CLASSIC MINI
http://classic.minicooperklub.cz/

Kola / Pneumatiky - výběr/skušenosti/problémy
http://classic.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=7&t=364
Stránka 25

Autor:  Beniik [ 21. kvě 2007 12:32 ]
Předmět příspěvku: 

Pozor na takovéto slevy. Jsou to gumy, které nemohou prodat a tudíž jsou staré, takže místo 4 let co by měla směs vydržet, vydrží dva. Ještě k tomu tohle jsou Nankang, takže bych se opravdu bál aby mi nebouchly.

Autor:  minidan [ 21. kvě 2007 13:36 ]
Předmět příspěvku: 

To že guma u osobáku bouchne je spíš rarita(a kor u mini).Já si myslím že se akorát hodně rychle sjedou a může se deformovat vzorek.Ale na gumách by se nemělo rozhodně šetřít :lol:

Autor:  vrabi [ 21. kvě 2007 14:29 ]
Předmět příspěvku: 

Jasně že to je ležák, nicméně určitě nebude starší než nějaké 3 roky, takže při běžném ježdění ho stihneš určitě dříve ojet než by zpuchřel. Co se týká značky, tak si můžeš přečíst zde nějaké povídání o výrobci http://nejlevnejsi-uzitkove-gumy.kirkuk.cz/ . Tudíž můj závěr je, že na běžné pojíždění bych si tyhle gumy klidně koupil, homologaci a zkušební ústav museli absolvovat, jako každý jiný výrobce a tudíž bezpečnost musí být zaručená, co se týká životnosti tak nemohu sloužit osobní zkušeností :lol: Když se koukneš na jak starých pláštích jezdí spousta řidičů, tak tohle bude proti tomu dokonalost sama :D

Autor:  Beniik [ 22. kvě 2007 05:06 ]
Předmět příspěvku: 

Problém je, že když už ty gumy zpuchří, tak je to dost špatné a člověk by rozhodně neměl čekat až se tak stane, to si radši koupím starší Pirelli s vědomím, že je mám tak na jednu sezónu. Kdybych chtěl gumy na zablbnutí s cílem aby bouchla, tak si koupím právě tyhle. Na normální ježdění bych šel radši do Barumky.

Autor:  Niren [ 06. kvě 2008 16:11 ]
Předmět příspěvku:  Výběr pneumatik

Ahoj minískáři,

nastává letní období a já chci koupit nové pneu svému minískovi. Jen jsem trochu zmatený, jaký rozměr. Může někdo dát stručný přehled, které pneu na který ráfek a co se ještě dá a co už ne??? Možná by byl vhodný i nějaký obecný úvod ... já vím co znamenají jednotlivá čísla u pneu, ale jak zjistím, kterou pneu obuju na který ráfek??

Stručně, já mám ráfek R12. A na něj jsou dva rozměry pneu 165/60 a 145/70 .. já jsem doposud jezdil na 145/70, ale nevím, jestli je možné na moje hliníkáče obout i gumu 165/60 ... jak to vlastně tedy je???

Autor:  Ondra [ 06. kvě 2008 16:34 ]
Předmět příspěvku:  gumy

tak pokud máš klasické hliníkové minilite disky "alias sluníčka", tak ty jsou šíře 4,5" a obuješ na ně jak ty 145/70 tak i 165/60 ve 12" rozměru.. Osobně bych ti doporučil spíše 165/60.. Na nich se to autíčko pěkně sníží a má lepší jízdní vlastnosti, guma lépe drží v zatáčkách.. Ve 165/60 ale nemáš moc na výběr.. je to buď sportovnější Yokohama A539 s cenou někde kolem 1800kč/ks anebo mnohem levnější ale spíše jen turistický Falken s cenou někde u 1100kč/ks.
U 145/70 je výběr mnohem radostnější protože se jich dá sehnat poměrně dost a ceny se pohybují dost nízko.. Takže záleží jen na tom kolik do toho chceš vložit a jak se svým Mini jezdíš..

Autor:  Vojta [ 06. kvě 2008 20:40 ]
Předmět příspěvku: 

Máme oba stejné disky a já mám obuté Falkeny 165/60 R12. Nesouhlasím s názorem že je to spíše turistická guma a myslím, že jsem v Mýtě dokázal, že svou kvalitu mají i když Yokohamy mají lepší vlastnosti. Navíc je tu ještě stránka ekonomická a mezi Falkeny a Yoko je poměrně velký cenový rozdíl. Navíc se Yokohamy při svižném stylu jízdy mnohem rychleji sjíždějí.

Autor:  Niren [ 14. kvě 2008 11:14 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě jedna otázka související s gumama. Někdo tvrdí, že se u litříku dost sníží výkon nasazením širších gum. Máte s tím někdo osobní zkušenosti? Můžete to potvrdit vyvrátit?
A dále v nabídce 145/70 jsou tyto gumy:
Nankang CX668
Toyo 330
Fulda DIRIGO
Falken SN828
Hankook Optimo K715
Bridgestone B390

Umíte někdo poradit, které jsou nej :) Mně osobně se zamlouvaji (dle obrazku) Hankooky a Bridgestony .. trochu i ty Falkeny ...

Díky moc za radu. A ještě, jak fungují testy pneu .. nešlo by na začátku každé sezóny udělat testy pneu? Nějak oslovit výrobce atd ... umí to někdo zorganizovat??

Autor:  Niren [ 14. kvě 2008 11:20 ]
Předmět příspěvku: 

Jo a ještě jsem objevil, že se v 145/70 da sehnat:

PIRELLI P3000E

Autor:  Vojta [ 14. kvě 2008 11:29 ]
Předmět příspěvku: 

Já bych o 145 vůbec nepřemýšlel a koupil 165 být tebou. Snížení výkonu bych se nebál.

Autor:  Venno [ 14. kvě 2008 18:54 ]
Předmět příspěvku: 

ted Ctu knihu o pneumatic, je fakt vyborna a hodne se od ni ucym, Jsem Mechanical Engineer, ale jsi myslym ze obycajny clovek by tomu rozumiel protoze je to velmi snadno napsani (ale je to v anglicine). Kinha jde hodne do techniky a taki ukazuje vzorky na design pneumatic aby jsi moch lyp vybrat....Moc doporucuju pro tych ktery zavodeji

what I've learned so far in response to a comment made earlier about tire life:
The reason tires have a life is because the vulcanization process continues with exposure to UV light, and ozone. The continuation of the vulcanization process will continue to form crosslinks in the polyisoprene chains which will decrease the flexibility of the polymer (tire) creating surface cracks. This loss of flexibility will create a rubber with a lower Hysteresis which means it won't grip as well, and depending on the carbon composition of the tire, the tire may shear easier (meaning increased wear with decreased grip).
:shock: Did I just type all that?!?! dang!
Here's the book:

http://www.amazon.co.uk/Racing-High-Per ... 151&sr=8-1

Autor:  spandau [ 03. říj 2008 15:07 ]
Předmět příspěvku:  Pneu - zkusenosti

Ahoj kto máte skúsenosť s pneu YOKOHAMA A048R ako sa to správa na mokrej ceste? Predpokladám na suchu je to super. A čo nato vravia páni policajti...

Přílohy:
gumy.jpg
gumy.jpg [ 46.98 KiB | Zobrazeno 19493 krát ]

Autor:  Vojta [ 03. říj 2008 15:09 ]
Předmět příspěvku: 

Na mokru se s tím jezdí hodně blbě. Pokud je guma homologovaná pro silniční provoz a má dostatečný dezén, tak ti nemůže policie říct vůbec nic.

Autor:  spandau [ 03. říj 2008 15:16 ]
Předmět příspěvku: 

zvažujem či kúpiť A539 alebo A048R. Je pravda že za mokra ani moc nejazdím ale ak ma zastihne dážď niekde na cestách aby som nemusel čakať na slnko :lol:

Autor:  Mekkk [ 03. říj 2008 15:23 ]
Předmět příspěvku: 

Další podstatnej rozdíl je v mnohem měkčí směsi než je A539 takže počítej s tím že je budeš měnit mnohem častěji. :wink:

Autor:  richard [ 03. říj 2008 18:59 ]
Předmět příspěvku: 

Životnosť max 4000km

Autor:  spandau [ 03. říj 2008 19:50 ]
Předmět příspěvku: 

richard píše:
Životnosť max 4000km

To ti fakt vydržali len 4000km? To sa mi zdá ozaj málo ale nadruhej strane to najazdím na miniku tak za dva roky :lol:
Mne ide hlavne o to aby to v zákrute "poriadne držalo" kludne aj na úkor životnosti.. No bude to tažké rozhodovanie.

Autor:  fany [ 03. říj 2008 20:45 ]
Předmět příspěvku:  pneu

na okruh very good. na bezne jezdeni asi a 539 .

Autor:  prema [ 03. říj 2008 23:32 ]
Předmět příspěvku: 

Zdavím vespolek. Máte někdo zkušenosti s A032-R 165/70X10 případně kde se dají sehnat?

Autor:  O.T. [ 08. říj 2008 15:36 ]
Předmět příspěvku: 

Je pravda, že A 048 i A 032 jsou pneumatiky se zvýšenou adhezí díky měkčí směsi udělané po vzoru závodních pneumatik. Tzn. tyto pneumatiky jsou dražší a vydrží kratší dobu, za to lépe drží za různých podmínek.
A 048 se dělá ve dvou směsích M a MH(pro vyšší teploty)
A 032 je ve více směsích, ale obvykle je k prodeji jen směs označená S - tedy Soft
S A032 jsem ujel cca 5000 km a to z větší části šetrným způsobem. :lol:

Stránka 25 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/