to má cenu zejména pro řidiče aut jednookruhových brzd, ví že se za chvíli zabijou. Nejsem odborník na Mini, naopak, spíše na Allegro, landcraby, Princess, a jiné. |
Autor: | petarek [ 14. bře 2011 21:13 ] |
Předmět příspěvku: | čudlik na přístrojovce |
Zdravím všechny minikaře, ještě mám dotaz, neví nikdo k čemu je poslední čudlík a poslední táhlo na pravo na palubce?To táhlo mi přijde že je na topení,ale nevím jaký má účel,a ten čudlík nejde dát do žádne polohy,ale když ho zmáčknu tak se červeně rozsvítí taková křivka v tom čudliku.díky za odpovědi..... |
Autor: | minitom [ 14. bře 2011 21:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: čudlik na přístrojovce |
Táhlo ovládá ventil topení a čudlík jak píšeš je pro kontrolu brzdovky v nádobce. |
Autor: | Colic [ 14. bře 2011 21:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: čudlik na přístrojovce |
čus, táhlo je jak říkáš správně na topení, zasunuto = studený vzduch a když za něj zatáhneš k sobě, tak otevíráš kohot který pouští vodu z chlazení do radiátoru v topení = teplej vzduch a to tlačítko je něco z brzdama už je to tu v nějakém vlákně popsaný , ale nikdy sem nějak extra nepochopil jeho význam , mělo by to být snad na kontrolu že jsou brzdy v pořádku, jestli jsem to pochopil správně ale jinak je to tam celkem k h... ![]() |
Autor: | Colic [ 14. bře 2011 21:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: čudlik na přístrojovce |
tak minitom mě předběhl a navíc vysvětlil spínač:-)díky ![]() |
Autor: | petarek [ 14. bře 2011 21:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: čudlik na přístrojovce |
super díky za rady,to s tím topením jsem trochu tušil, ale nebyl jsem si jist, ted už vše vím...jen nechápu proč když se zmáčkne ten čudl na tu brzdovku, proč se rozsvítí? |
Autor: | milhauz [ 14. bře 2011 21:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: čudlik na přístrojovce |
Ten čudlík svítí, když je málo brzdovky. A když ho zmáčkneš tak se rozvítí taky. To je kontrola kontrolky ![]() ![]() |
Autor: | petarek [ 14. bře 2011 21:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: čudlik na přístrojovce |
tak to je dobrý,takovej výchyt jsem teda nečekal ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Kuboš [ 14. bře 2011 22:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: čudlik na přístrojovce |
jooo tohle je dobrej čudlik ![]() |
Autor: | milhauz [ 14. bře 2011 22:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: čudlik na přístrojovce |
Já to z toho manuálu nedal. Musel sem se podívat do haynese a pochopit to ze schematu ![]() |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |