Logo
Právě je 27. dub 2024 09:34

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

servisujete si svého Mini sami?
úplně nebo z většiny ano 79%  79%  [ 11 ]
drobné věci ano 14%  14%  [ 2 ]
ne, jezdím do servisu k automechanikovi 7%  7%  [ 1 ]
Celkem hlasů : 14
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: jak je to se servisem/renovací Mini?
PříspěvekNapsal: 21. led 2013 18:51 
Offline
nováček minifóra
nováček minifóra

Registrován: 20. led 2013 18:50
Příspěvky: 3
Bydliště: Jeseník
Ahoj všem,

několik roků přemýšlím o Mini a před pár dny jsem se do něj opětovně zamiloval :) Vzhledem k tomu, že to ze sebe i po pár letech nemohu dostat, bych si ho asi měl pořídit. Pokud mi to dovolíte, chtěl bych se vás zkušených zeptat na pár věcí, pro přehlednost očísluji.

1. Mám šanci sám zvládnout renovaci nebo alespoň servis Minika? Nejsem automechanik, ale hodlám si tvrdit že jsem zručný, jsem technický typ a základní nářadí jsem schopen si pořídit. Osobně si myslím, že s pomocí nějakých příruček (pokud existuje něco jako "jak na to.. Mini"), rad zkušených lidí tady na fóru a případně pomoci specialistů (vyvaření, lakování, ..) to dokáže každý zručný člověk... jen vědět jak na to.

2. Jak je možné že se prodává (mobile de) cca 30 Miniků za více než 250 tisíc a snad polovina z toho i za více než půl mega? To za to opravdu stojí, co je na nich tak zvláštního? Nechápu že by měli reálně takovou prodejní cenu..

3. Je nějaký z motorů pro mne NEautomechanika vhodný pro servis, nebo je to jedno protože s každým budu muset do servisu?

4. Nespěchám, auto mám, a bude to mé první Mini a tak bych se chtěl zeptat... Byl by někdo ochotný mi Mini předvést, svézt mě popř. nechat si ho zkusit řídit okolí Jeseníku? Případně jednou za čas jezdím trasu Jeseník - Krnov - Opava - Ostrava - Příbor

Ještě mě napadá pár, ale už nepodstaných, otázek...
5. na kolik vás vyjde pojistka? Nedělají pojišťovny při nehodách problém s neorigo stavem/díly? Máte nějaké zkušenosti?
6. dá se s ním jezdit v zimě? neplánuji to, ale čistě ze zvědavosti, jestli je použitelný na jízdu v zimě...
7. co zahrádka na střechu dá se sehnat a jak je to s nosností? to samé tažné... :)
8. na kolik zhruba vyjde průměrně shnilý kousek vyvařit a dát nový lak?
9. Dá se vyměnit motor "jednoduše" kus za kus? např za 1.3 dát 1.0 nebo naopak?...
10. jak jste na tom reálně se spotřebou?

Doufám že mě za tuhle "hromadu" neukamenujete :)
Předem díky za jakékoliv odpovědi!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 21. led 2013 19:35 
Offline
machr minifóra
machr minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 27. říj 2009 00:12
Příspěvky: 361
Bydliště: Nové Strašecí
Nechci být nepříjemný a ani to tak neber , ale jediná rada na tohle všechno je PROČTI SI KOMPLET CELÉ FORUM je tu všechno co chceš vědět, taky jsem to tak dělal několik měsíců po večerech, díky tomu zjistíš spoustu věcí jak o mini a také o lidech kolem mini, kam zajet když si nevíš rady, co kolik stojí a kde to sehnat, je to tu už mockrát všechno popsané a myslím, že se mnou budou souhlasit jak členové fóra, tak admini, že už to tu je a akorát by se tu zvojovali informace a stránky se zbytečně zahlcují věcmi které už tu jsou. Proto i Mekkk v jiném vlákně poslal SZ ne proto, že by to bylo tajné.

Zdravím Colic

_________________
Mini je nejvíc !!!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 21. led 2013 21:59 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra

Registrován: 27. dub 2011 13:22
Příspěvky: 225
Bydliště: Příbram
Pro přehlednost očísluji.

1. Co zvládneš a nezvládneš, musíš vědět sám. Je důležíte se nepřeceňovat, ale také nepodceňovat.
2. Osobně jsem kupoval přes mobile.de. Proč se prodávají za tolik? Jestli pořídíš něco jako já, tak to poznáš :wink: ale pak je důležité, že máš to, co jsi chtěl (jako třeba já)
3. Pro "neautomechanika" bych si dovolil doporučit raději karburátor, je na vše jednuší (jak servis, tak následné opravy a úpravy) a také 1,3 -je silnější. Já měl podmínku vícebodový vstřik, tedy Mpi
4. Zatím jsem v žádném miníku nejel, z důvodu, že ještě nemám papíry a tp. šel rovnou do depozitu a než dodělám toho svého, tak asi ani nepojedu. Ale už to pojíždění po dvoře mě naprosto nadchlo. Doufám, že mě to bude bavit. Doporučuji koupit knihu MINI-Juraj Bukovčák (opravdu se bude hodit) nejlépe dříve, než pořídíš auto.

Nepodstatné dotazy
5. Toto jsem zatím neřešil.
6. Se vším se dá jezdit v zimě, dle mého názoru i názoru lídí kterým, prošlo pod rukama více miníků, je to kravina. Znovu to shnije (jde o to, kdy)proč ničit veterána a svojí práci?
7. Tažné i zahrádka se dají sehnat, ale myslím, že MINI není dobrý dělník na tahání vleků, ale nosič např. na jízdní kola by neměl být problém.
8. Předpokládám- lak 20tis, klempířina, díly 40tis.... +třeba motor a doplňky. To je můj odhad, jde o to, čemu říkáte renovace. Michal 89 má vzorový kus a samotného by mě zajímalo, nač to komplet vyjde. Je lepší nepočítat.
9. Myslím že s výměnou agregátu by neměl být problém.
10. Počítal bych se spotřebou kolem 10 l/100km v základu a dobrém stavu motoru, bylo mi řečeno, že kdo si koupí MINI, neřeší spotřebu.
11. Všechno tohle je jen můj názor a do dneška lituji, co jsem zde na foru předvedl. (To samé, možná horší, než vy).Jestli vše vyjde, miníka někdy dodělám a ukážu se na nějakém srazu. Bude to trapná situace. Samozřemé je, že se tu vše už řešilo, stačí dobře hledat. Já jsem také moc nehledal.

S pozdravem
Tomajz


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 22. led 2013 23:06 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 17. zář 2008 13:40
Příspěvky: 122
Bydliště: Plzeň
Ahoj, je pravda ze vetsinu odpovedi tady najdes, ale dobre:

1) sam jsem premyslel jestli to zvladnu a bez jakychkoliv zkusenosti jsem renovaci uspesne zvlad. Hodne pomuzou obrazky dilu katalogu, neco najdes na internetu a pak je tu Haynes - kde toho najdes opravdu hodne i s postupy. Pokus se sehnat knizku "mini" od p. Bukovcaka - ta te sice pri renovaci nepomuze ale ziskas zakladni znalosti a povedomi o minim.

2) prodavat se prodavaji, ale je otazka jestli se za tu cenu prodaji... Nicmene neni problem do poradne renovace vrazit 200 000,-.

3) s kazdym budes muset ze zacatku do servisu, nicmene mi karburator pripada servisovatelnejsi. Spi/mpi toho mnoho neudelas. Ale pry spi/mpi to bud funguje dobre nebo vubec...

4) Svez bych te, ale jsem Plzennnaaakkkk :D

5) povinne mam myslim 1700,- ( mam 1,3ku)

6) pouzitelny je, ale pry je to peklo ( cituji kolegu z plzne :-) . Ale vetsina lidi tady miniho pres zimu garazuje - hlavne kvuli soli

7) zahradka se nejaka musi uzpusobit, tazne se da taky

8 ) vavarit -to je tak ruzne ze se neodvazim neco napsat, cely poradny lak pocitej spis ke 30000

9) vymenit motor bez vetsich problemu lze.

10) spotrebu jsem osobne nikdy nemeril, ale odhadem tak 8 l/100km. Ale kolega jezdi za 6 ( motor 1,3)

Cau P.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 22. led 2013 23:32 
Offline
zkušený minifóra
zkušený minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 26. črc 2008 10:41
Příspěvky: 236
Bydliště: Praha
Taky něco málo napíšu. Nejsi li mechanik a nemáš li s opravami a renovacemi žádné zkušenosti, tak ti doporučím v prvopočátku nešetřit a koupit auto v dobrém stavu, nejlépe od někoho z tohoto minifoora, když si počkáš, tak se něco objeví. Mluvím tu o voze minimálně za 100tisíc. Myslím že u mini je nejdůležitější zdravá karoserie. Menší oprava podvozku vyjde na pár korun a pokud se ti vysipe motor, tak je třeba i jednodušší koupit celej funkční, opět z foora. Miníků je dost, jetejch motorů taky, jen ty podvozkový díly je lepší dávat rovnou nový.
Pokud budeš šetřit, koupíš šrot třeba za padíka, tak neušetříš. Tý hromady práce a času co na tom strávýš, peníze jakbysmet, to se fakt víc vyplatí koupit slušné mini ihned. A neboj, jestli se v tom chceš taky trochu šťourat, tak mini ti dá příležitostí hromadu. Se spolehlivostí jsou na tom podobně jako škodovky 120 :D

_________________
www.autoservis24.eu


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 22. led 2013 23:47 
Offline
pokročilý minifóra
pokročilý minifóra
Uživatelský avatar

Registrován: 23. dub 2011 16:34
Příspěvky: 54
Bydliště: Trnava
Kedze som iba zaciatocnik co sa tyka mini jedine co ti mozem povedat to ze som mal 1.3 karburator v mojom mini no bohuzial ma uz svoje za sebou a jazdil som prv na 10/100l po mensej oprave motora som zacal jazdit na 4/100l ale to mi dlho nevydrzalo lebo som musel motor prehodit no a teraz tam mam 1000 karburator a jazdim na 6/100l ale ako to hovori kazdy tu spotrebu neries sice zo zaciatku som na to pozeral ale teraz ma to vobec netrapi natankujem a vozim sa co sa tyka jazdenia cez zimu tak to nepraktizujem kvoli tomu ze by to zhnilo este viac nez to je cize ho garazujem no a dalej jednoznacne by som si kupoval mini s kotuckama lebo ja mam vsade bubnove brzdy a je to o hubu a po zime sa chystam na prerabku na kotucky a ak mas moznost mat uz rovno kotucove brzdy tak radsej kupuj take lebo prerabka bude stat nejaky ten peniaz aspon na niecom mozes usetrit


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 56 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz