Opravy, úpravy, renovace ......
Odeslat odpověď

Spi- problém, žere a dýmí

25. čer 2011 13:04

zdravím, před týdnem sem si dovezl domů mini, ted sem zjistil že sem na nádrž najel méně než 200km a při přidání plynu jde z výfuku tmavý dým (nerezový poslední díl), soudím, že to bude moc bohatá směs, čím to může být?

jaké jsou hodnoty nastavení motoru?,na co všechno se mám zaměřit? někde sem četl něco o hadičce podtlaku- kde ji hledat?

uvítám každou radu

Re: Spi- problém, žere a dýmí

25. čer 2011 13:42

Nerad bych ti strkal hlaveň do pusy, ale problém bude nejspíše v tom co jsi napsal už v názvu příspěvku.. ono magické označení SPi.. pokud poslouchá, je to dobrý služebník, ale jakmile se posere, tak špatný pán.. a je jen velice málo případů, kdy se podařilo to spravit.. u MPi už je diagnostika téměř plnohodnotná.. ale SPi má pouze zástrčku s vyblikávajícími kódy, které žádný moderní servis neumí interpretovat, navíc umí hodnotit jen pár podružných údajů.. ne nadarmo většina SPi končí svou životní pouť překopáním na karburátorovou verzi..
Co se týče spotřeby, tak u SPi by měla činit podle TP cca 7,5-7,8l/100km.. praxe u patřičně vyhoněných motorů s průměrně těžkou nohou pak se blíží 9-10l/100km..
Kde je jaká podtlaková hadička netuším.. rád si to taky přečtu, neb jsem taktéž vlastníkem SPi.. před demontem jezdil celkem spolehlivě byť byl problém s palivovou pumpou, kterou vyřazovala z provozu vadná mechanická nárazová pojistka, problém se vyřešil až jejím vyblokováním.. a teď jsem si vzpomněl, že jednou po zásahu v servisu při výměně špatné lambda sondy, mi bylo řečeno, že si to musí řídící jednotka přebrat, neb auto kouřilo jak starý jedničkový dieselový Golf.. po ujetí cca 70km mi to ale nedalo a zajel jsem ke kamarádovi jestli je to v pořádku.. při letmém pohledu do motorového prostoru se zjistilo, že mi tam nezapojili zpátky řídící jednotku, takže tak.. zkus se kouknout, jestli svazek je docvaknutý pořádně

Re: Spi- problém, žere a dýmí

25. čer 2011 21:17

njn spi, tak do těch 10 bych to akceptoval, aleted je to moc, takže zakusím přejít všechny konektory, pak dám vědět, ta nárazová pojistka, je asi ten cuplík před řidičem že? co se stane když ho vypojím?
Přílohy
motor.jpg
motor.jpg (89.31 KiB) Zobrazeno 4440 krát

Re: Spi- problém, žere a dýmí

25. čer 2011 21:44

Jojo ten inirtia ventil je před řidičem viz. obrázek. Je tam aby při nehodě odpojil čerpadlo. Aby nevznikl požár.
Přílohy
motor.jpg
motor.jpg (76.1 KiB) Zobrazeno 4433 krát

Re: Spi- problém, žere a dýmí

26. čer 2011 08:14

milhauz píše:Jojo ten inirtia ventil je před řidičem viz. obrázek. Je tam aby při nehodě odpojil čerpadlo. Aby nevznikl požár.


Treba vymeniť všetky podtlakové hadičky.

Re: Spi- problém, žere a dýmí

26. čer 2011 11:26

ktere sou ty podtlakové hadičky a kde je najdu, já sem sa tam zrovna díval a byly tak samé kabely :roll:
ještě sem se chtěl zeptat kolik litrů je rezerva v nádrži?

jinak sem se konečně dostal pořádně pod kapotu a musím vyměnit vzduchový filtr a zkusím i svíčky a pak uvidím

jo a ještě co jsou ty kostečky poblíž toho vypínacího ventilu?

Re: Spi- problém, žere a dýmí

26. čer 2011 13:56

Hadičhy najdeš snadno,začni na řídící jednotce kde jedna končí a postupuj po ní,pak jsou na filtru.Odhaduji průměr 3-4 mm zakončené gumovou hadičkou.

Re: Spi- problém, žere a dýmí

12. črc 2011 18:05

mini šlape jak hodinky:) skontroloval a pohýbal sem se všemi kontakty a spoji kolem motoru, dal nové svíčky a vzduchový filtr :biggrin:
Odeslat odpověď