CLASSIC MINI http://classic.minicooperklub.cz/ |
|
Repase trojbudíku http://classic.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=7&t=1825 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Mekkk [ 31. led 2008 21:21 ] | ||
Předmět příspěvku: | Repase trojbudíku | ||
Dnes jsem se pustil do repase trojbudíku ve svém mini.A hned jsem narazil na několik problémů.Proto prosím o rady ![]() ![]()
|
Autor: | Pitrys [ 31. led 2008 23:36 ] | ||
Předmět příspěvku: | budíky | ||
čau, Mekku. palubku jsem řešil několikrát, co se týče uchycení, čtyři šrouby drži cely plastový korpus trojbudíku, dvě díry na hoře a dvě díry dole tvaru U, pokud maš šrouby dole musí to držet max za pohon tachometru.nebo za kabely. držáky žarovek jsou standartně ještě na prastarý typ žarovek se závitem, známých z kapesních svítilen(např. MY DAY) dá se to sehnat v elektromaterialu nebo modelaři hodnota je tuším 12V/0,2 A ,to odpovídá cca 2 W. normálně jsem to ale předélával na dnes používané male žarovičky co se dávají v dnešních palubkách. pruměr dopasuješ, zaizoluješ a kostru dovedeš k žarovce zvlašť. co se týče pozic žarovek, ta oranžová 2,byla volná ja jsem ji použil pro mlhovku, 4 je tlak oleje/mazání , 5 nabíjení , 1 dálkové světla a 3 blinkr. vidím že je budík kously, musiš rozebrat komplet i čiselník , stává se často že se kousné při přechodu ze stovek na tisíce a výš, ještě něž ho rozděláš vyzkoušej ho přes aku vrtačku, jak se chová, rychloměr by měl ukazovat a uvidíš zda přeskakuje počitadlo. zdar ještě jsem si všiml že jsi sehnal docela vzácný typ palubky z imitaci dřeva, montovalo se to pouze do Mini Special,těch tady moc není, tak si ji važ !
|
Autor: | Mekkk [ 31. led 2008 23:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ahoj moc díky za užitečný rady.Hned zítra se vydám shánět žárovky.Ty šrouby jak drží plastový korpus jsou ze strany kabiny nebo z motoru?To jsem nevěděl že je pochází z Mini speciál ![]() ![]() |
Autor: | Pitrys [ 31. led 2008 23:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
z kabiny, musíš je tam ty diry v tom korpusu vidět, nebo to maš ořezané po obvodu, nevím... ted jak nad tím uvažuju , těch dír je tam tuším po obvodu te palubky šest. |
Autor: | Mekkk [ 01. úno 2008 00:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak to je potom jasné ,že je nevidím.Zatím jsem ještě nevypátral jak sundat ten polstr co je kolem toho korpusu ![]() A nevíš zda jsou ty díry co mám mezi tachometrem a malejma budíkama originální?A zda mají nějakou funkci pakliže jsou origo?díky |
Autor: | webmasterMini [ 01. úno 2008 00:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šroubů by mělo být šest. Ty díry tam myslím nepatří. K počítadlu se dostaneš v celku jednoduše když sundáš rámeček tachometru a zezadu odšroubuješ dva šroubky tak půjde vyndat ciferník i s celou mechanikou. Hlavně nesundávej rafiku! Jednak to není potřeba a potom (nechci tě podceňovat) to už nikdy nenasadíš ta aby to ukazovalo tak jak má. S počítadlem je problém v kostrukci otáčecího mechanizmu. Je tam takový "přiblblý" silonový zobáček, který v případě přetočení více číslic už nestačí a strhne se. Pokud máš to štěstí a ten zobáček ještě není strhaný, pomůže celý mechanismus jen promazat a pomoct přetočit. V horším případě nevím co stím, pokud na to přijdeš, tak poraď. Koupit se to asi nedá a vyrobit taky ne. Já to vyřeešil tak, že jsem ten blbinec vyhodil a´t to tam nedělá neplechu a jezdím bez počítadla (na to mám tripmaster). U MKI to bylo kovové a běhá to bezproblémů dodnes, pak to "vylepšili" tím silonem a stojí to za ... Na točení vrtačkou se vykašli dokud nezjistíš kde je problém, pokud máš v pořádku náhon, tak tím nic nezjistíš jen můžeš tomu mechanizmu ještě víc "pomoct". |
Autor: | Mekkk [ 01. úno 2008 12:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dnes jsem už objevil šrouby.Je jich šest.Horní a boční jsem bez větších problémů vyšrouboval.Ale ty dva dolní nemohu povolit.Jeden z nich se mi podařilo z motorového prostoru téměř vyšroubovat ale zbytek nejde.Je na to nějaký fígl jak tyto dva spodní šrouby vyšroubovat?Také mám cyklokomputer ,ale štve mě to že neukazuje klasické počítadlo ![]() |
Autor: | Mekkk [ 01. úno 2008 19:38 ] | ||
Předmět příspěvku: | |||
Tak jsem trochu pokročil.Budíky i palubka jsou venku-docela mi to dalo zabrat.Odpoledne jsem se stavil v elektře a když jsem vytáhl na slečnu žárovku tak se úplně zděsila z toho že je tam napsáno 22Watů ![]() ![]() ![]()
|
Autor: | webmasterMini [ 16. úno 2008 23:27 ] | |||||||
Předmět příspěvku: | ||||||||
Jak sji pokročil s opravou už je to v pohodě? Dnes jsem při úklidu narazil na tachometr a tak jsem si vzpoměl na tuto diskuzi. Doplním tedy můj výše zmíněný popis pár fotkama. Problém nastane ve chvíli kdy je potřeba přetočit více čísel naráz, kdy rohatka klade velký odpor a to už západka nezvládne a přeskočí. Pokud není ještě moc opotřebená tak pomůže přetočit poslední číslo a pak to zas nějakou dobu funguje - konkrétně do chvíle, kdy je potřeba přetočit stejný počet čísel. Ono to stejně nakonec dopadne tak, že už to dál není ochotno otáčet čísly vůbec, nebo každých 10 tis. km rozdělávat budík taky není zrovna nejlepší nápad. Osobně jsem to vyřešil vyndáním západky z tachometru (včetně pohoného kola). Pokud by někdo věděl jak západku opravit, nahradit, vyrobit, koupit tak bych byl vděčný.
|
Autor: | Mekkk [ 17. úno 2008 18:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Moc díky za skvělý rady.Trochu jsem pokročil.Už jsem ve stádiu kdy vidím zápatku.Ale nejde mi vyndat (sundal jsem ten dlouhý plíšek a ten druhý se mi nedaří odendat).A dále se zeptám jak se přetíčí číslice?Zkoušel jsem to ale bez výsledku bojím se abych nepoužil moc hrubé síly ![]() |
Autor: | webmasterMini [ 18. úno 2008 08:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Citace: Ale nejde mi vyndat (sundal jsem ten dlouhý plíšek a ten druhý se mi nedaří odendat) Jednoduše ten zjišťovací plech posuň do boku - jet o vidět na předposlením obrázku. Citace: A dále se zeptám jak se přetíčí číslice?Zkoušel jsem to ale bez výsledku bojím se abych nepoužil moc hrubé síly
No to je v podstatě problém proč to nefunguje. Buď je to jen zatuhlé a jde tomu pomoci rukou a nebo se zpříčil přetáčecí pastorek (k čemuž by za standardních podmínek nemělo dojít) mohlo by pomoct zkusit pootočit jednotlivými číselnými kotoučky aby ty pastorky skočily tam kam mají a nebo to možná bude lepší rozebrat. Podle toho na co si troufáš. |
Autor: | Mekkk [ 18. úno 2008 21:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sláva už se kolečko pohybude volně. ![]() ![]() |
Autor: | Mekkk [ 06. dub 2008 20:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dnes jsem po dlouhé době vytáhl Mini na projíždku.A tak jsem mohl vyzkoušet funkčnost mého zimního snažení.A výsledek je zatím takový ,že počítadlo maká jako o závod.Tak klepu 3x na stůl (který je doufám z poctivého dřeva) ,že to nějakou dobu vydrží ![]() |
Autor: | webmasterMini [ 06. dub 2008 21:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jasně, vydrží do přetočení kolečka, na kterém se to naposledy zarazilo :(( No neber mě vážně přeju ti aby tomu tak nebylo ;) |
Autor: | Michal 89 [ 05. čer 2008 20:48 ] |
Předmět příspěvku: | Trojbudík |
Mám vyhlídnutého MINIka kterého bych jsi chtěl začátkem prázdnin přivézt domu , ale má klasickou hranatou přístrojovou desku (rv. 1988) . Chtěl bych jse proto zeptat kde by jse dal sehnat trojbudík a kolik zhruba stojí. Uvažoval jsem o udělaní přístrojovky z karbonu to by nebyl problém , mám známého ale nebylo by to ono klasika je klasika . |
Autor: | Mekkk [ 05. čer 2008 21:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ahoj, sehnat se dá všechno ![]() |
Autor: | Sonny [ 05. čer 2008 22:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tky by se dalo jít do trojbudíku z coopera zasazeného origo v dřevěné palubce (já jen že se mi válí na skříni). ![]() |
Autor: | Michal 89 [ 05. čer 2008 22:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Děkuji za odpověd , auto ještě nemám ale byl jsem se už na jedno podívat a na 90 % ho berem jen až ustane frmol ( začátkem prázdnin ). Tak už koukám po věcech co by bylo třeba . Devět let jezdím motokáry - MINI JE JASNÁ VOLBA !!! |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |