Prepnout do plneho zobrazeni
Opravy, úpravy, renovace ......
Odeslat odpověď

Update Metro A+ na Spi

31. led 2012 22:12

Vyvolávám odborníky tohoto fora.Puste trochu informací ohledně motoru.
Chci to předělat na stříkačku SPI
Pořídil jse do mini motor z metra,podle startéru a odlitku na hlavě je to rok 1987.
Štítek měl z litra tak víc jsem zatim nezjistil.
Hlava je osazena ventily 35,5/29.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

A teď proč jsem rozjel toto vlákno:
Má cenu upravit tvar spalovacího prostoru a velikost kanálů v našich podmínkách?
Opravdu se mi nechce kupovat hlavu z UK.


Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Dál jsem se zatím nedostal ale jsem jedno velké ucho.
Naposledy upravil jirka2030 dne 05. dub 2013 12:56, celkově upraveno 3

Re: Update Metro A+

31. led 2012 22:33

Dle velikosti ventilů bych to viděl na MG metro. Uvidíš dle vačky co to nakonec bude.

Re: Update Metro A+

16. úno 2012 16:20

Tak vačka je venku ,ale jediný označení co na ní je ,je 3 u náhonu na čerpadlo.
Jde na ní opravdu poznat co to je za motor?

vačka.jpg
vačka.jpg (46.8 KiB) Zobrazeno 11887 krát


Co by jste mi doporučily za písty?
http://www.minispares.com/Product.aspx?ty=pb&pid=37864
nebo
http://www.minisport.com/mini-spare-parts/Hepolite_Slipper_Piston_-_1275cc_-_10_1_High_Compression.html

Nebo je nějaká další alternativa? Poptával jsem to v mém okolí a nikdo je asi nemá.

Re: Update Metro A+

22. úno 2012 16:24

ŽE BY NIKDO NIC NEVĚDĚL? Yellow_Flash_Colorz_PDT_33 nebo je to tajné :roll:

Re: Update Metro A+

27. úno 2012 23:37

Nazdárek,
no tajné to určitě není...
na fotce celého agregátu je vidět nalevo dole hliníkový držák pocházející z Metra
Motor tedy běhal v Metru.
A zřejmě tam běhal dost dlouho...
Podle fotky spalovacích komor hlavy je vidět, že sedla ventilů už mají dost za sebou. Změřené průměry svědčí o hlavě z MG Metro, což je ale asi jediné plus, co vidím. I vačka nevypadá zrovna nejlépe, ale z fotky toho moc nevyluštím. Jinak jde o standartně dodávanou vačku do pozdějších A+ 998cc a Metra 1275cc LE a HLE.
Repase bude nutná, ale zase získáš 1,3ku s papírovými hodnotami vyššími než má klasické mini 1,3 s karbcem.

K těm pístům:
Oba odkazy jsou na tytéž písty od firmy Federal Mogul prodávané nově pod názvem Nüral. Jsou celkem přesné, ale válce se musí vrtat podle jednotlivých pístů. K pístům typu Omega to má ještě dost daleko, ale stačí.

Ale jinak o tom nic nevím...

Re: Update Metro A+ na Spi

05. dub 2013 12:38

Nastal čas posadit motor tam kam patří.
Celkově mi toho moc nezbylo!!
Blok vybroušen a osazen http://www.minisport.com/mini-spare-parts/Hepolite_Slipper_Piston_-_1275cc_-_10_1_High_Compression.html
Nainstalována vačka + vystružená nová ložiska http://www.minispares.com/product/Classic/Engine/Block/Camshafts/EVOLUTION001.aspx?100102&ReturnUrl=/search/classic/evolution001.aspx|Back%20to%20search
Osazen setrvačník http://www.minispares.com/product/Classic/Clutch/Flywheel/C-AEG425.aspx?0602&ReturnUrl=/shop/classic/Clutch/Flywheel.aspx|Back%20to%20shop
Hlava přerovnána,slícována,upraven spalovací prostor,osazena tvrdá sedla a dvojité pružiny.http://classic.minicooperklub.cz/download/file.php?id=16815
Vačka byla načasována na 107 st. - viz http://classic.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=7&t=4848
Vůle na ventilech nastavena na predepsané hodnoty podle vačky
Svody pro motory s lambdou http://classic.minicooperklub.cz/download/file.php?id=15228
Vyměněno Oil- čerpadlo,zrepasován diferák,ložiska v převodech ..........a plno kravin.

A teď k jádru věci proč to tu rozepisuju.NASTAL PROBLÉM

Po osazení a oživení v autě jde motor celkem dobře do 2000-2500 ot.Pak začne škytat ,prskat do výfuku a střílet zpět do střiku,kde jsou vidět i plamínky :onfire:
První mě napadl zozdělovač - asi na to nemá vliv,při otáčení na obě strany se nic neděje.Na Spi prý jen rozděluje jiskru kterou řídí jednotka.
Překontrolovány vůle na ventilech - správné
Protože jsem si moc nedůvěřoval v tom načasování - osazeno zpátky standartní pevné kolo- beze změny
Kabeláž překontrolována,podtlaky jsou nové a sají.
Myslím si že pokud by byl problém e elektrice ,buďto by to nešlo vůbec ,nebo by to nešlo ani odspoda? Vstřik by na to taky neměl mít vliv,motoru by mělo být jedno co ho krmí.
Absence výfuku by na to asi taky neměla mít vliv.



Usuzuji že musí být něco špatně s ventilama nebo s časováním?? Ale co??

Má někdo konstrukční nápad?? Sedím před Miníkem a můžu se na to zatím jenom koukat. :(

Re: Update Metro A+ na Spi

05. dub 2013 13:18

nechci dělat chytrýho ale jednou jsem byl svědkem na emisích kdy jsme s kolegou řešili podobný problém. motor na volnoběh běžel krásně a když se přidalo tak začal střílet jak do fejfuku tak hlavně do sání. hodnoty chudé a nešly obohatit.a nakonec problém byl v prohozenejch kabelach na 2 a3 válci. v tom malým prostoru to nebylo na první pohled vidět a dost jsme se nasmáli.

Re: Update Metro A+ na Spi

05. dub 2013 17:47

jirka2030 píše:První mě napadl zozdělovač - asi na to nemá vliv,při otáčení na obě strany se nic neděje.Na Spi prý jen rozděluje jiskru kterou řídí jednotka.

Přesně tak,řidící jednotka spíná zapalovací cívku. Tedy nelze rozdělovačem u SPI ovlivnit časování zapalování.
Jak píše jirka H, koukl bych na správnou sekvenci zapalování.

(následuje praxí neověřená teorie ...)

Dále bych se podíval na pozici setrvačníku oproti klikové hřídeli a na pozici snímače klikové hřídele.
To má vliv na to, kdy jednotka zapaluje, nebo vstřikuje palivo.
Na setrvačníku po 180 stupních jsou větší zářezy (2x), tím jednotka pozná horní úvrať jednotlivých válců.
Tedy bych motor natočil do horní úvratě a ověřil bych, že u pozice snímače klikové hřídele je dlouhý zářez.

Může být na vině například slabý signál ze snímače klikové hřídele.
Pro představu přikládám fotku z osciloskopu ukazující průběh na snímači klikové hřídele.
ecu.jpg
ecu.jpg (163.07 KiB) Zobrazeno 11056 krát


Pokud je vše výše uvedené v pořádku, zkusil bych diagnostiku.

Re: Update Metro A+ na Spi

06. dub 2013 17:52

Taky mi napadlo, že by to mohlo mít souvislost s čidlem na klice. Čidlo na původním motoru nebylo tak jsem díru přenesl z půjčeného krytu.JEstli došlo k nepřesnosti? Tak si myslím ře v řádu desetin. Pak je ještě otázkou zda drážka na klice na starých motorech, kde nezáleželo na přesnosti uložení setrvačníku vůdči horní úvrati je stejné jako na Spi? Ale Uk fóra tvrdí že je všechno železo stejné.
Když se vrátím k předchozímu příspěvku od Snua12, je možné když by byl snímač ve špatné pozici, nebo málo zasunutý do setrvačníku ztrácel při otáčkách signál?
Teď budu trochu teorizovat! Co se vykašlat na řízení rozdělovače od jednotky a nasadit klasický rozdělovač ať dělá svojí práci a jednotka řídí palivo ? Bylo by to motání více systémů dohromady, ale asi by to mohlo makat?

Obrázek

Re: Update Metro A+ na Spi

07. dub 2013 01:17

jirka2030 píše:Když se vrátím k předchozímu příspěvku od Snua12, je možné když by byl snímač ve špatné pozici, nebo málo zasunutý do setrvačníku ztrácel při otáčkách signál?

To je možné, asi nejjednodušší by bylo vzít osciloskop a signál ze snímače oměřit.
jirka2030 píše:Co se vykašlat na řízení rozdělovače od jednotky a nasadit klasický rozdělovač ať dělá svojí práci a jednotka řídí palivo?

To je jenom krůček od nahrazení vstřikování karburátorem. :-) Na druhou stranu by tím mohlo jít "diagnostikovat" problém s špatným úhlem zapalování.

Re: Update Metro A+ na Spi

10. dub 2013 21:53

Nechci předbíhat ,ale zatím to vypadá na zásední zlom.Celý problém asi byl v tom zakletém slově SPI.Ale jaký to byl problém nevím.Dnes jsem doinstaloval výfuk - názory se různí? - Někteří tvrdí že na 4takt to nemá vliv ,jiní tvrdí opak.Nevím,po namontování to bylo stejné.
Pak jsem přistoupil k měření čidla otáček osciloskopem.V průběhu měření se mi začalo zdát že se motor začíná víc vytáčet.nechal jsem ho dostatečně prohřát a zkusil ho protočit.Jde plynule za plynem až do 6500 ot kdy asi zasahuje omezovač.Doinstaluju kravinky co jsem tam ještě nedal a půjde na silnici,uvidíme co z toho bude???Snad se pod zátěží bude chovat stejně?



Kde byl problém nevím, ale doufám že je tomu konec.Je možné že se jednotka srovnala s tím bordelem který jsem jí naservíroval nebo se něco vzpamatovalo :?:
Když by někoho zajímalo jak vypadá výstup na čidle otáček, tak tu má video .



S osciloskopem jsem naposled pracoval asi na škole ,byla to ohromná složitá bedna.Tento digitál si to dělá sám a moc jsem to neřešil ale když se tam dá dlouhá časová osa,tak jsou tam vidět horní úvratě.Na tom videu to asi neni moc viděl.

Re: Update Metro A+ na Spi

27. dub 2013 20:34

Máme odjeto cca 1000 km a nebylo to nic moc,závada se vracela v různých intervalech ale do 3500 ot to jelo pěkně za plynem.Protože se blíží IMM byl jsem trochu nervozní aby to dojelo.Při včerejší prověrce a pročištění všech konektorů už jsem nenastartoval.2 hodiny jsem procházel těch pár konektorů a byl ztalej na JIPKU.Pak to ravrčelo a jelo.Dnes mi to nedalo a osadil bezkontaktní rozdělovač z metra, žádná změna,osazen jiný vstřik a jiná jednotka -nic.Vyndal jsem po několikáté čidlo otáček na klice a už nenastartoval.
Začal jsem tedy porcovat izolaci z drátů a zjistil prasklou izolaci a překlesaní drát.Nějak jsem to opravil a motor vrčí asi tak jak měl od začátku.Ty dráty jsou ale totálně zoxidované a drolí se v prstech.Už se na nich někdo pokoušel něco dělat nebo bylo čidlo uražené ,protože jsou už letované.
Zbývá tedy zajistit náhradní čidlo a věřit že to bude spolehlivé a Itálii to přežije.
Z mého pokusu ale vyplívá že rozdělovač na SPI jde nahradit obyčejným a jednotce je to jedno,ale proč to dělat když jednotka je Ok nevím?? Já tím chtěl eliminovat chybu která mohla vzniknou při vrtání díry na čidlo setrvačníku.

2013-04-27-833.jpg
2013-04-27-833.jpg (48.84 KiB) Zobrazeno 10678 krát

Re: Update Metro A+ na Spi

27. dub 2013 21:17

Hledal jsem,ale zatím nic.Zejtra obrátim garáž naruby a snad už najdu díly,co jsem nasliboval,ani byste lidi nevěřili,co se toho vejde do kastle mini. :banana: :biggrin:

Re: Update Metro A+ na Spi

27. dub 2013 21:19

Buď vklidu,kdyžtak to hodím do inzerce.
:D
Odeslat odpověď